Ανανέωση: Σύμφωνα με την Wall Street Journall η FCA και η PSA συμφώνησαν να συγχωνευθούν, με ποσοστό 50/50. Αύριο αναμένεται να υπάρξουν οι επίσημες ανακοινώσεις. 

Εάν τελικά γίνει πράξη αυτή η συγχώνευση, τότε θα δημιουργηθεί η τέταρτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου με περίπου 9 εκατ. πωλήσεις αυτοκινήτων ετησίως, πίσω από τις VW Group, Toyota και Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance. Οι αναφορές θέλουν τον CEO της Peugeot, Carlos Tavares να αναλαμβάνει τον ρόλο του CEO της νέας εταιρίας, ενώ ο John Elkann, πρόεδρος της FCA, θα γίνει ο πρόεδρος της.

Η Fiat Chrysler και το PSA Group ξεκίνησαν τις συνομιλίες για μια πιθανή συγχώνευση. Τόσο η FCA, όσο και η PSA επιβεβαίωσαν την έναρξη των συνομιλιών, με τις δύο εταιρίες να επιδιώκουν μια εναλλακτική συμμαχία σε μια εποχή κατά την οποία οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται αντιμέτωπες με τεράστιες επενδύσεις με στόχο μεταξύ άλλων την ηλεκτροκίνηση, τη μείωση των εκπομπών ρύπων και τις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης.

Οι δύο πλευρές συζητούν μια συγχώνευση ίσων με ανταλλαγή μετοχών, με τις δύο εταιρίες να δηλώνουν πως βρίσκονται σε συνομιλίες για τη συνένωση των δυνάμεών τους σε μια συμφωνία που θα μπορούσε να δημιουργήσει έναν κολοσσό αξίας 50 δισ. δολαρίων. Οι αναφορές θέλουν τον CEO της Peugeot, Carlos Tavares να αναλαμβάνει τον ρόλο του CEO της νέας εταιρίας, ενώ ο John Elkann, πρόεδρος της FCA, θα γίνει ο πρόεδρος της.

Το εποπτικό συμβούλιο της PSA αναμένεται να συνεδριάσει σήμερα για να συζητήσει την πιθανή συμφωνία, δήλωσε άλλη πηγή με γνώση της υπόθεσης. Η FCA ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι δεν έχει προς το παρόν να προσθέσει τίποτα περισσότερο.

Ωστόσο αν μια συνένωση δυνάμεων μεταξύ της Peugeot και της FCA καταφέρει να ξεπεράσει τα πολιτικά, οικονομικά και διοικητικά εμπόδια, η νέα επιχείρηση θα συνεχίσει να αντιμετωπίζει σημαντικές προκλήσεις. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες διεθνώς βρίσκονται αντιμέτωπες με την προοπτική επιβράδυνσης της παγκόσμιας ζήτησης, η οποία συμπίπτει με τις μεγαλύτερες τεχνολογικές αλλαγές εδώ και έναν αιώνα.

Η Fiat Chrysler βρίσκεται σε αναζήτηση εταίρου για συγχώνευση από την εποχή του Sergio Marchionne, ο οποίος προσπάθησε ανεπιτυχώς να προσεγγίσει την GM, ενώ νωρίτερα φέτος η FCA έκανε μια ανεπιτυχή προσπάθεια συγχώνευσης με την Renault. Η Fiat απέκτησε την Chrysler το 2009, όταν η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία βρισκόταν σε κατάσταση χρεοκοπίας και είχε περιέλθει στον έλεγχο της αμερικανικής κυβέρνησης. Η Fiat Chrysler διατηρεί, μέσω της Jeep, ισχυρή παρουσία στην αμερικανική αγορά, ενώ η Peugeot έχει πολύ μικρό μερίδιο στις ΗΠΑ και ισχυρή θέση στην Ευρώπη. Επίσης η συνεργασία FCA και PSA θα λειτουργήσει θετικά για τις πωλήσεις τους στην Κίνα, την μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, με τις εταιρίες να μην έχουν καταφέρει μέχρι σήμερα να σημειώσουν εκεί, σημαντικές πωλήσεις, χάνοντας κάθε χρόνο χρήματα.

Μεταξύ των προφανών πλεονεκτημάτων σε μια πιθανή συγχώνευση, η FCA θα αποκτήσει πρόσβαση στις μικρές, σύγχρονες πλατφόρμες της Peugeot, σε 10,2 δισ. δολάρια σε μετρητά και σε τεχνολογίες ηλεκτροκίνησης και υβριδικής τεχνολογίας, οι οποίες είναι ιδιαίτερα σημαντικές για την FCA, καθώς αυτοί είναι τομείς όπου υστερεί. Η Peugeot θα έχει πολύ ευκολότερη πρόσβαση στην αγορά των ΗΠΑ.

Η Fiat Chrysler βρίσκεται σε πίεση να επενδύσει σε καθαρή τεχνολογία, καθώς, όπως αποκάλυψε ο όμιλος αυτό το μήνα, αντιμετωπίζει πρόστιμο 79 εκατ. δολ. από τις αμερικανικές αρχές, επειδή δεν εκπλήρωσε τα πρότυπα για την αποτελεσματική χρήση καυσίμων. Επίσης, συμφώνησε να συνεργασθεί με την Tesla για να μπορέσει να πιάσει τους ευρωπαϊκούς στόχους για τις εκπομπές ρύπων ως το 2022.

Πάντως, μόλις τον περασμένο μήνα, ο διευθύνων σύμβουλος της Peugeot είχε δηλώσει πως δεν υπάρχει ενδιαφέρον από την πλευρά του γαλλικού ομίλου για μια συγχώνευση με την Fiat Chrysler. “Δεν τη χρειαζόμαστε”», είχε δηλώσει χαρακτηριστικά ο Tavares, με την PSA να είχε εξαγοράσει την Opel από την GM το 2017, έναντι 2,6 δισ. δολαρίων.

Η FCA κατέχει σήμερα τις μάρκες Chrysler, Dodge, Jeep, Ram, Alfa Romeo, Fiat, Lancia και Maserati. To Groupe PSA αποτελείται από τις Citroen, Peugeot, DS, Opel, Vauxhall και Ambassador, με την τελευταία να πουλά μοντέλα μόνο στην ινδική αγορά.

Να σημειωθεί πως η PSA και FCA συνεργάζονται εδώ και χρόνια στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων, κατασκευάζοντας τα Fiat Ducato, Peugeot Boxer και Citroen Jumper, τα οποία βασίζονται στην ίδια πλατφόρμα, ενώ ετοιμάζουν και μια κοινή πλατφόρμα για τα ηλεκτρικά μοντέλα.