Στις αρχές του μήνα διάβασες ότι ο Lewis Hamilton έγινε ο πιο ακριβοπληρωμένος πιλότος της F1 όλων των εποχών, ξεπερνώντας τον Michael Schumacher, με βάσει πάντα του καθαρούς μισθούς που λαμβάνουν οι οδηγοί από τις ομάδες τους, χωρίς συμφωνίες από χορηγούς. Υπάρχει, όμως, και η άλλη πλευρά του νομίσματος, αυτή που λέει τα λεφτά που έχουν φέρει οι οδηγοί στις ομάδες τους. Οι φετιχιστές των χρημάτων του Forbes το έψαξαν και κατέληξαν σε αρκετά εντυπωσιακά συμπεράσματα.
Το ετήσιο χρηματικό έπαθλο που δίνει η Formula 1 στις ομάδες είναι γνωστό δημόσια, και έφθασε τα 913 εκατομμύρια δολάρια για το 2018. Παρόλο που η F1 δεν αποκαλύπτει τα ποσά που έλαβε η κάθε ομάδα, ο τρόπος υπολογισμού είναι γνωστός. Ωστόσο, δεν έχουν έρθει ποτέ στο φως της δημοσιότητας τα ποσά που φέρνει κάθε οδηγός στην ομάδα.
Το χρηματικό έπαθλο της F1 προς τις ομάδες ισοδυναμεί με το 47,5% του κέρδους της F1. Στη συνέχεια αυτό χωρίζεται σε δύο μέρη με το πρώτο μισό να μοιράζεται μεταξύ των δέκα ομάδων του πρωταθλήματος με βάση τα αποτελέσματα της περασμένης χρονιάς, που υπολογίζεται μέσω μιας φθίνουσας κλίμακας. Το άλλο μισό χωρίζεται ομοιόμορφα, αλλά εξακολουθεί να μοιράζεται με βάση την απόδοση του πρωταθλήματος, καθώς πηγαίνει μόνο σε ομάδες που έχουν τερματίσει στην πρώτη δεκάδα στα δύο από τα τελευταία τρία χρόνια.
Περνώντας τώρα στα ποσά που έχουν φέρει οι οδηγοί στις ομάδες τους, το Forbes βγάζει το αποτέλεσμα μετρώντας το ποσοστό των πόντων που κερδίζει ένας οδηγός αναλογικά για την ομάδα του σε σχέση με το ποσοστό του χρηματικού επάθλου που λαμβάνει η ομάδα στο τέλος της σεζόν, καθώς το χρηματικό έπαθλο μπορεί να υπολογιστεί ανά οδηγό. Προσθέτοντας αυτό το χρηματικό έπαθλο όλων των πρωταθλημάτων, έχουμε μια εκτίμηση για τα χρήματα που έχει φέρει στην ομάδα του ένας οδηγός κατά τη διάρκεια της καριέρας του σε χρηματικά έπαθλα.
Οδηγός | Σύνολο χρηματικών επάθλων ($) |
---|---|
Sebastian Vettel | 511.900.000 |
Lewis Hamilton | 449.600.000 |
Kimi Räikkönen | 386.300.000 |
Nico Hülkenberg | 250.900.000 |
Sergio Pérez | 232.100.000 |
Daniel Ricciardo | 231.100.000 |
Valtteri Bottas | 218.300.000 |
Romain Grosjean | 200.900.000 |
Robert Kubica | 154.700.000 |
Max Verstappen | 132.500.000 |
Carlos Sainz | 126.500.000 |
Daniil Kvyat | 71.800.000 |
Kevin Magnussen | 49.900.000 |
Lance Stroll | 33.300.000 |
Pierre Gasly | 0 |
Antonio Giovinazzi | 0 |
Άλλοι οδηγοί | – |
Οι Vettel και Hamilton ξεκίνησαν την καριέρα τους στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού την ίδια χρονιά, το 2007. Το γεγονός, όμως, ότι ο Γερμανός είναι ο πιο εμπορικός οδηγός της F1 και βρίσκεται στην κορυφή αυτής της λίστας με διαφορά 60 εκατομμυρίων δολαρίων, παρότι έχει ένα τίτλο λιγότερο από τον Βρετανό (τέσσερις έναντι πέντε), έχει τρεις εξηγήσεις.
Ο σημαντικότερος είναι η McLaren. Όπως ίσως θυμάσαι, η βρετανική ομάδα έχασε το χρηματικό της έπαθλο το 2007 λόγω του σκανδάλου κατασκοπίας. Ο Vettel έχει επίσης αναλογικά μεγαλύτερη κυριαρχία με τις ομάδες που έχει τρέξει, καθώς έχει κέρδισε το 56,8% των πόντων για τις ομάδες του, ενώ ο Hamilton έχει χαμηλότερο ποσοστό, ακουμπώντας το 53,8%.
Τέλος, έχει επίσης σχέση και με τη διανομή του χρηματικού επάθλου στη Formula 1. Η Ferrari εξακολουθεί να λαμβάνει σημαντικά μεγαλύτερο μερίδιο από το prize pool από τη Mercedes.