Από τη στιγμή που οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων έπιασαν -κυριολεκτικά- πάτο το 2012, με μόλις 58.482 ταξινομήσεις, η περσινή χρονιά ήταν έκτη συνεχόμενη που έκλεισε με θετικό πρόσημο. Ακόμη και με αυτή τη πρόοδο, οι εξωπραγματικές πωλήσεις της δεκαετίας των ’00s, όπου το μέσο όρο πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ελλάδα ήταν κοντά στις 270.000 μονάδες ετησίως, δεν θα έρθουν ποτέ ξανά στη χώρα, καθώς δεν ήταν υγιές νούμερο, ούτε αντιστοιχούσαν στην πραγματική αγοραστική δυναμική των κατοίκων της Ελλάδας.

1Πωλήσεις 2018

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και του ΣΕΑΑ, το 2018 πουλήθηκαν στην Ελλάδα 103.431 νέα αυτοκίνητα, μια αύξηση 17,4 σε σχέση με το 2017. Το “σπάσιμο του φράγματος” των 100.000 μονάδων συνέβη για πρώτη φορά μετά το 2010, κάτι που σημαίνει ότι ένα νούμερο κοντά στις 150.000 ετησίως είναι υγιές και απόλυτα εφικτό για τα επόμενα χρόνια.

Τον Δεκέμβριο του 2018 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 9.195 αυτοκίνητα (καινούρια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 8.833 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 4,1%. Αύξηση 16,1% είχε παρουσιάσει η κυκλοφορία για πρώτη φορά αυτοκινήτων (καινούριων ή μεταχειρισμένων εξωτερικού) τoν Δεκέμβριο του 2017 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2016. Τα καινούργια αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τον Δεκέμβριο του 2018 ανέρχονται σε 5.337 έναντι 5.396 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2017, παρουσιάζοντας μείωση 1,1%.

2

Κοιτώντας συγκεντρωτικά τα νούμερα, την περίοδο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου 2018 κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 190.847 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 155.693 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2017, παρουσιάζοντας αύξηση 22.6%. Αύξηση 20,8% είχε παρουσιάσει το δωδεκάμηνο Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου του 2017 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2016.

3Εταιρίες

Θέση Εταιρία Πωλήσεις 2018 Μερίδο αγοράς
1 Toyota 11.755 11,6%
2 Volkswagen 9.021 8,7%
3 Peugeot 8.234 8%
4 Nissan 7.893 7,6%
5 Fiat 7.119 7,0%
6 Opel 6.931 6,7%
7 Suzuki 5.902 5,7%
8 Hyundai 5.718 5,5%
9 Citroen 5.335 5,2%
10 Hyundai 4.188 4,1%

Περνώντας στις εταιρίες, στη πρώτη θέση το 2018 βρέθηκε για 18η φορά τα τελευταία 21 χρόνια η Toyota με 11.755 πωλήσεις με μερίδιο αγοράς 11,6%, με την Volkswagen να ανεβαίνει στη δεύτερη θέση με 9.021 πωλήσεις και μερίδιο αγοράς 8,7%, και την Peugeot να τερματίζει στη τρίτη θέση με 8.234 πωλήσεις (8% μερίδιο αγοράς). Ακολουθούν η Nissan με 7.893 πωλήσεις (7,6% μερίδιο αγοράς), η Fiat με 7.119 πωλήσεις (7,6%), η Opel με 6.931 πωλήσεις (6,7% μερίδιο αγοράς), η Suzuki 5.902 πωλήσεις (5,7% μερίδιο αγοράς), η Hyundai με 5.718 πωλήσεις (5,5% μερίδιο αγοράς), η Citroen με 5.335 πωλήσεις (5,2% μερίδιο αγοράς) και η Renault με 4.188 πωλήσεις (4,1% μερίδιο αγοράς).

4Τι έκαναν οι Premium εταιρίες

Από πλευράς πολυτελών αυτοκινητοβιομηχανιών, η Mercedes-Benz πούλησε 3.710 αυτοκίνητα, η BMW 2.850 η Audi, 2.658 και η Volvo 1.695. Από τα τα ενδιαφέροντα στοιχεία που προκύπτουν βλέπουμε πως στην Ελλάδα το 2018 πουλήθηκαν 122 Jaguar καινούργιες, 72 Porsche, 60 Lexus, 8 Maserati, 3 Bentley, 2 Tesla, 1 Aston Martin με τις Lamborghini και Ferrari να μην πωλούν ούτε ένα νέο αυτοκίνητο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά το θετικό κλίμα της αγοράς, και οι τρεις premium γερμανικές εταιρίες (Audi, BMW, Mercedes) είδαν μείωση στις πωλήσεις τους, όπου από τα 10.122 αυτοκίνητα που πούλησαν αθροιστικά το 2017, για την περσινή χρονιά αρκέστηκαν στα 9.218, μια μείωση 8,93%.

5Αναλύοντας κάθε μια μάρκα ξεχωριστά για το 2018:

Εταιρία Πωλήσεις 2018 Πωλήσεις 2017 Διαφορά
Alfa Romeo 507 593 -14,50%
Audi 2.658 3.073 -13,50%
BMW 2.850 3.162 -9,86%
Citroen 5.335 4.105 +29,96%
Dacia 1.319 800 +64,87%
DS 20
Fiat 7.119 6.401 +11,21%
Ford 4.172 3.903 +6,89%
Honda 686 636 +7,86%
Hyundai 5.718 4.038 +41,60%
Jaguar 122 37 +229,72%
Jeep 1.158 967 +27,40%
Kia 2.830 1.256 +125,31%
Lancia 8
Land Rover 181 121 +49,58%
Lexus 60 36 +66,66%
Mercedes 3.710 3.887 -4,55%
Mini 1.612 1.572 +2,54%
Mitsubishi 292 201 +45,27%
Nissan 7.893 7.189 +9,79%
Opel 6.931 6.643 +4,33%
Peugeot 8.234 6.455 +27,56%
Porsche 72 67 +7,46%
Renault 4.188 3.528 +18,70%
Seat 2.665 1.875 +42,13%
Skoda 3.607 3.068 +17,56%
Smart 734 614 +19,54%
SsangYong 28 51 -45,09%
Subaru 48 34 +41,17%
Suzuki 5.902 5.349 +10,33%
Toyota 11.755 10.025 +17,25%
Volkswagen 9.021 6.829 +32,09%
Volvo 1.695 1.306 +29,78%

6Οι μεγαλύτερες αυξήσεις

Αν εξαιρέσεις τις Jaguar (+229,72%) και Lexus (+66,66) που έχουν πολύ μικρό όγκο πωλήσεων, όπως παρατηρείς, την μεγαλύτερη αύξηση την είδε η Kia (+125,31%) για να την ακολουθήσει η Dacia (+64,87%).

7Λιανικές και εταιρικές πωλήσεις

Από τα 103.431 νέα αυτοκίνητα του 2018, το 46,7% αφορά πωλήσεις λιανικής, ενώ το 53,3% εταιρικές πωλήσεις.

8Βενζίνη Vs Diesel

Τέλος, αναφορικά με το είδος του καυσίμου στην Ελλάδα, ξεκάθαρος “νικητής” ήταν η βενζίνη, καθώς αντιπροσώπευσε το 59,5% του συνόλου των πωλήσεις και 70,39% στη λιανική.

Ακολουθεί το πετρέλαιο με 35,54%, τα υβριδικά με 3.98%, τα ηλεκτρικά με 0,82%, τα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο με 0,08% και υγραέριο με 0,01%.