Test Drive: Οδηγούμε το Ford Puma 1.0-λίτρου Ecoboost mHEV

Σχετικά άρθρα

Αν είσαι κοντά ή πάνω από 30 χρονών, είναι σίγουρο ότι θυμάσαι ότι το Puma ήταν η sport coupe έκδοση του Fiesta, που όλα τα “ανήσυχα” τιμόνια θα το ήθελαν στο γκαράζ τους. Σήμερα, όμως, το Puma μας ξανασυστήνεται ως η SUV έκδοση του Fiesta, σημεία των καιρών βλέπεις Όσο εξαιρετικό ήταν στην οδήγηση εκείνο το ιδιαίτερο αυτοκίνητο του 1997, άλλο τόσο -και περισσότερο- είναι το σημερινό μοντέλο, υπογραφή της Ford βλέπεις!

Έτσι, η Ford -ακολουθώντας πιστά την τάση της εποχής- διευρύνει τη γκάμα των SUV της,και το νέο Puma έρχεται να τοποθετείται πάνω από το Fiesta Active και το Ecosport, αλλά κάτω από το νέο Kuga, ενώ η “φαρέτρα” της Μπλε Οβάλ θα ολοκληρωθεί με την έλευση του ηλεκτρικού Mustang Mach-E.

Το αυτοκίνητο

Όπως προείπα, το νέο Puma βασίζεται στην πλατφόρμα του Fiesta, αλλά οι διαστάσεις του είναι αισθητά μεγαλύτερες και από αυτό, και από το Ecosport. Πιο συγκεκριμένα, το μήκος του Puma είναι 4.186 χλστ. (+146 χλστ. από το Fiesta και +86 χλστ. από το Ecosport), το πλάτος του ανέρχεται σε 1805 χλστ. (+71 χλστ. από το Fiesta και +45 χλστ. από το Ecosport), και το ύψος του τα 1.537 χλστ. (+54 χλστ. από το Fiesta και -113 χλστ. από το Ecosport), ενώ το μεταξόνιο του ακουμπά τα 2.588 χλστ. (+95 χλστ. από το Fiesta και +68 χλστ. από το Ecosport).

Οι νέες διαστάσεις προσδίδουν πιο αρμονικές αναλογίες που δεν περνούν απαρατήρητες. Παρατηρώντας το δημιούργημα του Έλληνα σχεδιαστή, Γιώργου Σαριδάκη, θα δεις την χαμηλή, κεκλιμένη οροφή, που διαμορφώνει μία άμεσα αναγνωρίσιμη σιλουέτα, η οποία αποστασιοποιείται από την τάση του σφηνοειδούς προφίλ, ενώ παράλληλα υιοθετείται μία πιο επίπεδη μεσαία γραμμή προς όφελος της “ισορροπίας” των αναλογιών, κάτι που κάνει την εμφάνιση του Puma άκρως εντυπωσιακή. Οι δυναμικές γραμμές συνεχίζονται στο πλάι και καταλήγουν σε ένα μυώδες πίσω μέρος, με μεγάλα πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED.

Τα φουσκωμένα φτερά τονίζουν τον σπορτίφ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ενώ αυτό που ξεχωρίζει είναι το εμπρός μέρος, στο οποίο δεσπόζουν τα ψηλά τοποθετημένα LED φωτιστικά σώματα, τα οποία διαθέτουν ένα εκφραστικό και τολμηρό σχήμα, και είναι τοποθετημένα στην κορυφή των φτερών. Τα LED φώτα ομίχλης βρίσκονται ακριβώς από κάτω, ενσωματωμένα στις εμπρός “αεροκουρτίνες”, που απομακρύνουν τη ροή του αέρα από τους εμπρός τροχούς μειώνοντας το στροβιλισμό και βελτιώνοντας την αεροδυναμική.

