Έχεις διαβάσεις αρκετές ιστορίες για απίστευτα barnfinds, όπου μετά από πολλά χρόνια βλέπουν το φως εκπληκτικά αυτοκίνητα που ήταν ξεχασμένα/παρατημένα σε μια αποθήκη ή ένα γκαράζ και η σημερινή τους αξία είναι αρκετά μεγάλη.

Η ιστορία της συγκεκριμένης Alfa Romeo Giulietta SZ του 1962 είναι κάπως διαφορετική. Ένας χαλασμένος ανελκυστήρας στο Τορίνο της Ιταλίας ήταν η αιτία να μείνει για 35 χρόνια στο υπόγειο αυτή η “καλλονή”. Σύμφωνα με τη σελίδα Alfa Romeo Giulia & 105 στο Facebook, η Giulietta SZ βρέθηκε τον περασμένο Νοέμβριο. Ήταν ιδιοκτησία ενός μηχανικού ο οποίος, πιθανότατα, δεν μπόρεσε να βγάλει το αυτοκίνητο από το υπόγειο, επιλέγοντας να το αφήσει εκεί για περισσότερο από τρεις δεκαετίες. Μόλις ο μηχανικός πέθανε και δεν υπήρξε από κανέναν κληρονόμο του, η βούληση να προσδιοριστεί η μοίρα του αυτοκινήτου, το αυτοκίνητο βγήκε χθες σε κυβερνητική δημοπρασία, όπου και πουλήθηκε για €547.000.

Η Giulietta SZ ήταν δημιουργία του Zagato, εξ’ού και τα αρχικά SZ που προέρχονται από τις λέξεις Sprint Zagato. Η συγκεκριμένη έκδοση ήταν η κορυφαία της Giulietta και σύμφωνα με την ιστορία μετά από ένα σοβαρό τρακάρισμα μιας Sprint Veloce του 1956, το αυτοκίνητο εστάλη στον Zagato για αλλαγή του αμαξώματος. Έτσι, προέκυψε η SVZ, η οποία βγήκε σε μόλις 18 κομμάτια. Το νέο αμάξωμα της Giulietta έκανε το αυτοκίνητο ελαφρύτερο και πιο αεροδυναμικό, με την Alfa Romeo να παρουσιάζει επίσημα την Giulietta SZ στην έκθεση της Γενεύης του 1960. Το σχέδιο ήταν του οίκου Bertone, έχοντας την υπογραφή του Franco Scaglione, με το αλουμινένιο αμάξωμα να είναι χειροποίητη δημιουργία του Zagato.

Σκοπός της εταιρίας για το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν η μείωση του βάρους. Έτσι, κάτω από το αμάξωμα της SZ υπήρχε πλαίσιο από σωληνωτό χωροδικτύωμα, με την Alfa Romeo να τοποθετεί παράθυρα από Perspex, ενώ στο αυστηρά διθέσιο εσωτερικό υπήρχαν τα απαραίτητα. Μηχανικά, κινούταν από έναν 1.290 κ.εκ. της Alfa Romeo με δύο διπλά καρμπιρατέρ Weber 40 DCOE 3, με την απόδοση του να ήταν 97 άλογα στις 6.500 σ.α.λ.