Την περασμένη εβδομάδα στο Concorso d’Eleganza Villa d’Este η μοναδική Lamborghini Marzal Concept έκανε μια σπάνια δημόσια εμφάνιση.

Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε το 1967 στην έκθεση της Γενεύης η Lamborghini και αποτέλεσε το πρωτότυπο στο οποίο βασίστηκε η Espada. Η Lamborghini Marzal Concept σχεδιάστηκε από τον Marcello Gandini, σχεδιαστή του οίκου Bertone, βασιζόταν πάνω σε ένα εκτεταμένο πλαίσιο της Lamborghini Miura, διαθέτει σώμα από χάλυβα και καπό από αλουμίνιο και ζυγίζει 1.310 κιλά. Το πλαίσιο είχε μεγαλώσει κατά 120 χιλιοστά, στα 2.620 mm, για να μπορέσει να φιλοξενήσει τους 2 επιπλέον επιβάτες.

Παραχωρήσεις χώρου έγιναν και στο engine bay, με τον τετράλιτρο V12 να κόβεται στην μέση και να γίνεται Ι6. Η εγκάρσια τοποθέτηση παρέμεινε και μετατοπίστηκε πίσω από τον οπίσθιο άξονα. Αυτά τα χαρακτηριστικά κάνουν την Marzal το μοναδικό RR αυτοκίνητο με εγκάρσιο εξακύλινδρο μοτέρ

Ο 6κύλινδρος κινητήρας 2,0-λίτρων (1.962 κ.εκ) με τρία διπλά καρμπιρατέρ της Weber, απόδοσης 177 ίππων στις 6.800 σ.α.λ με 179 Nm ροπής, συνδυαζόταν με το 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων της Miura. Το μπλοκ είχε περιεχόμενη γωνία 30 μοιρών, με το πρωτότυπο να έχει τελική ταχύτητα 225 χλμ/ώρα.

Βέβαια αυτά αν και εντυπωσιακά, το στοιχείο για το οποίο έμεινε ανεξίτηλη ήταν οι τεράστιες γυάλινες gullwings πόρτες. Ο Marcello Gandini που την σχεδίασε χρησιμοποίησε 4,5 τετραγωνικά μέτρα γυαλιού, ευγενική προσφορά της βελγικής Glaverbel. Η απουσία του b-pillar και το μέγεθος των θυρών έκαναν το ιδιότυπο αυτό κουπέ εύκολα προσβάσιμο και για τους τέσσερις επιβάτες του. Ο μηχανισμός υποβοήθησης ανύψωσης των θυρών φαίνεται στο engine bay και θα έλεγα πως είναι αρκετά στιβαρός. Στο design επίσης κυριαρχούν οι κυψέλες, ειδικά στην καμπίνα και στο πίσω μέρος/κάλυμμα του κινητήρα.

Η Marzal δεν βγήκε ποτέ στην παραγωγή, ίσως γιατί θα ήταν παρακινδυνευμένο να έχεις τόσο ακάλυπτους τους επιβάτες, ειδικά όσων αφορά τις πλευρικές συγκρούσεις. Οι βασικές σχεδιαστικές της γραμμές, το προφίλ της δηλαδή πέρασαν στην Espada που παρουσιάστηκε ένα χρόνο μετά. Η Espada ήταν πολύ πιο συμβατική με 2 απλές πόρτες και τον V12 σε FR διάταξη.

To αυτοκίνητο άνοιξε το Grand Prix του Μονακό του 1967 και πουλήθηκε το 2011 για €1.51 εκατ.