Η νέα Σειρά 1 έχει τον δυνατότερο τετρακύλινδρο κινητήρα στην ιστορία της BMW

Σχετικά άρθρα

Η BMW έδωσε μια σειρά επίσημων spy φωτογραφιών της νέας γενιάς της Σειράς 1 που θα παρουσιαστεί τον Σεπτέμβριο στο περιθώριο της έκθεσης της Φρανκφούρτης. Οι φωτογραφίες προέρχονται από τις δοκιμές του μοντέλου στην πίστα του Miramas στη Νότια Γαλλία.

Σχεδιασμός

Σύμφωνα με την γερμανική εταιρία, η νέα Σειρά 1, υιοθετεί μια πιο σπορ σχεδίαση με έντονες ακμές, ενώ φέρει μια σειρά από μηχανικές και τεχνολογικές αλλαγές. Σύμφωνα με την γερμανική εταιρία, η νέα γενιά της Σειράς 1 θέτει “νέα πρότυπα στη premium compact κατηγορία από πλευράς δυναμικής οδήγησης, ενώ παράλληλα θα προσφέρει σημαντικά μεγαλύτερο χώρο στο εσωτερικό“.

Νέα προσθιοκίνητη πλατφόρμα

Η BMW πήρε την απόφαση να μετατρέψει την Σειρά 1 από πισωκίνητη σε προσθιοκίνητη, μιας και εσωτερικές έρευνες της έδειξαν πως οι πελάτες της θέλουν ένα πιο ευρύχωρο και άνετο εσωτερικό, παρά μια πιο “συναρπαστική κίνηση”.

Το μοντέλο βασίζεται στη νέα προσθιοκίνητη πλατφόρμα της εταιρίας η οποία είναι διαφορετική από την UKL των X1, 2 Series Active Tourer και Gran Tourer. Η πλατφόρμα ονομάζεται FAAR και αποτελεί την εξέλιξη της UKL. Η νέα πλατφόρμα είναι αρθρωτή και έχει σχεδιαστεί προκειμένου να μπορεί να φιλοξενήσει και αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

Το αυτοκίνητο έχει βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία και καλύτερο σύστημα πέδησης, με την Σειρά 1 να έχει στον βασικό της εξοπλισμό το σύστημα BMW Performance Control. Να σημειωθεί πως η πλατφόρμα FAAR θα χρησιμοποιηθεί και στις νέες γενιές των 2 Series Gran Turismo, 2-Series Active Tourer, 2-Series Gran Coupe, X1 με το επταθέσιο 2 Series Gran Tourer να καταργείται σύμφωνα με τις τελευταίες αναφορές.

Η τεχνολογία BMW Performance Control (κατανομή ροπής) διατίθεται στάνταρ και αυξάνει επιπρόσθετα την ευελιξία της BMW Σειράς 1 μέσω δυναμικής παρέμβασης. Επιπλέον, η στρεπτική ακαμψία της δομής του αμαξώματος αυξάνεται με τη στοχευμένη χρήση πρόσθετων δοκών όπως η πίσω “τύπου μπούμερανγκ”.

Η προσθιοκίνητη Σειρά 1 θα έχει και μειωμένο κόστος παραγωγής κατά 660 ευρώ ανά αυτοκίνητο, ενώ περαιτέρω εξοικονόμηση θα γίνει και με την ανταλλαγή ανταλλακτικών με άλλα μοντέλα της BMW και της MINI. Τα χρήματα που θα εξοικονομηθούν θα χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων και αυτόνομων συστημάτων κίνησης.

Με τεχνολογία από το i3

Η νέα Σειρά 1 γίνεται το πρώτο μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης που επωφελείται από την τεχνολογία ARB (Συνεχής Έλεγχος Ολίσθησης Τροχών), που προέρχεται από το i3s.

