Η Mazda χρησιμοποίησε την έκθεση του Τόκιο για την παγκόσμια παρουσίαση του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού της μοντέλου παραγωγής. Το ονομάζει MX-30, με τις προ-παραγγελίες του να ανοίγουν σήμερα τόσο για την ιαπωνική αγορά, όσο και για την ευρωπαϊκή, ενώ οι πρώτες παραδόσεις αναμένεται να ξεκινούν κάποια στιγμή μέσα στο 2020.

Ξεκινώντας από τα μηχανικά μέρη, το MX-30 παίρνει κίνηση από έναν ηλεκτροκινητήρα, απόδοσης 106 kW (144 άλογα) με 265 Nm ροπής. Εξοπλίζεται με μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου 35,5 kWh, που του προσφέρει αυτονομία μόλις 200 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP. Αλλά η Mazda περιγράφει το MX-30 ως ένα διαφορετικού είδους ηλεκτρικό μοντέλο, που επικεντρώνεται στη χαρά της οδήγησης, καθώς και στη σχέση του οδηγού με το αυτοκίνητο.

Το αυτοκίνητο βασίζεται στην e-SkyActiv πλατφόρμα της Mazda και εξοπλίζεται με σωρεία συστημάτων ασφάλειας και τεχνολογίας. Μεταξύ άλλων συναντάμε το Smart Brake Support (autonomous emergency braking) με ανίχνευση Turn-Across Traffic και τη λειτουργία Road Keep Assist, που είναι σε θέση να ανιχνεύσει τις άκρες του δρόμου όπου δεν υπάρχει σήμανση γραμμών. Ακόμα, η Mazda έχει εξοπλίσει το νέο μοντέλο της με το G-Vectoring Control, το οποίο μπορεί προσωρινά να διακόπτει τη ροπή του κινητήρα όποτε είναι απαραίτητο.

Εμφανισιακά, η Mazda αναφέρει ότι το MX-30 έχει σχεδιαστεί με τις αρχές του Human Modern, όντας η τελευταία έκφραση του Kodo design. Το αυτοκίνητο, όμως, φαίνεται ότι αντλεί στοιχεία από το CX-30, αλλά αυτό που προκαλεί εντύπωση είναι οι πίσω πόρτες του. Αυτές θυμίζουν έντονα τις αντίστοιχες του RX-8, καθώς ανοίγουν με αντίθετη φορά από τις εμπρός, με την απουσία της μεσαίας κολόνας να χαρίζει ευκολότερη πρόσβαση στις πίσω θέσεις, κάτι που ενισχύεται και από το άνοιγμα των θυρών (82 μοίρες οι εμπρός και 80 μοίρες οι πίσω).

Έχει μήκος 4,395 μέτρα, πλάτος 1,795 μέτρα, ύψος 1,57 μέτρα και 2,655 μέτρα μεταξόνιο. Στο εσωτερικό έχουν χρησιμοποιηθεί βιώσιμα υλικά προκειμένου να ενισχυθεί η οικολογική ταυτότητα του αυτοκινήτου. Ακόμα, συναντάμε ένα νέο τριάκτινο τιμόνι, ένα “αιωρούμενο” κεντρικό τούνελ και δύο οθόνες αφής 7 ιντσών: μια για το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας και μια για τα χειριστήρια του κλιματισμού.