Ο Paul Watson, ο τεχνικός αντιπρόσωπος της Porsche Αυστραλίας σε πρόσφατη συνέντευξή του είπε πως τα carbon κεραμικά φρένα της, PCCB – Porsche Ceramic Composite Brake τα ονομάζει η γερμανική εταιρία, δεν είναι κατάλληλα για χρήση μέσα σε πίστα.

Έτσι οι ιδιοκτήτες των μοντέλων της Porsche που θέλουν μεγαλύτερη αντοχή όταν κινούνται μέσα στις πίστες, θα πρέπει να επιλέξουν τους παραδοσιακούς δίσκους από χυτοσίδηρο.

Τα carbon κεραμικά φρένα μπορεί να έχουν μεγαλύτερη αντοχή σε πολλαπλούς κύκλους θέρμανσης, αλλά είναι εξαιρετικά ακριβά και χάνουν την απόδοσή τους με την πάροδο του χρόνου. Όπως είπε ο Watson:

Ναι, τα κεραμικά φρένα χάνουν την απόδοσή τους εάν κάνετε συνεχόμενα δυνατά φρεναρίσματα. Η συσσώρευση θερμότητας υποβαθμίζει τις ίνες άνθρακα στον δίσκο, οπότε για εκείνους που συμμετέχουν σε track days, συνιστούμε πάντα σιδερένιους δίσκους.

Η Porsche αναφέρει πως τα carbon κεραμικά φρένα είναι κατάλληλα για εκείνους που δεν θέλουν οι ζάντες τους να λερώνονται από την σκόνη που παράγουν τα τακάκια των ατσάλινων δίσκων, μιας και τα τακάκια των carbon κεραμικών φρένων δεν παράγουν αυτήν την σκόνη.

O Watson επίσης παραδέχτηκε πως παρότι αρχικά διαφήμιζαν πως τα -ακριβά- carbon κεραμικά φρένα θα άντεχαν για όλη τη διάρκεια της ζωής ενός αυτοκινήτου, πολλοί πελάτες της έχουν παραπονεθεί πως αυτά χρειάστηκαν αλλαγή μιας και “είχαν τελειώσει”.