Η Toyota και η Suzuki ανακοίνωσαν σήμερα πως η πρώτη θα αγοράσει το 4,94% των μετοχών της δεύτερης, έναντι 96 δισ. γιεν (819 εκατ. ευρώ). Η Toyota δήλωσε επίσης ότι η Suzuki θα δαπανήσει το ποσό των 48 δισ. γιεν (410 εκατ. ευρώ) για να αποκτήσει μετοχές της Toyota στην ανοιχτή αγορά. Αυτό αντιστοιχεί στο 0,2% των μετοχών της Toyota, με βάση την τιμή κλεισίματος της Τετάρτης, πριν από την επίσημη ανακοίνωση. Οι δύο εταιρείες δήλωσαν πως θα εργαστούν από κοινού για την ανάπτυξη τεχνολογιών για αυτόνομη οδήγηση.

Το 2009 η Suzuki είχε προχωρήσει σε συνεργασία με την Volkswagen και η τελευταία απέκτησε το 19,9% της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Οι δύο εταιρείες το 2016 διέλυσαν την συνεργασία τους, με τη Suzuki να κοιτάζει αλλού για συμμαχίες, προκειμένου να μοιραστεί τα αναπτυξιακό κόστη για τις ακριβές τεχνολογίες επόμενης γενιάς.

1

Toyota και Suzuki δήλωσαν ότι σκοπεύουν να ξεπεράσουν τις νέες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η βιομηχανία με την “οικοδόμηση και εμβάθυνση συνεργασιών σε νέους τομείς, ενώ συνεχίζουν να είναι ανταγωνιστές”. Παράλληλα, τόνισαν πως θα ενισχύσουν τις τεχνολογίες και τα προϊόντα στα οποία ειδικεύεται η κάθε μάρκα.

Όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, αντιμετωπίζουν νέες προκλήσεις οι οποίες περιλαμβάνουν την ανάπτυξη των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, την αυτόνομη οδήγηση και την αλλαγές στη κινητικότητα. Η Toyota και η Suzuki δήλωσαν ότι από το 2016 διερευνούσαν μια εταιρική σχέση. Η Toyota επιδιώκει να επεκτείνει την κλίμακα της τεχνολογίας επόμενης γενιάς και στη σχετική ανακοίνωσή της ανέφερε ότι αυτή τη χρονιά θα προσφέρει ελεύθερη πρόσβαση σε διπλώματα ευρεσιτεχνίας για τους κινητήρες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και τις μονάδες ελέγχου ισχύος.

2

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας πιστεύει ότι αυτή η επιλογή της θα την βοηθήσει να μειώσει κατά το ήμισυ τις δαπάνες για τα μελλοντικά ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα.

Η Suzuki, η οποία ειδικεύεται στη κατασκευή οικονομικών προσιτών μικρών αυτοκινήτων, αναζητά τρόπους να αντιμετωπίσει το τεράστιο κόστος της επένδυσης για την έρευνα και την ανάπτυξη των αυτοματοποιημένων λειτουργιών οδήγησης. Στη σχετική ανακοίνωση η Suzuki αναφέρει ότι θα χρησιμοποιήσει 20 δισ. γεν από το ποσό που θα καταβάλει η Toyota, για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένης της αυτόνομης οδήγησης. Με το υπόλοιπο ποσό θα καλύψει άλλες ανάγκες.

3Διάβασε επίσης

H Toyota θα κατασκευάζει υβριδικά RAV4 και Corolla Wagon που θα πωλούνται με τα σήματα της Suzuki

Η Toyota δήλωσε ότι έχει ως στόχο το 2025, το ήμισυ των παγκόσμιων πωλήσεών της να καλύπτεται από ηλεκτροκίνητα οχήματα, πέντε χρόνια νωρίτερα από το αρχικό χρονοδιάγραμμά της. Παράλληλα ωθεί τους Κινέζους κατασκευαστές μπαταριών να ανταποκριθούν στην επιταχυνόμενη στροφή προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τον προηγούμενο Μάρτιο, οι δύο ιαπωνικές εταιρίες ανακοίνωσαν ότι ξεκινούν συγκεκριμένες εκτιμήσεις προκειμένου να αναπτύσσουν από κοινού προϊόντα και να συνεργαστούν στην παραγωγή, πέραν της προώθησης της αμοιβαίας προσφοράς προϊόντων, συνδυάζοντας τη δύναμη της Toyota στις τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης και τη δύναμη της Suzuki σε τεχνολογίες για συμπαγή οχήματα.

Ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας αντιμετωπίζει σήμερα ένα σημείο καμπής χωρίς προηγούμενο, τόσο σε μέγεθος όσο και σε έκταση, όχι μόνο λόγω των ενισχυμένων περιβαλλοντικών κανονισμών, αλλά και λόγω νεοεισερχομένων από διαφορετικές βιομηχανίες και διαφοροποιημένες επιχειρήσεις κινητικότητας. Οι δύο εταιρείες σκοπεύουν να επιτύχουν βιώσιμη ανάπτυξη, ξεπερνώντας τις νέες προκλήσεις που αφορούν την αυτοκινητοβιομηχανία, οικοδομώντας και εμβαθύνοντας τις σχέσεις συνεργασίας σε νέους τομείς, συνεχίζοντας να είναι ανταγωνιστές, πέρα από την ενίσχυση των τεχνολογιών και των προϊόντων στα οποία ειδικεύεται κάθε εταιρεία και των υφιστάμενων επιχειρηματικών τους βάσεων.

4Διάβασε ακόμη

Τα Suzuki Baleno και Vitara θα πωλούνται και με τα σήματα της Toyota

Η εκτέλεση της συμφωνίας για κεφαλαιακή συμμαχία αποτελεί επιβεβαίωση και έκφραση του αποτελέσματος των ειλικρινών και προσεκτικών συζητήσεων μεταξύ των δύο εταιρειών, σύμφωνα με την κοινή τους ανακοίνωση, και θα χρησιμεύσει για την οικοδόμηση και την προώθηση της μελλοντικής τους εταιρικής σχέσης σε νέους τομείς.

Η συμφωνία φέρνει την Suzuki στην σφαίρα επιρροής της Toyota, παράλληλα με την Daihatsu, την Hino, την Subaru, την Mazda και την Yamaha. Οι εξαγορές των μετοχών θα πραγματοποιηθούν μετά την έγκριση των αρχών ανταγωνισμού