Το φθινόπωρο αν και άργησε, έκανε την εμφάνισή του και έφερε μαζί τους και τις βροχές που δημιουργούν παγίδες στο δρόμο, που σε συνάρτηση με την κακή κατάσταση των ελαστικών, αλλά και την κακή συντήρηση ενός αυτοκινήτου μπορεί να οδηγήσουν σε ατυχήματα. Ωστόσο, υπάρχουν απλοί κανόνες που θα πρέπει να εφαρμόζουν όλοι οι οδηγοί για να παραμείνουν ασφαλείς.

1Καλή ορατότητα

Το πρώτο που οφείλουν να φροντίσουν, είναι η καλή ορατότητα. Το παρμπρίζ πρέπει να είναι καθαρό, ενώ ο οδηγός θα πρέπει να βεβαιωθεί ότι οι υαλοκαθαριστήρες δεν έχουν φθαρεί, με το δοχείο νερού των υαλοκαθαριστήρων να είναι γεμάτο.

Αν η βροχή είναι πολύ δυνατή και οι υαλοκαθαριστήρες δεν μπορούν να καθαρίσουν το παρμπρίζ, λόγω μεγάλου όγκου βροχής, τότε ο οδηγός θα πρέπει να σταματήσει στην άκρη του δρόμου και περιμένει να σταματήσει ή να κοπάσει η βροχή. Εάν οι υαλοκαθαριστήρες έχουν φθαρεί και δεν απομακρύνουν σωστά το νερό από το παρμπρίζ, τότε πρέπει να αντικατασταθούν με νέους, σαν και αυτούς που μπορείς να βρεις εδώ στο AutoDoc.gr. Επειδή η βροχή μειώνει την ορατότητα, θα πρέπει ο οδηγός να έχει πάντα τα φώτα πορείας αναμμένα. Αυτό φυσικά δεν ισχύει για τα καινούρια μοντέλα, που τα φώτα ημέρας αποτελούν στάνταρ εξοπλισμό. Επειδή τα κλειστά παράθυρα κατά τη διάρκεια της βροχής οδηγούν γρήγορα στο θάμπωμα των τζαμιών, θα πρέπει ο οδηγός να χρησιμοποιεί το σύστημα a/c ή του κλιματισμού για το “ξεθάμπωμα” των τζαμιών.

2Ελαστικά

Τα ελαστικά είναι ένα σημαντικό σημείο που θα πρέπει να προσέχουν όλοι οι οδηγοί. Θα πρέπει να βεβαιωθούν ότι έχουν το προβλεπόμενο βάθος πέλματος, όσο και τη σωστή πίεση ώστε να αποφευχθεί η πλαγιολίσθηση και η υδρολίσθηση. Αν το αυτοκίνητο γλιστρήσει λόγω της ολισθηρότητας, δεν θα πρέπει ο οδηγός να πατήσει απότομα φρένο, αλλά θα πρέπει να εφαρμόσει έντονη και σταθερή πίεση στο πεντάλ του φρένου.

Η βροχή αυξάνει την ολισθηρότητα του δρόμου. Ειδικά στο ξεκίνημα της βροχής, οι δρόμοι μπορεί να γίνουν εξαιρετικά ολισθηροί. Σε βρεγμένο δρόμο, η τριβή μεταξύ ελαστικών και δρόμου είναι μειωμένη κατά τουλάχιστον 50%. Επίσης, να τονιστεί πως εάν ένα αυτοκίνητο κινείται με 60 χλμ/ώρα, η απόσταση ακινητοποιήσεως του σε βρεγμένο οδόστρωμα είναι 72 μέτρα.

3Ταχύτητα και απόσταση ασφαλείας

Η ταχύτητα κατά τη διάρκεια της βροχής, αλλά και αργότερα, θα πρέπει να είναι μικρή ώστε να δίνει περισσότερο χρόνο στην πρόσφυση του ελαστικού, ενώ η απόσταση ασφαλείας από το προπορευόμενο όχημα είναι ιδιαίτερα σημαντική παράμετρος.

Η προετοιμασία για ένα ταξίδι στη βροχή, απαιτεί προσεκτική χρήση όλων των κύριων σημείων ελέγχου, όπως του συστήματος διεύθυνσης, του συμπλέκτη, των φρένων και του γκαζιού.

4Φρενάρισμα

Όταν το οδόστρωμα είναι γεμάτο νερά και δεν φαίνονται οι διαγραμμίσεις, τότε θα πρέπει ο οδηγός να ακολουθεί τα ίχνη του προπορευόμενου αυτοκινήτου, ενώ θα πρέπει να αποφεύγει την απότομη χρήση των φρένων. Όσο για τις προσπεράσεις, αυτές δεν θα πρέπει να γίνονται, ή αν θα πρέπει να γίνουν, ο οδηγός οφείλει να έχει πολύ μεγάλη προσοχή.

Ο οδηγός θα πρέπει να στεγνώνει τα φρένα όταν περνά μέσα από νερά, πατώντας τα απαλά για λίγα μέρα. Όταν κάποιος κινείται σε κατοικημένες περιοχές, πρέπει να δίνει ιδιαίτερη προσοχή στους πεζούς που κινούνται σε πεζοδρόμιο ή περιμένουν σε στάση λεωφορείων.

5Κινούμενα νερά/χείμαρροι

Ο οδηγός οφείλει να μην προσπαθήσει να περάσει μέσα από νερά που κινούνται, τόσο κατά τη διάρκεια της ημέρας, όσο και της νύχτας, καθώς είναι πιθανό η δυνατή βροχή να σχηματίσει χείμαρρους, οι οποίοι μπορεί να γίνουν εξαιρετικά επικίνδυνοι και να παρασύρουν το όχημα.

Σε μέρη όπου έχει “μαζέψει” πολύ νερό, ο οδηγός πρέπει να κινείται πολύ σιγά, καθώς όσο περισσότερο νερό σηκώσει το αυτοκίνητο, τόσο μεγαλύτερη γίνεται η πιθανότητα να βραχούν τα ηλεκτρικά τμήματα του κινητήρα, με αποτέλεσμα αυτός να σβήσει.