Το Fiat Panda είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα αυτοκίνητα της Fiat. Παρουσιάστηκε το 1980, με τον Giorgetto Giugiaro, σχεδιαστής του Panda 1ης γενιάς να δηλώνει τότε:

Το Panda είναι όπως ένα παντελόνι jean. Απλό, πρακτικό, χωρίς τίποτα το περιττό. Το σχεδίασα, όπως ένα στρατιωτικό όχημα, για την ακρίβεια ένα ελικόπτερο που είναι ελαφρύ, και βελτιστοποιημένο για ένα συγκεκριμένο σκοπό.

Μέσα σε αυτά τα 40+ χρόνια που βρίσκεται στην αγορά, το όνομα Panda αποτέλεσε την βάση για μερικές από τις πιο ξεχωριστές ή ακόμα και περίεργες κατασκευές που έμειναν στην ιστορία.

1Panda 4×4 Amphibious (1986)

Το 1986 η Fiat δημιούργησε μια αμφίβια έκδοση του Panda, το 4×4 Amphibious, το οποίο είχε μια ειδική βάση στο πίσω μέρος για την τοποθέτηση εξωλέμβιας μηχανής φροντίζοντας παράλληλα για την στεγανότητα του υπόλοιπου αμαξώματος.

2Panda Elettra (1990)

Το 1990 παρουσιάστηκε η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου το οποίο ήταν διαθέσιμο προς πώληση. Η συνολική ισχύς του διθέσιου Panda Elettra ήταν 18 ίπποι, η τελική ταχύτητα 80 χλμ/ώρα, ενώ η αυτονομία άγγιζε τα 70 χλμ.

3Panda Destriero (1992)

Παραδόξως το όνομα αυτού του ιδιαίτερου Panda προέρχεται από ένα μέσο μεταφοράς με κινητήρα απόδοσης 60.000 ίππων. Τα ιταλικά ναυπηγεία Fincantieri δημιούργησαν το super-yacht Destrieto με σκοπό το σκάφος να κάνει ρεκόρ διάπλου του Ατλαντικού Ωκεανού, και η Fiat δημιούργησε ένα ξεχωριστό Panda με έμπνευση από τα beach cars της δεκαετίας του 60.

4Panda Himalaya (2005)

Ένα τετρακίνητο Panda 2ης γενιάς έφτασε το 2005 σε ένα από τα ψηλότερα σημεία της οροσειράς των Ιμαλάϊων, στα 5.200 μέτρα. Το αυτοκίνητο που πραγματοποίησε το ρεκόρ δεν είχε κάποια ουσιαστική μετατροπή σε σχέση με ένα κανονικό αυτοκίνητο παραγωγής.

5Panda Rally (2005)

Με τη 2η γενιά του Panda, η Fiat δεν άφησε παραπονεμένους τους λάτρεις της ταχύτητας. Ποιος θα περίμενε ένα Panda ικανό για ράλι; To Panda Rally με απόδοση έως 157 ίππους, σειριακό κιβώτιο και αυξημένα μετατρόχια κατά 6 εκατοστά εντυπωσίαζε με την εμφάνιση, αλλά και τις επιδόσεις του. Η δημιουργία τοπικών πρωταθλημάτων με τη συμμετοχή του Panda Rally έδωσε την ευκαιρία σε νέους οδηγούς να αναδείξουν το ταλέντο τους.

6Panda Terramare 4 (2006)

Ακόμα ένα αμφίβιο Panda, βασισμένο πάλι στο πλαίσιο της έκδοσης 4×4, αυτή τη φορά όμως εφοδιασμένο με μια λαστιχένια “ζώνη” με αέρα γύρω από το αμάξωμα και ένα κινητήρας waterjet που επέτρεψαν σε αυτό το “αδιάβροχο” Panda να διασχίσει το κανάλι της Μάγχης σε μόλις 6 ώρες.

7Panda Jolly (2006)

Σχεδιασμένο για τους δρόμους γύρω από το ειδυλλιακό Capri, το Jolly μέσα στην απλότητα του ενέπνεε φινέτσα και πολυτέλεια χάρη στα υψηλής ποιότητας υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, πολλά εκ των οποίων προέρχονταν από σκάφη αναψυχής.

8Panda Hydrogen (2006)

Το πρωτότυπο Panda Hydrogen προσέφερε κίνηση με μηδενικούς ρύπους, ενώ το γεγονός ότι η συγκεκριμένη εφαρμογή δεν απαιτούσε μπαταρίες, το βάρος και ο διαθέσιμος χώρος παρέμενε αναλλοίωτος σε σχέση με τη συμβατική έκδοση.

9PanDaKar (2007)

Το 2007 οι Bruno Saby και Miki Biasion οδήγησαν στο φημισμένο για τη δυσκολία του Ράλι Dakar τα βασισμένα στο Panda Cross αγωνιστικά PanDaKar. Τα αυτοκίνητα ήταν εφοδιασμένα με ρεζερβουάρ καυσίμου 160 λίτρων, τρεις ρεζέρβες και δοχείο πόσιμου νερού 10 λίτρων, ενώ κάτω από το καπό τους βρισκόταν ο γνωστός κινητήρας πετρελαίου 1.3 MTJ με απόδοση 105 ίππους.

10Panda Monster (2012)

Το όνομα δεν θα μπορούσε να περιγράψει καλύτερα, το αυτοκίνητο που αναμφισβήτητα θα διατηρήσει για πάντα τον τίτλο του ψηλότερου Panda.

Βασισμένο στο πλαίσιο του Jeep Wrangler CJ7, το “τερατώδες Panda πατούσε σε τροχούς διαμέτρου 1,5 μέτρων και πλάτους 50 εκατοστών. Ως αποτέλεσμα το Fiat Panda Monster Truck είχε 3,9 μέτρα ύψος, 3,80 μέτρα μήκος και 2,5 μέτρα πλάτος.