Τρεις μήνες μετά τα αποκαλυπτήρια της όγδοης γενιάς του Volkswagen Golf, η Seat μόλις παρουσίασε στην Βαρκελώνη το νέο Leon, αφού πρώτα επένδυσε περισσότερα από €1,1 δισ. ώστε να τοποθετήσει στα μελλοντικά της μοντέλα πιο αποδοτικούς κινητήρες, νέα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με ακόμα καλύτερα επίπεδα συνδεσιμότητας, καλύτερα δυναμικά χαρακτηριστικά και πιο καλαίσθητα μοντέλα.

Με την τέταρτη γενιά του Leon, η ισπανική εταιρία μας παρουσιάζει μια εντελώς νέα εμφάνιση -σε σχέση με το παρελθόν, καθώς και νέες διαστάσεις και αναλογίες, έτσι ώστε να σταθεί καλύτερα στην εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία του C-segment της Ευρώπης.

1Εμφάνιση

Σχεδιαστικά, το νέο Leon δανείζεται πολλά στοιχεία από το μεγάλο SUV της ισπανικής εταιρίας, το Tarraco, όπως η εμπρός μάσκα και τα πίσω φωτιστικά σώματα, πλήρους πλάτους. H Seat τονίζει ότι ξόδεψε αρκετό χρόνο στην αεροδυναμική σήραγγα, κάνοντας το γεμάτο καμπύλες σώμα πιο κομψό, ενώ παράλληλα βελτίωσε το συντελεστή οπισθέλκουσας κατά περίπου 8%.

2Διαστάσεις

Το μοντέλο προσφέρεται σε δύο τύπους αμαξώματος, το 5-θυρο hatchback και το station wagon, με όνομα Sportstourer, καθώς η ζήτηση για την τρίθυρη έκδοση της τρίτης γενιάς ήταν μηδαμινή, και γι’αυτό καταργήθηκε. Μιλώντας για διαστάσεις, το μήκος του νέου Leon αγγίζει τα 4.368 χλστ. (+86 χλστ.), το πλάτος τα 1.800 χλστ. (-16 χλστ.), και το ύψος τα 1.456 χλστ. (-3 χλστ.), ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 50 χλστ., και ανέρχεται σε 2.686 χλστ. Αντίστοιχα, το μήκος του Sportstourer αγγίζει τα 4.642 χλστ. (+92 χλστ.), το πλάτος τα 1.800 χλστ. (-16 χλστ.), και το ύψος τα 1.448 χλστ. (-3 χλστ.).

3Χώρος αποσκευών

Ο χώρος αποσκευών για το hatchback ανακοινώνεται στα 380 λίτρα, ενώ για το Sportstourer στα 617 λίτρα (+30 λίτρα). Το αυτοκίνητο βασίζεται στην MQB Evo πλατφόρμα, η οποία παρείχε την ευελιξία που απαιτούσε η ομάδα σχεδιασμού, με το μεγαλύτερο μεταξόνιο του Leon να μεταφράζεται σε επιπλέον χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών κατά 49 χλστ., ενώ βελτίωσε τις αναλογίες στην Sportstourer έκδοση.

4Εσωτερικό

Οι μεγάλες αλλαγές συνεχίζονται και στο εσωτερικό του νέου Leon, με την Seat να έχει δημιουργεί μια ψηφιοποιημένη και προσανατολισμένη προς τη συνδεσιμότητα καμπίνα, με την εταιρία να αναφέρει ότι είναι το πιο “συνδεδεμένο” μοντέλο της, καθώς φέρει λειτουργίες και υπηρεσίες που βασίζονται στο διαδίκτυο. Το τιμόνι είναι νέο, ενώ η κονσόλα έχει μια ελαφρά κλίση προς τον οδηγό. Οι αεραγωγοί διαθέτουν “μεταλλική” εμφάνιση, με την Seat να έχει ακολουθήσει μια μινιμαλιστική σχεδίαση, καθώς απουσιάζουν οι πολλοί διακόπτες.

Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 ιντσών, ενώ στην κορυφή της κονσόλας δεσπόζει η οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, με διαγώνιο 8 ίντσες για τις βασικές εκδόσεις ή 10 ίντσες για τις ακριβότερες. Το Full Link σύστημα ενσωματώνει Android Auto και Apple CarPlay, ενώ υπάρχει υποδοχή για ασύρματη φόρτιση του κινητού.