Η γκάμα των 10 διαθέσιμων εξωτερικών χρωμάτων του νέου Puma περιλαμβάνει τα: Blazer Blue, Frozen White, Race Red, Solar Silver, Agate Black, Lucid Red, Grey Matter, Desert Island Blue, Magnetic και Metropolis White.

Εκδόσεις

Οι εκδόσεις του Puma αποτυπώνουν διαφορετικές προσωπικότητες που αντανακλούν στις προτιμήσεις σου, καθώς στην Ελλάδα είναι διαθέσιμα το Puma ST-Line X και το Puma Titanium.

Εξωτερικά το Puma Titanium χαρακτηρίζεται από αποκλειστικής σχεδίασης ζάντες με διάμετρο 17 ίντσες, καθώς και από ένα μοναδικό γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα και πινελιές χρωμίου στην κυψελοειδή μάσκα και τα “δαχτυλίδια” των προβολέων ομίχλης. Στοιχεία χρωμίου χρησιμοποιούνται και στις πλαϊνές ποδιές, ενώ ο πίσω διαχύτης και η προστατευτική ποδιά φέρουν μεταλλικά γκρι ένθετα. Οι θερμαινόμενοι και βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος εξωτερικοί καθρέφτες περιλαμβάνουν ενσωματωμένα φλας και ειδικό φωτισμό υποδοχής των επιβατών, που φωτίζουν το σημείο εισόδου στο έδαφος με το άνοιγμα της πόρτας.

Το Puma ST-Line, μία έκδοση εμπνευσμένη από τις δημιουργίες της Ford Performance, προσφέρεται με στάνταρ ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, ή προαιρετικά με 19 ιντσών, καθώς και με σπορ ανάρτηση με ειδικά ρυθμισμένα ελατήρια και αμορτισέρ. Στο εμπρός μέρος, η χαρακτηριστική μάσκα ST-Line διαθέτει μαύρα ματ στοιχεία και γυαλιστερό πλαίσιο, το οποίο συναντάται και στους προβολείς ομίχλης. Προαιρετικά, υπάρχει η δυνατότητα εγκατάστασης μιας μεγαλύτερης αεροτομής στο τελείωμα της οροφής.

Εσωτερικό

Το νέο Ford Puma φέρνει ένα εξαιρετικά προηγμένο τεχνολογικό προφίλ στην κατηγορία, με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών (στάνταρ εξοπλισμός στην έκδοση Titanium για τους πρώτους μήνες λανσαρίσματος του μοντέλου) να είναι εντυπωσιακός. Αυτός διαθέτει πλήθος πληροφοριών -μεταξύ των οποίων και οι οδηγίες του συστήματος πλοήγησης-, ενώ αλλάζει γραφικά απεικόνισης ανάλογα με το επιλεγμένο προφίλ οδήγησης.

Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SYNC 3 της Ford προσφέρει εύκολη συνδεσιμότητα συσκευών smartphones μέσω Apple CarPlay και Android Auto, χωρίς επιπλέον κόστος και υποστηρίζεται από μία οθόνη αφής 8 ιντσών. Επιπρόσθετα, το ενσωματωμένο μόντεμ FordPass Connect μετατρέπει το νέο Puma σε κινητό WiFi hotspot με δυνατότητα σύνδεσης έως και 10 συσκευών. Το σύστημα επιτρέπει τον έλεγχο διαφόρων λειτουργιών άνεσης μέσω του FordPass mobile app, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται η Vehicle Locator και η Vehicle Status, η οποία ελέγχει τη στάθμη καυσίμου, την κατάσταση του συναγερμού, τη διάρκεια ζωής του λαδιού του κινητήρα και άλλα.

