Το μεγαλύτερο πρόβλημα που έχουν να αντιμετωπίσουν σήμερα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι η αυτονομία που προσφέρουν οι μπαταρίες ιόντων-λιθίου και ο χρόνος φόρτισης αυτών. Η επανάσταση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και όχι μόνο, θα έρθει όταν κυκλοφορήσουν ευρέως στην αγορά οι solid-state (στερεού τύπου) μπαταρίες και η Samsung υπόσχεται πως έχει αναπτύξει μια state-of-the-art τέτοια μπαταρία με μεγάλη ενεργειακή πυκνότητα.

Οι solid-state μπαταρίες έχουν μικρότερο μέγεθος, αλλά συνάμα έως και πενταπλάσια αυτονομία σε σύγκριση με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου. Αντί για υγρό ηλεκτρολύτη, που χρησιμοποιούν οι μπαταρίες νικελίου-υδριδίου και ιόντων-λιθίου, διαθέτουν έναν στερεό κεραμικό ή πολυμερή ηλεκτρολύτη. Οι περισσότερες μπαταρίες ιόντων-λιθίου χρειάζονται 20 με 30 λεπτά σε ταχυφορτιστή, για να γεμίσουν στο 80%, προσφέροντας μια αυτονομία -στην καλύτερη- 350 χλμ.

Οι solid-state μπαταρίες θα μειώνουν τον χρόνο φόρτισης σε όσο χρόνο διαρκεί η πλήρωση του ρεζερβουάρ ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ωστόσο για την ώρα δεν μπορούν να περάσουν στη παραγωγή λόγω του υψηλού κόστους τους, αλλά και επειδή μειώνονται οι ιδιότητές τους μετά από μικρό κύκλο επαναφορτίσεων.

Συγκεκριμένα η Samsung Advanced Institute of Technology έχει αναπτύξει μια μπαταρία στερεού τύπου που αντί για ανόδια λιθίου-μετάλλου, χρησιμοποιεί ανόδια άργυρου-άνθρακα πάχους πέντε μικρομέτρων, που επεκτείνουν την μακροζωία της μπαταρίας. Έχει το μισό μέγεθος από μια αντίστοιχη μπαταρία ιόντων λιθίου και σύμφωνα με την Samsung η συγκεκριμένη μπαταρία χαρίζει αυτονομία 800 χιλιομέτρων ανά φόρτιση, με την απόδοσή της μπαταρίας να παραμένει ίδια ακόμη και μετά από 1.000 κύκλους φόρτισης.

Αυτό σημαίνει πως έχει διάρκεια ζωής τουλάχιστον 800.000 χιλιομέτρων και για την ώρα το μόνο αρνητικό της είναι πως ο άργυρος (ασήμι) που χρησιμοποιεί, κοστίζει περισσότερο σε σχέση με το λίθιου, αλλά η Samsung αναφέρει πως θα συνεχίσει την ανάπτυξη και την βελτίωση της, προκειμένου να καταφέρει να την περάσει στη παραγωγή.