Τι και αν έχουν περάσει περισσότερα από τρία χρόνια από τότε που ξέσπασε το Dieselgate; Η Volkswagen εξακολουθεί να πληρώνει τα λάθη του παρελθόντος, τόσο με χρήματα -27 δισ ευρώ μέχρι τώρα-, όσο και με την φήμη της.

Το πιο πρόσφατο κεφάλαιο στο σκάνδαλο του ακούει στο όνομα Dieselgate είναι το γεγονός πως η ίδια η Volkswagen εντόπισε ένα “προβληματικό” λογισμικό στα diesel μοντέλα της. Πρόκειται για το αναβαθμισμένο λογισμικό που τοποθετήθηκε σε περίπου 460.000 diesel μοντέλα της, που είναι εξοπλισμένα με κινητήρες 1,2 λίτρων TDI την οικογένειας EA189, που επίλυε το αρχικό πρόβλημα με το παράνομο λογισμικό.

H Bild am Sonntag που έφερε στη δημοσιότητα το συγκεκριμένο θέμα, αναφέρει πως το λογισμικό ήταν έτσι προγραμματισμένο που όταν ο κινητήρας καταναλώνει κάποια ποσότητα καυσίμου, τότε το σύστημα φιλτραρίσματος των εκπομπών ρύπων λειτουργεί διαφορετικά, με αποτέλεσμα να αυξάνονται οι εκπομπές.

Σύμφωνα με την Volkswagen, η ανακάλυψη έγινε κατά τη διάρκεια εσωτερικού ελέγχου της. Στο νέο λογισμικό που έχει σχεδιαστεί να μειώνει τις εκπομπές ρύπων, εντοπίστηκαν μια σειρά “ανωμαλιών”. Έτσι η VW ανέστειλε την τοποθέτηση του στα επηρεαζόμενα αυτοκίνητα και ενημέρωσε η ίδια την Ομοσπονδιακή Αρχή Μεταφορών της Γερμανίας (KBA) για την ύπαρξη του “προβληματικού” λογισμικού, το οποίο αναπτύχθηκε από εξωτερικό προμηθευτή της.

KBA και Volkswagen έχουν προγραμματίσει συναντήσεις για τις αρχές Ιανουαρίου, προκειμένου να αποφασίσουν από κοινού για το πως θα δράσουν.