Έχουν περάσει κάτι παραπάνω από τέσσερα χρόνια από την στιγμή που η Ultima Sports παρουσίασε το τελευταίο της μοντέλο, που ήταν το Ultima Evolution. Χθες, όμως, η μικρή βρετανική εταιρία ανακοίνωσε το Ultima RS, το οποίο θα κάνει το ντεμπούτο του στο φετινό Goodwood Festival of Speed σε κάτι λιγότερο από ένα μήνα.

Οι ενδιαφερόμενοι, όμως, μπορούν από σήμερα να το παραγγείλουν και όταν αρχίσουν οι παραδόσεις θα πάρουν ένα supercar δρόμου με εκπληκτικές δυνατότητες στην πίστα. Παρότι υπάρχουν μικρές αλλαγές στην εμφάνιση, γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι πρόκειται για μοντέλο της Ultima.

Οι αλλαγές στο αμάξωμα έγιναν για την αύξηση της αεροδυναμικής απόδοσης και της καλύτερης ροής του αέρα σε αυτό. Έτσι, στο πίσω μέρος υπάρχει μια μεγάλη αεροτομή και ένα διαχύτης, ενώ θα δεις και vortex generators, όπως επίσης και ένα μεγάλο εμπρός splitter που εδράζει στο πλαίσιο. Ακόμα, υπάρχουν LED φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, καθώς και LED φώτα ημέρας, ενώ πατάει σε σφυρήλατες ζάντες 19 ιντσών με ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2.

Οι διαστάσεις του είναι συμπαγείς και έτσι το μήκος αγγίζει τα 4.170 χλστ., το πλάτος τα 1.900 χλστ. και το ύψος τα 1.125 χλστ., ενώ το μεταξόνιο τα 2.562 χλστ. Η απόσταση από το έδαφος είναι 120 χλστ., η οποία αυξάνεται στα 160 χλστ. όταν το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με το -προαιρετικό- σύστημα ανύψωση. Τέλος, το βάρος του ανέρχεται στα 930 κιλά, αλλά εξαρτάται από τον εξοπλισμό που θα τοποθετήσει ο αγοραστής. Έτσι, παρότι το RS είναι track-focused όπλο, η Ultima μπορεί να το κάνει πιο φιλικό για χρήση στον δρόμο με την τοποθέτηση air condition, συστήματος πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες παρκαρίσματος, με τις επενδύσεις να είναι από δέρμα ή Alcantara.

Περνώντας στα μηχανικά, ο υποψήφιος αγοραστής έχει τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών V8 κινητήρων, προέλευσης General Motors, οι οποίοι πληρούν τις προδιαγραφές Euro 6. Στην “βάση” υπάρχει ο 6,2-λίτρων ατμοσφαιρικός LT1 κινητήρας, απόδοσης 480 ίππων. Ακολουθεί ο 6,2-λίτρων κομπρεσοράτος LT4 κινητήρας, απόδοσης 650 ίππων και ο 6,2-λίτρων -επίσης κομπρεσοράτος- LT5 κινητήρας, απόδοσης 800 ίππων, ο οποίος μπορεί να φτάσει να αποδίδει μέχρι 1.200 άλογα.

Από πλευράς επιδόσεως, η έκδοση με τον LT1 επιταχύνει από τα 0-96 χλμ/ώρα σε 3 δευτ., για τα 0-160 χλμ/ώρα χρειάζεται 6,2 δευτ., ενώ τα 0-160-0 χλμ/ώρα τα κάνει σε 10,1 δευτ. Το 400άρι το ολοκληρώνει σε 11,2 δευτ. με ταχύτητα εξόδου 211 χλμ/ώρα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 290 χλμ/ώρα. Η έκδοση με τον LT4 επιταχύνει από τα 0-96 χλμ/ώρα σε 2,5 δευτ., για τα 0-160 χλμ/ώρα χρειάζεται 5,2 δευτ., ενώ τα 0-160-0 χλμ/ώρα τα κάνει σε 9,1 δευτ. Το 400άρι το ολοκληρώνει σε 9,8 δευτ. με ταχύτητα εξόδου τα 232 χλμ/ώρα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 338 χλμ/ώρα. Τέλος, η έκδοση με τον LT5 -των 800 ίππων- επιταχύνει από τα 0-96 χλμ/ώρα σε 2,3 δευτ., για τα 0-160 χλμ/ώρα χρειάζεται 4,8 δευτ., ενώ τα 0-160-0 χλμ/ώρα τα κάνει σε 8,7 δευτ. Το 400άρι το ολοκληρώνει σε 9,2 δευτ. με ταχύτητα εξόδου τα 251 χλμ/ώρα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 402 χλμ/ώρα, που περιορίζεται λόγω κλιμάκωσης του κιβωτίου.

Αυτό είναι ένα 6-τάχυτο χειροκίνητο, με την Ultima να ξεκαθαρίζει ρητά ότι δεν προτίθεται να τοποθετήσει μελλοντικά ένα αυτόματο. Τέλος, το Ultima RS είναι διαθέσιμο τόσο ως δεξιοτίμονο, όσο και ως αριστεροτίμονο.