Το βρετανικό What Car στη προσπάθειά του να ανακαλύψει ποια είναι τα πιο αναξιόπιστα αυτοκίνητα της αγοράς, ρώτησε περισσότερους από 18.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων ηλικίας έως 4 ετών, προκειμένου να μάθει πόσο αξιόπιστα ή μη ήταν τα αυτοκίνητά τους, τους τελευταίους 12 μήνες.

Τουλάχιστον το 1/3 των ερωτηθέντων απάντησε πως το αυτοκίνητό τους υπέστη τουλάχιστον μια ζημιά εντός του έτους. Το What Car ταξινόμησε την σοβαρότητα των ζημιών, κατηγοριοποιώντας τες σε 14 ομάδες (μπαταρία, αμάξωμα, φρένα, κινητήρας, ηλεκτροκινητήρας, εξατμίσεις, εξωτερικά φώτα, σύστημα καυσίμου, κιβώτιο ταχυτήτων/συμπλέκτη , εσωτερική επένδυση, ηλεκτρονικά/ηλεκτρικά συστήματα, σύστημα διεύθυνσης, ανάρτηση). Επίσης ρώτησε τους ιδιοκτήτες πόσο καιρό έμεινε το αυτοκίνητο στο συνεργείο λόγω της βλάβης, αλλά και το κόστος των επισκευών. Έτσι δημιούργησε μια βαθμολογία αξιοπιστίας, που τιμωρεί τα αυτοκίνητα που παρουσιάζουν πολλές και ακριβές βλάβες, ενώ παράλληλα επιβραβεύει τα αξιόπιστα μοντέλα.

Στην έρευνα συμμετείχαν 159 μοντέλα από 31 μάρκες αυτοκινήτων και τα 25 πιο αναξιόπιστα, με αντίστροφή σειρά, είναι τα ακόλουθα:

125. Citroen C4 / Grand C4 Picasso (2013-2018)

Βαθμολογία 86,2%. Σχεδόν το 1/3 των Citroen C4 / Grand C4 Picasso αντιμετώπισε πρόβλημα με τα ηλεκτρονικά/ηλεκτρικά του συστήματα, με τις επισκευές να απαιτούν το αυτοκίνητο να μένει στο συνεργεία περίπου 1 εβδομάδα, με τους ιδιοκτήτες να πληρώνουν έως και 350 ευρώ για τις επισκευές.

224. Land Rover Discovery (2015-σήμερα)

Βαθμολογία 85,9%: Σχεδόν το 40% των Discovery αντιμετώπισε ένα πρόβλημα. Τα πιο συχνά προβλήματα ήταν στα ηλεκτρονικά/ηλεκτρικά συστήματα, στο σύστημα πλοήγησης, στην ανάρτηση, στα ηλεκτρικά του κινητήρα, στο σύστημα καυσίμου, στο αμάξωμα και στο εσωτερικό διάκοσμο. Οι περισσότερες βλάβες καλύφθηκαν εντός εγγύησης.

323. Volkswagen Polo (2009-2017)

Βαθμολογία 85,8: Το 21% των Polo είχαν κάποιο πρόβλημα (ηλεκτρονικά/ηλεκτρικά συστήματα, κλιματισμός, ηλεκτρικά κινητήρα, κιβώτιο), αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις το κόστος των επισκευών ξεπέρασε τα 1.600 ευρώ.

4=22. BMW 5 Series (2017-σήμερα)

Βαθμολογία 85,9%: Το 30% των κατόχων αντιμετώπισε προβλήματα στα ηλεκτρονικά/ηλεκτρικά, και στον εσωτερικό διάκοσμο, με το κόστος των επισκευών σε ορισμένες περιπτώσεις να ξεπερνά τα 550 ευρώ.

5=22. Nissan Qashqai βενζίνη (2014-σήμερα)

Βαθμολογία 85,9%: Το 46% των βενζινοκίνητων Qashqai αντιμετώπισε προβλήματα με την μπαταρία, με τον κινητήρα, τα ηλεκτρικά του κινητήρα και τα ηλεκτρονικά/ηλεκτρικά συστήματα. Το κόστος επισκευής σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπέρασε τα 550 ευρώ.

