Η Waymo, η εταιρεία της Google που ασχολείται με την ανάπτυξη αυτόνομης τεχνολογίας, ανακοίνωσε σήμερα πως εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους 2,25 δισ. δολαρίων.

Πρόκειται για τον πρώτο γύρο χρηματοδότησης της εταιρείας, ο οποίος μάλιστα μπορεί να “επεκταθεί” με επιπλέον κεφάλαια, με τις Silver Lake, Canada Pension Plan Investment Board, Mubadala Investment Company, Magna International, Andreessen Horowitz, AutoNation και Alphabet να επενδύουν σε αυτή.

Ο John Krafcik, CEO της Wayno δήλωσε σχετικά:

Προσεγγίζαμε πάντα την αποστολή μας ως ομαδικό άθλημα, συνεργαζόμενοι με τους προμηθευτές μας, τους εταίρους μας και τις κοινότητες που εξυπηρετούμε με στόχο την κατασκευή και την ανάπτυξη του πιο έμπειρου οδηγού στον κόσμο.

Σήμερα, επεκτείνουμε αυτήν την ομάδα, προσθέτοντας χρηματοοικονομικούς επενδυτές και σημαντικούς στρατηγικούς εταίρους που έχουν δεκαετίες εμπειρίας στην επένδυση και υποστήριξη επιτυχημένων εταιρειών τεχνολογίας… Με αυτή την έγχυση κεφαλαίων αλλά και επιχειρηματικής ευφυίας, μαζί και με την Alphabet, θα εμβαθύνουμε την επένδυσή μας στους ανθρώπους μας, στην τεχνολογία μας και στις λειτουργίες μας, για να υποστηρίξουμε την ανάπτυξη του οδηγού Waymo σε όλο τον κόσμο.

Η χρηματοδότηση της Waymo έρχεται μετά την είδηση ότι η εταιρεία αύξησε το προσωπικό της από τα 800 στα 1.500 άτομα, με το ετήσιο κόστος της εταιρείας να εκτιμάται σε περίπου 1 δισ. δολάρια, ενώ η υπηρεσία robotaxi της, η Waymo One, αποδίδει, σύμφωνα με διεθνή μέσα, μόνο εκατοντάδες χιλιάδες δολάρια ετησίως στα έσοδα.

Η Waymo δεν έχει δημοσιεύσει τον ακριβή αριθμό των πελατών που έχουν χρησιμοποιήσει τον στόλο της – ο οποίος έχει πάνω από 600 οχήματα σήμερα– , αλλά δήλωσε τον περασμένο Δεκέμβριο ότι περισσότεροι από 1.500 άνθρωποι χρησιμοποιούν την υπηρεσία σε μηνιαία βάση και ότι έχει πραγματοποιήσει συνολικά πάνω από 100.000 διαδρομές.

Η Waymo δεν αποκαλύπτει στο πόσο αποτιμάται η εταιρεία, αλλά σύμφωνα με την επενδυτική τράπεζα Morgan Stanley, η αξία της ανέρχονταν σε 105 δισεκατομμύρια δολάρια το Σεπτέμβριο του 2019. Ένα χρόνο νωρίτερα, η Waymo ισχυριζόταν πως η αξία της ήταν στα 175 δισεκατομμύρια δολάρια, αλλά η μείωση επήλθε λόγω του ανταγωνισμού, αλλά και από το γεγονός πως η αυτόνομη τεχνολογία δεν βρίσκεται στο βαθμό που ήλπιζε η βιομηχανία.