Η βασική πηγή έμπνευσης στο σχεδιασμό του εσωτερικού του νέου Ford Puma προήρθε από τον τρόπο που διαμορφώνει κανείς τη διακόσμηση του σπιτιού του προσδοκώντας σε ένα καλύτερο αποτέλεσμα σε επίπεδο αισθητικής και πρακτικότητας. Ιδιαίτερο βάρος και προσοχή δόθηκε σε πολλές ακόμα λεπτομέρειες του εσωτερικού, με την Ford να αναζητά διαρκώς και από την πρώτη στιγμή την ιδανική ισορροπία δεξιοτήτων για τη δημιουργία της τέλειας καμπίνας.

Με τον τρόπο αυτό επετεύχθη η τέλεια ισορροπία, με το νέο Puma να προσφέρει τους περισσότερους χώρους στο μικρότερο δυνατό μέγεθος αμαξώματος. Η Ford, χάρη στον ευφυή και πρωτοποριακό σχεδιασμό της, κατάφερε στο νέο Puma να αξιοποιήσει ιδανικά το χώρο φόρτωσης χωρητικότητας 456 λίτρων λαμβάνοντας υπόψη την ευαισθησία αλλά και τις υψηλές απαιτήσεις των αγοραστών στον τομέα των μεταφορικών δυνατοτήτων του.

Έτσι δημιουργήθηκε το MegaBox, ένας έξτρα αποθηκευτικός χώρος 80 λίτρων στο κάτω μέρος, με πλάτος 763 χλστ., μήκος 752 χλστ. και βάθος 305 χλστ., ο οποίος είναι επενδυμένος με αδιάβροχο υλικό που επιτρέπει όχι μόνο το πλύσιμό του και την απομάκρυνση τυχών ακαθαρσιών, αλλά και την αποστράγγιση του νερού μέσα από μία ειδικά σχεδιασμένη οπή που βρίσκεται στο κάτω μέρος, ενώ επιτρέπει τη φόρτωση αντικειμένων που φτάνουν μέχρι και τα 50 κιλά.

Ο χώρος φόρτωσης του νέου Ford Puma έχει ωφέλιμο ύψος κοντά στο 1 μέτρο επιτρέποντας την φιλοξενία δύο σάκων του γκολφ σε όρθια θέση ή άλλων αντικειμένων, όπως γλάστρες με φυτά εσωτερικού χώρου. Στο ευέλικτο αυτό χώρο φόρτωσης και με τη δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη, είναι εφικτή η αποθήκευση ενός κουτιού μήκους 112 εκατοστών, πλάτους 97 εκατοστών και ύψους 43 εκατοστών.

Μια ακόμα έξυπνη σχεδιαστική ιδέα είναι η διάταξη της ενσωματωμένης στην πίσω πόρτα εταζέρας, η οποία “απομακρύνεται” ενόσω αυτή ανοίγει, διευκολύνοντας τη φόρτωση, εκφόρτωση και τη μεταφορά μεγάλων αντικειμένων. Μία ακόμα πρακτική καινοτομία, που έρχεται να προσφέρει στο νέο Ford Puma έξτρα πόντους στον τομέα της ευελιξίας, είναι οι τρεις διαφορετικές θέσεις του πατώματος του χώρου φόρτωσης.

Κυρίαρχα στοιχεία στο εσωτερικό του Puma ST-Line είναι ένα τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα και χαρακτηριστική κόκκινη ραφή, η οποία διατίθεται και στην περίπτωση εγκατάστασης των προαιρετικών ημι-δερμάτινων καθισμάτων. Ο σπορ χαρακτήρας αναδεικνύεται επίσης από πολλά ακόμα στιλιστικά στοιχεία, όπως τα πεντάλ αλουμινίου, ο αλουμινένιος επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων και η χαρακτηριστική μαύρη επένδυση στο εσωτερικό τμήμα της οροφής.

Κινητήρας

Κάτω από το καπό, υπάρχει ένας τρικύλινδρος 1.000άρης EcoBoost κινητήρας με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt, ο οποίος προσφέρεται με δύο αποδόσεις. Η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά στους μπροστά τροχούς, με λειτουργία Auto Start-Stop και 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ή 7-τάχυτο αυτόματο.

