Η Volkswagen ανακοίνωσε σήμερα περικοπές κόστους, ύψους 3 δισ. ευρώ σε μία προσπάθεια της να επιταχύνει τη βελτίωση των περιθωρίων κέρδους της.

Το βασικό brand της VW, μειώνει τα κόστη με στόχο να κάνει μία φιλόδοξη στροφή στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και την αυτόματη οδήγηση.

Ο Arno Antlitz, το μέλος του διοικητικού συμβουλίου που είναι αρμόδιο για τα οικονομικά του εμπορικού σήματος VW, δήλωσε:

Μέχρι το 2020 θα έχουμε επιτύχει 3 δισ. ευρώ σε εξοικονόμηση κόστους. Σήμερα στοχεύουμε σε ακόμη 3 δισ. ευρώ μέχρι το 2023.

Σκοπός είναι επίσης να αυξηθεί η παραγωγικότητα των εργοστασίων της κατά 30% μέχρι το 2025. Η Volkswagen θέλει να αυξήσει το περιθώριο κέρδους της τουλάχιστον στο 6% μέχρι το 2022, τρία χρόνια νωρίτερα από ό,τι είχε αρχικά προγραμματίσει. Σήμερα το περιθώριο κέρδους της ανέρχεται στο 4%.

Η Volkswagen θα μειώνει τα διοικητικά έξοδα, αλλά θέλει να πετύχει μια “μαζική μείωση” της πολυπλοκότητας στη γκάμα των μοντέλων της. Έτσι θα μειώσει το 25% των σημερινών παραλλαγών των κινητήρων της, καταργώντας εκείνες τις παραλλαγές που έχουν την λιγότερη ζήτηση. Επίσης θα αυξήσει την παραγωγικότητα των εγκαταστάσεών της κατά περίπου 30% έως το 2025. Επίσης θέλει να αυξήσει το ποσοστό των μοντέλων της που θα βασίζονται στην MQB πλατφόρμα και από το 60% να φτάσει στο 80%.

Η εταιρεία δεν έδωσε λεπτομέρειες για τις θέσεις εργασίας που θα κοπούν, αλλά απέκλεισε τις αναγκαστικές απολύσεις. Όπως είπε, έχει ξεκινήσει συνομιλίες με τους εκπροσώπους των εργαζομένων για το σχέδιο και οι συζητήσεις είναι εποικοδομητικές. Η Volkswagen θα επενδύσει περισσότερα από 11 δισ. ευρώ το διάστημα μεταξύ 2019-2023 στην ηλεκτρική κινητικότητα, στην ψηφιοποίηση και στις αυτόνομες υπηρεσίες κίνησης. Τα 9 δισ. εξ’αυτών θα δαπανηθούν στην ανάπτυξη ηλεκτρικής κινητικότητας. H Volkswagen ανακοίνωσε πως θα κατασκευάζει 15 εκατ. ηλεκτρικά μοντέλα πάνω στη πλατφόρμα MEB.