Στα τέλη του του 2016, η Lucid Motors παρουσίασε το Air, το πρώτο της μοντέλο που -όταν βγει στην παραγωγή- θα έχει ως αντίπαλο το Tesla Model S. Έκτοτε η εταιρία έχει περάσει από αρκετά κύματα, με κύριο πρόβλημα την χρηματοδότηση της, αλλά το κρατικό επενδυτικό ταμείο της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τον Αύγουστο του 2018, πως επενδύει 1 δισ. στην εταιρεία. Με την σιγουριά του σαουδαραβικού fund, το αμιγώς ηλεκτρικό σεντάν της εταιρίας βρίσκεται πιο κοντά στο να γίνει πραγματικότητα, και σήμερα η Lucid έκανε γνωστό πως το πρώτο beta πρωτότυπο του αυτοκινήτου της ξεκίνησε τις δοκιμές τον περασμένο Νοέμβριο.

Αισθητικά, το beta πρωτότυπο δεν διαφέρει πολύ από το concept, αλλά η εταιρία αναφέρει τα μηχανολογικά του μέρη έχουν αναπτυχθεί περαιτέρω. Φέρει νέας γενιάς τεχνολογίες και ενσωματώνει όλες τις εξελίξεις των τελευταίων ετών, και ειδικότερα σε ότι έχει να κάνει με την τεχνολογία των μπαταριών, η οποία έχει δοκιμαστεί και αποδείξει στην πίστα την αντοχή της. Τα beta πρωτότυπα κατασκευάστηκαν στα κεντρικά γραφεία της Lucid Motors στη Silicon Valley και όχι στο μελλοντικό της εργοστάσιο στο Casa Grande της Αριζόνα.

Αυτό αποτελεί αρκετά ασυνήθιστη προσέγγιση, δεδομένου ότι οι ίδιες οι αλουμινένιες δομές (συνολικά 80) κατασκευάστηκαν επίσης στα κεντρικά γραφεία, με τον CEO της εταιρίας, Peter Rawlinson, να δηλώνει:

Αυτό το επίπεδο in-house συναρμολόγησης είναι μια λογική, αλλά ασυνήθιστη κίνηση. Δεν γνωρίζω καμία άλλη εταιρεία στη Δυτική Ακτή με αυτόν τον βαθμό δυνατοτήτων. Με αυτόν τον τρόπο, ελέγχουμε την ποιότητα σε αυστηρά πρότυπα, συγκεντρώνουμε γνώση των συνθηκών συναρμολόγησης, και συγκρίνουμε τις σαρώσεις με λέιζερ και τις συνθήκες ανοχής με τα βασικά ψηφιακά δεδομένα από το CAD.

1

Ο Rawlinson επιμένει ότι η παραγωγή του Air θα ξεκινήσει στα τέλη του 2020, με τις πρώτες παραδόσεις να γίνονται από τις αρχές του 2021. Η βασική έκδοση Air ξεκινά από τις $60.000, που μετά από τις κρατικές εκπτώσεις στις ΗΠΑ, η τιμή μειώνεται στις 52.500 δολάρια. Το μοντέλο έτσι γίνεται φθηνότερο από το Tesla Model S. Η βασική πισωκίνητη έκδοση δεν παράγει 1.000 άλογα, όπως η κορυφαία, αλλά “μόλις” 400, έχοντας αυτονομία 240 μιλίων (386 χλμ).