Πρόκειται πρακτικά για ένα anti-slip σύστημα στον μπροστινό άξονα που δεν απενεργοποιείται ποτέ, ακόμη και αν οδηγός απενεργοποιήσει το σύστημα ελέγχου ευστάθειας. Η τεχνολογία που βρίσκεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων, μειώνει την υποστροφή που συνήθως συναντάμε στα οχήματα με μπροστινή κίνηση, βελτιώνοντας παράλληλα την πρόσφυση.

Η τεχνολογία ARB, διαθέτει σύστημα ελέγχου ολίσθησης τοποθετημένο απευθείας στη μονάδα ελέγχου του κινητήρα αντί της μονάδας ελέγχου της λειτουργίας DSC (Dynamic Stability Control). Λόγω της άμεσης μεταφοράς σημάτων οι πληροφορίες μεταδίδονται με τριπλάσια ταχύτητα, ενώ ο οδηγός αισθάνεται την επέμβαση 10 φορές ταχύτερα. Σε συνεργασία με το DSC, μειώνεται σημαντικά η υποστροφή κατά την επιτάχυνση που εμφανίζουν τα προσθιοκίνητα οχήματα, αλλά χωρίς να απαιτούνται διορθώσεις για διατήρηση της πλευρικής ευστάθειας.

Εσωτερικό

Το αυτοκίνητο προσφέρει περισσότερους χώρους για τους επιβάτες, έχοντας μεγαλύτερο χώρο αποσκευών, μειωμένο βάρος κλπ., κάτι που είναι κύρια χαρακτηριστικά επιλογής ενός καθημερινού αυτοκινήτου.

Συγκεκριμένα η BMW επιβεβαίωσε πως ο χώρος για τα κεφάλια των πίσω επιβατών έχει αυξηθεί κατά 19 χιλιοστά, ο αντίστοιχος χώρος για τα πόδια τους αυξήθηκε κατά 33 χιλιοστά, ενώ ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί κατά 20 λίτρα σε σχέση με τη σημερινή γενιά, φτάνοντας πλέον τα 380 λίτρα.

Κινητήρες

Κάτω από το καπό της θα συναντάμε κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Στην έκδοση 118i φορά τον τρικύλινδρο 1,5-λίτρου απόδοσης 140 ίππων με 220 Nm ροπής, ενώ η 120i φορά τον 2,0-λιτρο τετρακύλινδρο απόδοσης 190 ίππων με 280 Nm ροπής, η 125i φορά τον ίδιο κινητήρα απόδοσης 225 ίππων με 310 Nm ροπής, ενώ η 130i αποδίδει 265 άλογα με 380 Nm ροπής.

Η M135i xDrive γίνεται η έκδοση με τον δυνατότερο τετρακύλινδρο κινητήρα που έχει κατασκευάσει ποτέ η BMW. Πρόκειται για έναν 2,0-λιτρο TwinPower Turbo απόδοσης 306 ίππων με 450 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε περίπου 5 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Η BMW M135i xDrive προσφέρεται αποκλειστικά με το 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, έχοντας μέση κατανάλωση 6,8-7,1 λίτρα/100 χλμ και 155-162 γρ/χλμ εκπομπές CO2.

Από πλευράς πετρελαιοκινήτων η 118d φορά τον 2,0-λιτρο κινητήρα απόδοσης 150 ίππων, η 120d αποδίδει 190 άλογα, ενώ η M135dX αποδίδει 230 άλογα με 500 Nm ροπής.

Οι κινητήρες θα συνδυάζονται με μηχανικά και αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων, με ορισμένους κινητήρες να προσφέρονται και με το σύστημα τετρακίνησης xDrive της BMW. Το συγκεκριμένο σύστημα τετρακίνησης μπορεί να στείλει μέχρι το 50% της ροπής στους πίσω τροχούς.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Υπάλληλος τράκαρε μια Ferrari F40

Ένας 24χρονος Γερμανός υπάλληλος της αντιπροσωπείας αυτοκινήτων Mechatronik, είχε την ατυχία να τρακάρει μια Ferrari F40 ενώ την οδηγούσε για να την πάει να...