Οι εξελίξεις στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι ταχύτατες τα τελευταία δύο με τρία χρόνια και δεν είναι υπερβολή να χαρακτηρίσει κάποιος ότι ένα αυτοκίνητο 5ετίας θεωρείται “παλιό”. Σκέψου μόνο τα συστήματα ασφαλείας που ήταν διαθέσιμα στα αυτοκίνητα το 2012-2014 και αυτά που εξοπλίζονται τα σημερινά αυτοκίνητα. Ακόμα, κάποια μορφή ηλεκτροκίνησης υπάρχει σε ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό των πωλήσεων των νέων μοντέλων, είτε ως mild hybrid συστήματα, είτε ως κανονικά υβριδικά σύνολα, είτε -πιο σπάνια- ως plug-in και αμιγώς ηλεκτρικά.

Ένας τομέας, όμως, που έχει αλλάξει άρδην τα τελευταία χρόνια είναι ο σχεδιασμός των εσωτερικών των αυτοκινήτων, καθώς δε νοείται πλέον να αγοράσεις καινούριο αυτοκίνητο και να μην διαθέτει -τουλάχιστον- μια οθόνη, αυτή του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Αναπόφευκτα, με την ενσωμάτωση αυτής της οθόνης, η οποία με διαγώνιο κάτω από 7 ίντσες θεωρείται μικρή, έχουν “εξαφανιστεί” πολλά κουμπιά και διακόπτες από την κονσόλα. Κάποιες φορές είναι καλό, αλλά κάποιες άλλες όχι.

Προσωπικά εξοργίζομαι όταν δεν υπάρχει περιστροφικός διακόπτης για την αυξομείωση της έντασης του ηχοσυστήματος, όπως επίσης όταν η αλλαγή σταθμών στο ραδιόφωνο απαιτεί παραπάνω από μια κίνηση.

Οι εταιρίες προσφέρουν διαφορετικές προσεγγίσεις, και στη Lexus, για παράδειγμα, υπάρχει ένα είδος ποντικιού για να λειτουργήσει το infotainment. Τα αυτοκίνητα του ομίλου της Volkswagen ενσωματώνουν τις περισσότερες λειτουργίες στην οθόνη αφής, αυτά της Hyundai/Kia διαθέτουν ακόμα αρκετά κουμπιά με σωστή εργονομία, ενώ η BMW συνδυάζει την οθόνη αφής με τον πιεζοπεριστροφικό διακόπτη του iDrive. Η Tesla βρίσκεται στο άλλο άκρο και στο εσωτερικό των Model S και X υπάρχουν μόνο δύο οθόνες και δύο φυσικά κουμπιά, ενώ στο Model 3 μόνο μια οθόνη.

Κατά την αγορά ενός αυτοκινήτου, πλέον κοιτάς όχι μόνο τα χαρακτηριστικά οδήγησης, την επιλογή του κινητήρα και το χρώμα, αλλά και το είδος του εσωτερικού του αυτοκινήτου. Στο τέλος της ημέρας, εκεί περνάς τον περισσότερο χρόνο κατά την οδήγηση, οπότε πρέπει να είναι τουλάχιστον ευχάριστο και εύκολο στην συμβίωση.

Η αγορά ενός αυτοκινήτου συνεπάγεται παραχωρήσεις, καθώς πρέπει να αρκεστείς με ό,τι προσφέρουν οι κατασκευαστές. Και εδώ έρχεται η ερώτηση, ποιες είναι οι προτιμήσεις σου σχετικά με το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου. Θες αναλογικό πίνακα οργάνων σε συνδυασμό με μια οθόνη ή μια ολόκληρη οθόνη μπροστά σου για πίνακα οργάνων; Και τι γίνεται με την κεντρική κονσόλα; Θες πολλά φυσικά κουμπιά, κουμπιά αφής ή θα προτιμούσες και εδώ μια οθόνη αφής, όπως κάνει η Audi; Περιμένω να γράψεις τις προτιμήσεις σου στα σχόλια παρακάτω, και αν θες να αναφέρεις και το γιατί.