Σε ένα Ράλι Σουηδίας, που εξαιτίας της έλλειψης χιονιού, περιορίστηκαν σημαντικά τα διανυθέντα χλμ. των ειδικών διαδρομών, ο Elfyn Evans κατάφερε να δει πρώτος την καρό σημαία, αφήνοντας πίσω του τον Tanak και τον νεαρό Rovanpera.

To φετινό Ράλι Σουηδίας θύμισε πολύ το Ράλι Φινλανδίας, όντας τρανό παράδειγμα των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. Όπως γνωρίζεις, ο αγώνας στην σκανδιναβική χώρα διεξάγεται παραδοσιακά σε χιονισμένες ειδικές διαδρομές μέσα στα δάση της Σουηδίας, με τα αγωνιστικά να πασχίζουν να βρουν πρόσφυση στους κατάλευκους δρόμους.

1

Το σκηνικό φέτος, όμως, δεν είχε καμία σχέση με αυτό, και το πρόγραμμα του δεύτερου αγώνα του φετινού παγκοσμίου πρωταθλήματος ράλι μειώθηκε δραστικά λόγω της απουσίας του χιονιού. Αρχικά, λίγες ημέρες πριν ξεκινήσει ο αγώνας, ακυρώθηκαν οκτώ ειδικές διαδρομές, οι διοργανωτές ανακάτεψαν το πρόγραμμα, έτσι ώστε να μην ακυρωθεί ο αγώνας.

Πολλοί ήλπιζαν ότι η κατάσταση θα βελτιωνόταν σε φρέσκια χιονόπτωση, αλλά τα πράγματα έγιναν χειρότερα, και τελικά ακυρώθηκαν επιπλέον ειδικές. Πιο συγκεκριμένα, διεξήχθησαν 9 από τις 18 προγραμματισμένες ειδικές διαδρομές, συνολικού μήκος 169 χλμ. από τα 301 χλμ. που ήταν κανονικά ο αγώνας.

2

Έτσι, το πρώτο πέρασμα από τη μήκους 21,19 χιλιομέτρων ειδική διαδρομή Likenas δεν έγινε το πρωί της Κυριακής, και το πρόγραμμα της τελευταίας ημέρας περιλάμβανε μόνο τη Likenas 2, που αποτελούσε και την power stage, η οποία δίνει επιπλέον βαθμούς στους πέντε πρώτους της κατάταξης.

Έτσι, σε έναν αγώνα που δεν θύμιζε Σουηδία, καθώς το χιόνι είχε αντικατασταθεί από βροχή και λάσπη, ο Evans κατέκτησε τη δεύτερη νίκη της καριέρας του, και την πρώτη με την νέα του ομάδα, την Toyota. Ο 31-χρονος Ουαλός ήταν στην πρώτη θέση από την αρχή μέχρι το τέλος του αγώνα, κάτι που τον έφερε στην κορυφή του πρωταθλήματος οδηγών για πρώτη φορά στην καριέρα του. Ο Evans έγινε ο πρώτος Βρετανός οδηγός που κερδίζει τον χειμερινό αγώνα του WRC, και οδηγώντας αλάνθαστα το Yaris WRC τερμάτισε 12,7 δευτ. μπροστά από τον παγκόσμιο πρωταθλητή, Ott Tanak.

3

Την έκπληξη έκανε ο Kalle Rovanpera, ο οποίος κατάφερε στην μοναδική σημερινή ειδική να είναι ταχύτερος από το έξι φορές πρωταθλητή και τον team-mate στην Toyota, Sebastien Ogier, τερματίζοντας 20,2 δευτ. πίσω από την κορυφή. Στα 19 του, ο Rovanpera έγινε ο νεώτερος οδηγός που ανέβηκε στο βάθρο στην ιστορία του WRC, με τον αγώνα στη Σουηδία να ήταν ο -μόλις- δεύτερος του στην μεγάλη κατηγορία του WRC, και με το Yaris WRC.

4

Ο Rovanperä κέρδισε τη Power Stage, κατακτώντας τους πέντε επιπλέον βαθμούς, ο Neuville ήταν δεύτερος και πήρε τέσσερις επιπλέον βαθμούς, ο Ogier έκανε τον τρίτο χρόνο και μάζεψε τρεις επιπλέον βαθμούς. Ο Tanak κέρδισε τους δύο επιπλέον βαθμούς της τέταρτης θέσης, με τον Esapekka Lappi να εξασφαλίζει τον τελευταίο βαθμό, φέρνοντας το Fiesta WRC στην πέμπτη θέση της Power Stage.

5Αποτελέσματα

6Βαθμολογία Οδηγών

7Βαθμολογία Κατασκευαστών