Μια από τις πρώτες κινήσεις που κάνει κάποιος όταν ξεκινά το tuning στον κινητήρα του αυτοκινήτου του, είναι να τοποθετήσει ένα πιο ελεύθερο φίλτρο αέρα.
Ο Jason Fenske του Engineering Explained θέλησε να διαπιστώσει εάν όντως το πιο ελεύθερο φίλτρο βοηθά τον κινητήρα να παράγει περισσότερα άλογα και βελτιώσει τις επιδόσεις του κινητήρα.
Έτσι πήρε τέσσερα φίλτρα, ένα βρώμικο εργοστασιακό, ένα καθαρό εργοστασιακό, ένα φθηνό aftermarket φίλτρο και ένα ακριβό φίλτρο επιδόσεων και αφού τα εγκατέστησε ένα-ένα σε ένα Subaru XV, δυναμομέτρησε τον κινητήρα και τις τέσσερις φορές, προκειμένου να δει πόσα άλογα παράγει ο κινητήρας.
Στη πορεία έκανε δοκιμές και στον δρόμο, μετρώντας τις επιδόσεις 20-60 μίλια/ώρα και 45-60 μίλια/ώρα με VBOX. Τα αποτελέσματα μας τα δείχνει στο video που ακολουθεί.