Το νέο Leon διαθέτει ηλεκτρικά ελεγχόμενο χειρόφρενο, μια μεγάλη γκάμα βοηθητικών συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, με την καμπίνα να έχει γίνει πιο premium, έχοντας κρυφό LED φωτισμό, καλύτερης ποιότητας υλικά, με το κουμπί των αλάρμ να βρίσκεται ανάμεσα στους κεντρικούς λεπτούς αεραγωγούς.

Ο shift-by-wire επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου DSG είναι πολύ μικρός, ενώ στα αριστερά του πίνακα οργάνων υπάρχουν τα κουμπιά που ενεργοποιούν/απενεργοποιούν τις λειτουργίες των φωτιστικών σωμάτων, των προβολέων ομίχλης και την θέρμανση του μπροστά και του πίσω παρμπρίζ.

5Car2X

Για πρώτη φορά μοντέλο της Seat διαθέτει τεχνολογία Car2X, η οποία αξιοποιεί τις πληροφορίες που λαμβάνονται από άλλα αυτοκίνητα σε απόσταση 800 μέτρων, συνυπολογίζοντας τις πληροφορίες από την οδική σήμανση και προειδοποιώντας τους οδηγούς άλλων Car2X οχημάτων για επικίνδυνες καταστάσεις.

6Κινητήρες

Το νέο Leon προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, ενώ υπάρχει -για πρώτη φορά- ήπιο υβριδικό σύστημα και plug-in υβριδική έκδοση. Οι κινητήρες συνδυάζονται με χειροκίνητα και αυτόματα DSG κιβώτια ταχυτήτων 6 και 7 σχέσεων.

Οι νέοι TSI κινητήρες χαρακτηρίζονται από την χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και αντίστοιχα χαμηλές εκπομπές ρύπων, χάρη σε διάφορες βελτιώσεις συμπεριλαμβανομένου του πρωτοποριακού κύκλου καύσης Miller. Ο 1.0 TSI τρικύλινδρος βενζίνης αποδίδει 110 άλογα, ενώ εξοπλίζεται και με τον 1.5 TSI Evo, απόδοσης 130 και 150 ίππων. Ακόμα, κάτω από το καπό θα υπάρχει και ο 2,0-λιτρος TSI, απόδοσης 190 ίππων, ο οποίος θα συνδυάζεται αποκλειστικά με το 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

Οι δύο τετρακύλινδροι ντίζελ 2.0 TDI, αποδίδουν 115 και 150 ίππους και εξοπλίζονται με σύστημα διπλού (twin dosing) ψεκασμού AdBlue για την μείωση των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx), ενώ η κατανάλωση καυσίμου είναι μειωμένη έως 17% σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.

Στο νέο Leon υπάρχει και ήπιο υβριδικό σύστημα (mild hybrid), με την Seat να μετονομάζει την σειρά των κινητήρων σε eTSI. Αυτό θα είναι διαθέσιμο στην 1.000άρη με τα 110 άλογα και στον 1.500άρη με τα 150 άλογα, και το σύστημα περιλαμβάνει μία γεννήτρια-μίζα ιμάντα 48V και μία μπαταρία 48V ιόντων λιθίου. Στο πρότυπο WLTP η κατανάλωση καυσίμου μειώνεται περίπου 10% και η κίνηση του αυτοκινήτου γίνεται ακόμη πιο ευέλικτη και άνετη.

H plug-in υβριδική έκδοση του Leon είναι η πρώτη στην ιστορία της μάρκας, με την eHybrid έκδοση να συνδυάζει τον 1.400άρη TSI κινητήρα με έναν ηλεκτροκινητήρα, όπου η συνολική τους απόδοση ανακοινώνεται στα 204 άλογα. Η έκδοση εφοδιάζεται με μπαταρία ιόντων λιθίου 13 kWh, που χαρίζει μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία 60 χιλιομέτρων, και χρειάζεται περίπου 3,5 ώρες για να φορτίσει με φορτιστή 3,6 kW.

Τέλος, θα υπάρξει και έκδοση με φυσικό αέριο (CNG), που θα κινείται με τον 1.500άρη κινητήρα, απόδοσης 130 ίππων. Αυτή θα διαθέτει τρεις δεξαμενές αποθήκευσης, που θα χαρίζουν μια αυτονομία 440 χλμ.

7Πωλήσεις

Το Leon θα προσφέρεται σε έξι επίπεδα εξοπλισμού, τα: SE, SE Dynamic, FR, FR Sport, Xcellence, και Xcellence Lux. Η παραγωγή του θα ξεκινήσει τις ερχόμενες ημέρες, με τις παραγγελίες να ανοίγουν τον Φεβρουάριο. Οι παραδόσεις του θα ξεκινήσουν μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του έτους.