Ο κινητήρας χρησιμοποιεί νέα μπεκ με πέντε οπές για καλύτερη διάχυση του καυσίμου και αποδίδει 125 ή 155 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και τρεις διαφορετικές τιμές ροπής. Η αρχική τιμή είναι στα 170 Nm και τα αποδίδει από τις 1.400 σ.α.λ. μέχρι τις 4.500 σ.α.λ., η οποία όμως στη λειτουργία overboost μπορεί να φτάσει στα 200 Nm στις 1.750 σ.α.λ., και στα 210 Nm στις 1.750 σ.α.λ. χάρη στο e-assist από τον ηλεκτροκινητήρα.

Ο ηλεκτροκινητήρας των 11,5 kW παίζει τον ρόλο της μίζας, αλλά και της γεννήτριας που αναλαμβάνει να φορτίσει τη μπαταρία 48V ιόντων λιθίου των 10Ah, η οποία διαθέτει ξεχωριστό σύστημα ψύξης. Πέρα όμως από τη φόρτιση δίνει σημαντική βοήθεια στο θερμικό κινητήρα, βοηθώντας στη χαμηλή κατανάλωση, όπου, σύμφωνα με το WLTP, η μέση τιμή της φτάνει τα 5,5 λίτρα/100 χλμ.

Οι μηχανικοί της Ford έχουν χρησιμοποιήσει ένα νέο turbo χαμηλής τριβής για βελτιωμένη ευστροφία, με το turbo lag να μειώνεται ακόμα περισσότερο με τον “εμπλουτισμό” της ροπής από τον ηλεκτροκινητήρα, ιδιαίτερα στις χαμηλές στροφές. Από τη στιγμή που σβήσει ο θερμικός κινητήρας μέσα σε 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου, ο ηλεκτροκινητήρας αναλαμβάνει να τον εκκινήσει ξανά. Παράλληλα, ο ηλεκτροκινητήρας φροντίζει να παρέχει ρεύμα και στα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου, όπως για παράδειγμα στον κλιματισμό, στο ηχοσύστημα, στο σύστημα infotainment κτλ.

Η λειτουργία του χιλιάρη κινητήρα του είναι εξαιρετικά ομαλή και δύσκολα θα καταλάβει κανείς ότι είναι τρικύλινδρος, αφού απουσιάζουν κάθε είδους κραδασμοί που συναντάμε σε αντίστοιχα σύνολα μικρού κυβισμού. Αυτό οφείλεται στο άριστο ζύγισμα του στροφάλου, ο οποίος χρησιμοποιεί έξι αντίβαρα και τέσσερα κουζινέτα, ενώ χρησιμοποιεί αλυσίδα για να κινήσει τους εκκεντροφόρους, της οποίας η τάση ρυθμίζεται με υδραυλικό εντατήρα. Τέλος, ο 1.0EcoBoost διαθέτει και σύστημα απενεργοποίησης του ενός κυλίνδρου όταν οι απαιτήσεις σε ισχύ είναι χαμηλές, βελτιώνοντας ακόμα περισσότερο την οικονομία καυσίμου.

Παραγωγή

Η παραγωγή του Puma γίνεται στο εργοστάσιο της εταιρίας στην Κραϊόβα της Ρουμανίας, εκεί που συναρμολογείται και το Ecosport. Η Ford ανακοινώνει ότι για τουλάχιστον 2 χρόνια τα Puma και Ecosport θα βρίσκονται μαζί στην αγορά.

Τιμές

Η αρχική του τιμή ξεκινά από τις 20.097 ευρώ και φτάνει μέχρι τις 25.793 ευρώ, με την Ford να παρέχει 8 χρόνια εγγύηση στο νέο της μοντέλο. Το Puma είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, με την Μπλε Οβάλ εταιρία να προσφέρει το χρηματοδοτικό πρόγραμμα MyPuma που έχει προκαταβολή από 0%, επιτόκιο από 1% έως 5,99% και διάρκεια αποπληρωμής από 12 έως 84 μήνες.

