Τα ανασφάλιστα οχήματα θα πληρώνουν τέλη και δεν θα καταθέτουν πινακίδες

Σχετικά άρθρα

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), έστειλε μια οδηγία στις αρμόδιες ΔΟΥ προκειμένου να μην γίνονται δεκτά τα αιτήματα αναγκαστικής ακινησίας και απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας στα οχήματα εκείνα που έχουν εντοπιστεί από τις αρχές πως είναι ανασφάλιστα. Το ίδιο θα ισχύει και στην περίπτωση που ο ιδιοκτήτης τους κάνει κατάχρηση του εν λόγω αιτήματος, σε περιπτώσεις που οι πινακίδες κυκλοφορίας έχουν αφαιρεθεί από την Τροχαία για σχετική παράβαση.

Η συγκεκριμένη οδηγία σημαίνει ότι οι κάτοχοι των οχημάτων αυτών θα πληρώνουν κανονικά τα τέλη κυκλοφορίας. Σημειώνεται πως η υποχρέωση αυτή παραμένει επειδή η παρακράτηση των στοιχείων του ανασφάλιστου οχήματος από την Τροχαία δεν συνιστά λόγο ανωτέρας βίας για να τεθεί το όχημα σε αναγκαστική ακινησία και να απαλλαγεί από τα τέλη, καθώς τα στοιχεία κυκλοφορίας δύναται να επιστρέφονται στον κάτοχο ανά πάσα στιγμή, με την καταβολή του προβλεπόμενου προστίμου.

Συγκεκριμένα, η εγκύκλιος της ΑΑΔΕ αναφέρει:

Κατόπιν γραπτών και προφορικών ερωτημάτων προς την υπηρεσία μας αναφορικά με το εάν, οχήματα που καταλαμβάνονται ως ανασφάλιστα, δύνανται εφεξής να τίθενται σε αναγκαστική ακινησία, σας γνωρίζουμε τα εξής:

1. Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθ. 22, παρ. 6, του ν. 2367/1953, χωρεί έκπτωση των τελών κυκλοφορίας σε περίπτωση αναγκαστικής ακινησίας οχήματος λόγω είτε κλοπής είτε υπεξαίρεσης αυτού είτε ανωτέρας βίας.

2. Σύμφωνα με το αρ. πρωτ. ΔΕΕΦ Β 1040412 ΕΞ 2016/10-3-16 έγγραφο της υπηρεσίας μας το οποίο κοινοποιήθηκε σε όλες τις Δ.Ο.Υ. μεταξύ των περιπτώσεων που συνιστούν λόγο ανωτέρας βίας για τη θέση οχήματος σε αναγκαστική ακινησία συμπεριελήφθη και η περίπτωση «κατάσχεσης (υποχρεωτικής παρακράτησης) των στοιχείων κυκλοφορίας από αρμόδια δημόσια αρχή και για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα όπως αυτό ορίζεται από διατάξεις νόμων», με ενδεικτικό παράδειγμα τέτοιας περίπτωσης αυτό της υποχρεωτικής κατάσχεσης των στοιχείων από την Τροχαία για ορισμένο χρονικό διάστημα (2 έτη και σε υποτροπή για 3 έτη) για κυκλοφορία του οχήματος ως ανασφάλιστου (σχετικές οι διατάξεις της παρ. 4 του αρ. 5 του πδ 237/1986 ΦΕΚ 110 Α΄, ως ίσχυαν μέχρι την αντικατάστασή του από τις διατάξεις του άρ. δέκατου τέταρτου του ν. 4289/2014). Περαιτέρω με το ίδιο έγγραφο διευκρινίστηκε ότι, δεν συνιστά λόγο ανωτέρας βίας για τη θέση οχήματος σε αναγκαστική ακινησία η από δημόσια αρχή αφαίρεση των στοιχείων κυκλοφορίας οχήματος, όταν αυτά μπορούν υπό προϋποθέσεις, όπως η άμεση καταβολή διοικητικού προστίμου ή η ολοκλήρωση του τεχνικού ελέγχου του οχήματος να επιστραφούν.