620. Jaguar F-Pace (2016-σήμερα)

Βαθμολογία 85,1%: Κάτι περισσότερο από το 33% αντιμετώπισαν προβλήματα με το αμάξωμα, με τα ηλεκτρονικά/ηλεκτρικά, με το σύστημα πλοήγησης, με το σύστημα καυσίμου και με την ανάρτηση, με το κόστος των επισκευών να καλύπτονται ως επί το πλείστον από την εγγύηση.

719. Volvo XC90 (2015-σήμερα)

Βαθμολογία 84,8%: Το 56% των ιδιοκτητών του XC90 ήρθε αντιμέτωπο με μια βλάβη. Τα περισσότερα προβλήματα ήταν στα ηλεκτρονικά/ηλεκτρικά συστήματα, στο αμάξωμα και στο σύστημα πλοήγησης. Όλα ωστόσο επισκευάστηκαν εντός εγγύησης.

818. Nissan X-Trail (2014-σήμερα)

Βαθμολογία 84,4%: Το 43% των ιδιοκτητών του X-Trail αντιμετώπισε προβλήματα κυρίως με τα ηλεκτρονικά/ηλεκτρικά και με τα ηλεκτρικά του κινητήρα. Τα περισσότερα επισκευάστηκαν εντός εγγύησης.

917. Jaguar XE (2015-σήμερα)

Βαθμολογία 83,7%: Το 42% των ιδιοκτητών μιας XE ήρθαν αντιμέτωποι με μια τουλάχιστον ζημιά, κυρίως στο σύστημα πέδησης, στον εσωτερικό διάκοσμο και στα ηλεκτρονικά/ηλεκτρικά συστήματα. Σε ορισμένες περιπτώσεις το κόστος των επισκευών άγγιξε τα 850 ευρώ.

1016. Nissan Note (2013-2017)

Βαθμολογία 83,8%: Το 50 των κατόχων του Note αντιμετώπισαν κάποιο πρόβλημα, κυρίως με την ανάρτηση και τον κινητήρα, με το κόστος των επισκευών να χαρακτηρίζεται ως λογικό από τους κατόχους.

1115. Mercedes-Benz E-Class (2016-σήμερα)

Βαθμολογία 83,5%: Το 37% των κατόχων αντιμετώπισαν προβλήματα, κυρίως με τα ηλεκτρονικά/ηλεκτρικά συστήματα και με το σύστημα πλοήγησης. Περίπου το 1/3 εξ’αυτών χρειάστηκαν μια εβδομάδα να επισκευαστών δωρεάν, μιας και οι ζημιές καλύφθηκαν από την εγγύηση.

1214. Mercedes-Benz C-Class (2014-σήμερα)

Βαθμολογία 83,1%: Σχεδόν το 1/3 των κατόχων μιας C-Class ήρθε αντιμέτωπο με προβλήματα, με ορισμένους ιδιοκτήτες να αναγκάζονται να πληρώσουν για την επισκευή τους. Τα υπόλοιπα καλύφθηκαν μέσω του προγράμματος εγγύησης.

1313. Renault Zoe (2013-σήμερα)

Βαθμολογία 83,0%: Το 36% των ιδιοκτητών αντιμετώπισαν προβλήματα κυρίως με τα ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά συστήματα, προβλήματα που καλύφθηκαν από την εγγύηση.

1412. Citroen C4 Cactus (2014-σήμερα)

Βαθμολογία 82,5%: Το 19% των C4 Cactus αντιμετωπίζει κυρίως πρόβλημα με τα ηλεκτρικά του κινητήρα, με τα φρένα, με τον κινητήρα και με τους τροχούς. Το κόστος των επισκευών σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπέρασε τα 850 ευρώ.