Το νέο Puma με κινητήρα diesel (1.5-λίτρων EcoBlue 120 άλογα) απέχει μερικούς μήνες, ενώ από το καλοκαίρι θα είναι διαθέσιμο και με αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων.

Έκδοση Κινητήρας Κιβώτιο Ταχυτήτων C02 Τιμή
Titanium 1.0L EcoBoost, 125PS, mHEV 6-τάχυτο μηχανικό 96 €20.097
Titanium 1.0L EcoBoost, 155PS, mHEV 6-τάχυτο μηχανικό 99 €22.681
ST-Line X 1.0L EcoBoost, 125PS, mHEV 6-τάχυτο μηχανικό 99 €24.254
ST-Line X 1.0L EcoBoost, 155PS, mHEV 6-τάχυτο μηχανικό 101 €25.793

Ο βασικός εξοπλισμός ανά έκδοση

Στον βασικό εξοπλισμό συναντάμε μεταξύ άλλων ψηφιακό πίνακα οργάνων, εμπρός καθίσματα με λειτουργία μασάζ, το σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC3 με οθόνη αφής 8″ και Apple CarPlay και Android Auto, LED φωτιστικά σώματα και 5 διαφορετικά προφίλ οδήγησης (Normal, Sport, Eco, Slippery και Trail).

Στον δρόμο

Η οδήγηση του νέου δυναμικού και όμορφου B-SUV της Ford είναι απολαυστική και ιδανική για το προφίλ του μοντέλου. H εταιρία έχει αυξήσει το εμπρός μετατρόχιο του Puma κατά 58 χλστ. σε σχέση με το Fiesta και κατά 32 χλστ. σε σχέση με το Ecosport, κάτι που κάνει αισθητά καλύτερο το αυτοκίνητο κάτω από όλες τις συνθήκες. Έτσι, έχοντας ως βάση το ενθουσιώδες στήσιμο του Fiesta, οι αλλαγές του Puma το έχουν κάνει ζωντανό και διασκεδαστικό.

Σε γρήγορο ρυθμό και σε δρόμο με συνεχείς στροφές, η συμπεριφορά του Puma είναι εξαιρετική, με το σύνολο τιμόνι-κινητήρας-ανάρτηση να συνεργάζονται εξαιρετικά αποτελεσματικά. Το σύστημα διεύθυνσης είναι γρήγορο και άμεσο και το feedback από τον δρόμο δεν θυμίζει αυτοκίνητο της κατηγορίας SUV. Ο λεβιές των ταχυτήτων έχει πάρα πολύ καλή αίσθηση, με μικρές διαδρομές, και σε “προκαλεί” για γρήγορες αλλαγές.

Τα φρένα έχουν πολύ καλή απόδοση και δύσκολα θα καταφέρει κανείς να τα κουράσει, με τα ταμπούρα στον πίσω άξονα να βρίσκονται μόνο στην έκδοση των 125 ίππων, ανεξαρτήτου εξοπλισμού. Σε καμία περίπτωση, όμως, δεν φάνηκαν να κουράζονται, παρά τα 1.280 κιλά του αμαξώματος. Στο ταξίδι το Puma είναι άνετο, με την καμπίνα να είναι ήσυχη και η ποιότητα κύλισης να θυμίζει Focus.

Στο νέο Puma υπάρχουν πέντε διαφορετικά προφίλ οδήγησης, το Normal για καθημερινή χρήση, το Eco για οικονομία, το Sport για τους πιο γρήγορες βόλτες, καθώς και τα Slippery για όταν υπάρχουν συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης και Trail για τις εκτός δρόμου διαδρομές. Αυτές δεν είναι πολύ μεγάλες, καθώς η απόσταση από το έδαφος του Puma είναι 166 χλστ.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr