Η επιστροφή της Honda στη Formula 1 μόνο με ομαλό τρόπο δεν έγινε. Η ιαπωνική εταιρεία είχε αποκλειστική σχέση με τη McLaren για τρεις σεζόν, από το 2015 έως και το 2017, αλλά η συνεργασία της με την βρετανική εταιρία μόνο αγαστή δεν μπορεί να την χαρακτηρίσει κάποιος. Ακριβώς το αντίθετο θα έλεγα, με την κριτική να ήταν πολύ έντονη και σκληρή, είτε δίκαιη είτε όχι. Τα λόγια που ειπώθηκαν ήταν πολλά, και ποιος μπορεί να ξεχάσει την δημόσια κριτική του Fernando Alonso, ο οποίος σε κάθε του τοποθέτηση του είχε να πει κάτι για τους Ιάπωνες.

Αποκορύφωμα, κάνοντας κάτι παραπάνω από σαφή την δυσαρέσκεια του, ήρθε στο Ιαπωνικό Grand Prix του 2015 όταν ακούστηκε στην ενδοεπικοινωνία με την ομάδα του να φωνάζει ότι ο κινητήρας των Ιαπώνων ήταν επιπέδου GP2, γι’ αυτό και δεχόταν τόσο εύκολα τα προσπεράσματα. Τότε, ο Ισπανός είχε δηλώσει ότι δε μετανιώνει γι’αυτή τη δήλωση, αλλά είχε υποστηρίζει πως τα σχόλια αυτά βοήθησαν τη Honda να πάει μπροστά.

Φαίνεται, όμως, ότι ο Ισπανός άλλαξε στάση και απολογήθηκε προς την Honda. Σε στήλη με την υπογραφή του στο περιοδικό F1 Racing, ο πρώην οδηγός McLaren δήλωσε μετανιωμένος, τονίζοντας:

Το είχα πει αυτό σε μια στιγμή απόλυτης απογοήτευσης. Ίσως δεν έπρεπε να το πω, αλλά δεν το είπα μπροστά στις κάμερες ή σε συνέντευξη Τύπου. Μιλούσα για αυτό ιδιωτικά με τον μηχανικό μου. Αυτό δεν έπρεπε ποτέ να μεταδοθεί δημοσίως. Το power unit ήταν επίσης πολύ μέτριο. Τη πρώτη χρονιά με την Honda, στην πίστα της Jerez, οδήγησα συνολικά μόνο επτά γύρους σε τέσσερις ημέρες.

Πολλοί θεωρούν ότι η σχέση του Alonso με την Honda τον “στοιχειώνει” μέχρι σήμερα, αλλά ο ίδιος δήλωσε ότι όταν έρχεται αντιμέτωπος με ερωτήσεις για την ανοδική πορεία στην απόδοση της ιαπωνικής εταιρίας με την Red Bull, απαντά:

Η Honda κερδίζει αγώνες τώρα, μου λένε πολλές φορές ότι είμαι ενοχλημένος. Απολύτως όχι, είμαι πραγματικά ευτυχής γι ‘αυτούς.