3. Με τις διατάξεις του άρθρου δεκάτου τετάρτου του ν. 4286/2014 αντικαταστάθηκαν οι διατάξεις της παρ. 4 του αρ. 5 του πδ 237/1986 (110 Α΄), με τις οποίες οριζόταν ως υποχρεωτική κύρωση η παρακράτηση των στοιχείων κυκλοφορίας οχήματος για ορισμένο χρονικό διάστημα όταν αυτό εντοπίζεται ανασφάλιστο ή/και εμπλέκεται σε ατύχημα όντας ανασφάλιστο Με τις νέες διατάξεις ορίζεται πλέον ότι επιστρέφονται η αφαιρεθείσα άδεια κυκλοφορίας του οχήματος μετά των κρατικών πινακίδων στον κύριο ή κάτοχο αυτού, με την προσκόμιση απόδειξης πληρωμής του κατά περίπτωση επιβληθέντος διοικητικού προστίμου και του σχετικού συμβολαίου ασφάλισης του οχήματος.

Λαμβάνοντας υπόψη τα ανωτέρω διευκρινίζεται ότι δεν συνιστά λόγο ανωτέρας βίας για τη θέση οχήματος σε αναγκαστική ακινησία η παρακράτηση των στοιχείων οχήματος από την Τροχαία ανασφάλιστου οχήματος, διότι τα στοιχεία κυκλοφορίας δύναται να επιστρέφονται στον κάτοχο ανά πάσα στιγμή, με την καταβολή του προβλεπόμενου προστίμου.

Η κατάσχεση των στοιχείων κυκλοφορίας οχήματος από δημόσια αρχή για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα εξακολουθεί να συνιστά λόγο αναγκαστικής ακινησίας μόνο σε περιπτώσεις που οι σχετικές διατάξεις προβλέπουν ως υποχρεωτική την παρακράτηση των στοιχείων από την δημόσια αρχή για το διάστημα αυτό.

Κατά συνέπεια, από την κοινοποίηση της παρούσας οι Δ.Ο.Υ. δεν θα κάνουν πλέον δεκτά, αιτήματα φορολογουμένων περί θέσης του οχήματός τους σε αναγκαστική ακινησία, τα οποία υποβάλλονται με το δικαιολογητικό της παρακράτησης των στοιχείων κυκλοφορίας από την Τροχαία, λόγω κυκλοφορίας του οχήματος ως ανασφάλιστου, ανεξαρτήτως του χρονικού διαστήματος για το οποίο έχουν – καταρχήν – παρακρατηθεί τα στοιχεία αυτά, καθώς η παρακράτηση αυτή δεν είναι πλέον δεσμευτική και αίρεται άμεσα με την καταβολή του σχετικού προστίμου.

5. Τέλος, επειδή έχει παρατηρηθεί κατάχρηση της δυνατότητας θέσης οχημάτων σε αναγκαστική ακινησία στις Δ.Ο.Υ. για λόγους που ανάγονται σε κατάσχεση/παρακράτηση των στοιχείων κυκλοφορίας από δημόσια αρχή, υπενθυμίζεται ότι, όταν η κατάσχεση/παρακράτηση αφορά σε χρονικό διάστημα μικρότερο του έτους (π.χ. 3, 6 ή 9 μηνών) τα σχετικά αιτήματα δεν γίνονται δεκτά, και αυτό ανεξαρτήτως του εάν αφορούν υποχρεωτική παρακράτηση για το χρονικό αυτό διάστημα ή αφορούν παρακράτηση που αίρεται με την καταβολή τυχόν προβλεπόμενου προστίμου ή προσκόμισης δελτίου τεχνικού ελέγχου κλπ..

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Στα 360 kW ο ισχυρότερος ταχυφορτιστής στην Ελλάδα

Ο ΣΕΑ στον Κορινό, που βρίσκεται στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, διαθέτει πλέον τον ισχυρότερο DC ταχυφορτιστή στην Ελλάδα, ο οποίος ανήκει στο δίκτυο φόρτισης ηλεκτρικών...

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Πατέντα της Ferrari αποκαλύπτει εξακύλινδρο υβριδικό κινητήρα υδρογόνου

Η Ferrari έχει προχωρήσει στη κατάθεση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για έναν υβριδικό εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα που τροφοδοτείται με υδρογόνο. Τα σχέδια παρουσιάζουν μια πληθώρα...
Autoblog.gr