1511. Audi Q5 (2008-2017)

Βαθμολογία 82,1%: Σχεδόν το 1/3 των κατόχων ενός Q5 αντιμετώπισε προβλήματα με το αμάξωμα, με τον κινητήρα, με τα ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά συστήματα, με τον κλιματισμό, με το σύστημα καυσίμου και με την εξάτμιση.Σχεδόν όλα καλύφθηκαν από την εγγύηση.

1610. Jaguar XF (2015-σήμερα)

Βαθμολογία 81,9%: Το 36% των κατόχων αντιμετώπισε προβλήματα με τον κινητήρα, με το σύστημα καυσίμου, με το κιβώτιο ταχυτήτων, με το αμάξωμα και με τα ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά συστήματα. Πολλές επισκευές χρειάστηκαν περισσότερες από 7 ημέρες, ενώ όλες καλύφθηκαν από την εγγύηση.

179. Peugeot 308 (2014-σήμερα)

Βαθμολογία 81,5%: Σχεδόν 1 στα 2 Peuget 308 αντιμετώπισε μια βλάβη στα ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά συστήματα, κυρίως στα θερμαινόμενα καθίσματα, στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και στους αισθητήρες παρκαρίσματος. Το κόστος επισκευής σε ορισμένες περιπτώσεις ξεπέρασε τα 550 ευρώ.

188. Peugeot 208 (2012-σήμερα)

Βαθμολογία 81,4%: Το 15% των 208 είχε προβλήματα με τα ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά συστήματα (συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, διακόπτες), με το κόστος επισκευής σε ορισμένες περιπτώσεις να ξεπερνά τα 550 ευρώ.

197. Nissan Qashqai ντίζελ (2014-σήμερα)

Βαθμολογία 79,7%: Το 47% των ιδιοκτητών ενός πετρελαιοκίνητου Nissan Qashqai αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα και στις 14 ομάδες ζημιών της έρευνας. Τα περισσότερα προβλήματα καλύφθηκαν από την εγγύηση, αλλά υπήρξαν περιπτώσεις που οι κάτοχοί τους χρειάστηκαν να πληρώσουν έως και 350 ευρώ για τις επισκευές.

206. Range Rover Sport (2014-σήμερα)

Βαθμολογία 75,8%: Σύμφωνα με τους ιδιοκτήτες, το 38% των Range Rover Sport αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα τους τελευταίους 12 μήνες. Συνήθως ήταν κάποιο πρόβλημα στα ηλεκτρικά του κινητήρα, στην ανάρτηση, στην εξάτμιση, στο σύστημα πλοήγησης, στα ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά συστήματα και στην εσωτερική επένδυση. Όλα τα προβλήματα καλύφθηκαν από την εγγύηση.

215. Land Rover Discovery Sport (2015-σήμερα)

224. Range Rover Evoque (2011-σήμερα)

Βαθμολογία 73,2%: Το 45% των Evoque είχαν προβλήματα κυρίως στην εξάτμιση, στις εσωτερικές επενδύσεις, στον κινητήρα και στα ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά συστήματα. Τα περισσότερα προβλήματα καλύφθηκαν από την εγγύηση, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις οι ιδιοκτήτες πλήρωσαν έως και 1.650 ευρώ για τις επισκευές.

233. Ford Edge (2016-σήμερα)

Βαθμολογία 70,7%: Το 54% των Ford Edge παρουσίασε κάποιο πρόβλημα. Τα πιο συνηθισμένα προβλήματα αφορούσαν το αμάξωμα, τον κλιματισμό και τα ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά συστήματα. Όλες οι εργασίες επισκευής καλύφθηκαν εντός εγγύησης.

242. Range Rover (2013-σήμερα)

Βαθμολογία 67,3%: Οι μισοί ιδιοκτήτες ενός Range Rover αντιμετώπισαν κάποιο πρόβλημα, κυρίως με τα ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά συστήματα και με την ανάρτηση.

251. Tesla Model S (2013-σήμερα)