Το Energy Observer (Ενεργειακός Παρατηρητής) ξεκίνησε την Οδύσσεια του από την Γαλλία το 2017, έχοντας μια αποστολή έξι χρόνων (2017-2022) για δοκιμές κίνησης από ανανεώσιμες πηγές. Το Energy Observer είναι το πρώτο ενεργειακά αυτόνομο πλεούμενο παγκοσμίως, με το ηλεκτροκίνητο πλοίο του μέλλοντος να λειτουργεί με τη χρήση ενός συνδυασμού ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και ενός συστήματος που παράγει υδρογόνο από το θαλασσινό νερό, χωρίς καμία έκλυση διοξειδίου του άνθρακα.

Συνολικά, το Energy Observer θα επισκεφτεί 50 χώρες, πραγματοποιώντας 101 στάσεις, υπό την επιμέλεια του Victorien Erussard, ιδρυτή και κυβερνήτη, και του Jerome Delafosse, υπεύθυνου αποστολής και δημιουργού ντοκιμαντέρ.

Με την υποστήριξη της Toyota Ευρώπης, το πλήρωμα στοχεύει στην ολοκλήρωση της πρώτης περιήγησης του πλανήτη με καύσιμο το υδρογόνο. Η τεχνολογική και επιστημονική αυτή πρόκληση αποσκοπεί στο να δοκιμάσει σε ακραίες συνθήκες προηγμένες τεχνολογίες που προδιαγράφουν τα ενεργειακά δίκτυα του αύριο, εφαρμόσιμα στο επίγειο περιβάλλον. Το Energy Observer τελεί υπό την αιγίδα του Προέδρου της Γαλλικής Δημοκρατίας Emmanuel Macron, διαθέτοντας επίσης την επίσημη υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, της UNESCO και του Διεθνούς Οργανισμού Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας- IRENA.

Το καλοκαίρι του 2018, ο Ενεργειακός Παρατηρητής ταξίδεψε στα ελληνικά νησιά, από την Κρήτη στα Δωδεκάνησα μέχρι τις Κυκλάδες, για να γυρίσει τη σειρά ντοκιμαντέρ «Οδύσσεια του μέλλοντος» ανήκοντας στους πρωτοπόρους που δρουν για έναν καθαρότερο και πιο αλληλέγγυο πλανήτη. Απέπλευσε από την Μύκονο την Δευτέρα 18 Ιουνίου στις 15:00, φτάνοντας στην Αθήνα την Τρίτη 19 Ιουνίου στις 12:00 έχοντας διανύσει 90 ναυτικά μίλια, με διάρκεια πλεύσης 21 ώρες. Το πλοίο έμεινε 5 ημέρες στην Αθήνα για να γνωρίσει στο κοινό τις τεχνολογίες του πρώτου πλοίου στον κόσμο που κινείται με υδρογόνο, εργαστήρι των ενεργειών του αύριο, και για να συναντήσει τους τοπικούς πρωτοπόρους παράγοντες στον τομέα της οικολογικής μετάβασης, για να γνωρίσει με τον τρόπο αυτόν, τις καινοτομίες που αναπτύσσονται στην Ελλάδα.

Φτάνοντας ξανά στο σήμερα, για το επόμενο σκέλος του ταξιδιού, το Energy Observer και η Toyota συνεργάστηκαν στενά για να εισαγάγουν την κορυφαία τεχνολογία κυψελών καυσίμου της Toyota στο σκάφος. Το Τεχνικό Κέντρο της Toyota Ευρώπης ανέπτυξε ειδικά αυτό το σύστημα κυψελών καυσίμου, χρησιμοποιώντας εξαρτήματα που εισήχθησαν για πρώτη φορά στο Mirai, και τοποθέτησε το σύστημα σε μια συμπαγή μονάδα κατάλληλη για θαλάσσιες εφαρμογές. Αυτή προσφέρει μεγαλύτερη ισχύ και αποτελεσματικότητα, αλλά και υψηλή αξιοπιστία για να διασχίσει φέτος τον Ατλαντικό και τον Ειρηνικό Ωκεανό.

Η τεχνική ομάδα της ιαπωνικής εταιρίας στην Ευρώπη κατάφερε μέσα σε 7 μήνες να σχεδιάσει και να παράξει τα απαραίτητα εξαρτήματα, καθώς και να συναρμολογήσει και να εγκαταστήσει τη συμπαγή μονάδα κυψέλης καυσίμου στο σκάφος.

Στο τέλος του περασμένου έτους, η μονάδα κυψελών καυσίμου δοκιμάστηκε στο σκάφος σε ένα ναυπηγείο. Επί του παρόντος, η τελική δοκιμή πλήρους ισχύος διεξάγεται στη θάλασσα, πριν ο Ενεργειακός Παρατηρητής συνεχίσει την αποστολή του από τα μέσα Φεβρουαρίου. Αυτό αποδεικνύει με επιτυχία την προσαρμοστικότητα της τεχνολογίας κυψελών καυσίμου της Toyota σε διάφορες εφαρμογές.