Η Volkswagen θα παρουσιάσει το φθινόπωρο το πρώτο της αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο, το ID Neo και ο Frank Blome, επικεφαλής του τμήματος μπαταριών της εταιρίας δηλώνει πως οι μπαταρίες των ID μοντέλων θα έχουν διάρκεια ζωής ίση με αυτή των αυτοκινήτων

Αναγνώρισε πως η υπάρχουσα τεχνολογία των μπαταριών ιόντων-λιθίου έχει τις προκλήσεις της, λέγοντας πως η μπαταρία των μοντέλων της θα έχει τουλάχιστον το 70% της αρχικής της χωρητικότητας μετά από 8 χρόνια ή μετά από 160.000 χιλιόμετρα.

Για να μεγιστοποιηθεί η διάρκεια ζωής της μπαταρίας, ο Blome προτείνει στους οδηγούς να μην χρησιμοποιούν συχνά την ταχυφόρτιση, αλλά και να φορτίζουν την μπαταρία έως το 80%, μιας και το ποσοστό αυτό θα είναι αρκετό στην πλειοψηφία των ιδιοκτητών ενός τέτοιου μοντέλου, ώστε να καλύψει τα χιλιόμετρα που θα διανύουν μέσα σε μια ημέρα. Οι μπαταρίες του ID Neo θα προσφέρουν αυτονομία έως 550 χιλιομέτρων ανά φόρτιση.

Ο Blome μίλησε και για το μέλλον των μπαταριών, λέγοντας πως το μεγάλο άλμα των μπαταριών θα γίνει όταν έρθουν στην αγορά οι μπαταρίες στερεού τύπου (solid state). Η Volkswagen εργάζεται πάνω σε αυτού του τύπου τις μπαταρίες, εκτιμώντας πως θα περάσουν σε ευρεία παραγωγή το διάστημα μεταξύ 2025-2030.

Οι Solid State μπαταρίες έχοντας μικρότερο μέγεθος, αλλά συνάμα πενταπλάσια αυτονομία σε σύγκριση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Αντί για υγρό ηλεκτρολύτη, που χρησιμοποιούν οι μπαταρίες νικελίου-υδριδίου και ιόντων-λιθίου, διαθέτουν έναν στερεό κεραμικό ή πολυμερή ηλεκτρολύτη.

Οι περισσότερες μπαταρίες ιόντων-λιθίου χρειάζονται 20 με 30 λεπτά σε ταχυφορτιστή, για να γεμίσουν στο 80%, προσφέροντας μια αυτονομία -στην καλύτερη- 350 χλμ. Οι νέες μπαταρίες θα μειώνουν τον χρόνο φόρτισης σε όσο χρόνο διαρκεί η πλήρωση του ρεζερβουάρ ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Για παράδειγμα η αυτονομία του e-Golf με τη χρήση solid-state μπαταριών θα μπορούσε να αυξηθεί στα 750 χλμ, υπερδιπλάσια από τα 300 που έχει σήμερα το μοντέλο.