Το 1997 ένας Ιταλός ζήτησε από την Bentley να του κατασκευάσει το one-off Continental R Project 116, ένα μοναδικό GT μοντέλο εμπνευσμένο από τους αγώνες ταχύτητας. Ο Ιταλός πλήρωσε το ποσό του 1 δισ. λιρετών Ιταλίας, ποσό που μεταφράζεται σήμερα σε περίπου 570.000 ευρώ, προκειμένου να το αποκτήσει.

Ο ιδιοκτήτης του ιδιαίτερου αυτού μοντέλου της Bentley ήταν ο Carlo Talamo, εισαγωγέας της Harley-Davidson, της Rolls-Royce και της Bentley στην Ιταλία και ήθελε να αποκτήσει ένα Bentley Blower, αλλά δεν είχε τα χρήματα που απαιτούνταν για την αγορά του. Έτσι ζήτησε από την βρετανική εταιρία να κατασκευάσει μια σύγχρονη εκδοχή του που θα βασιζόταν στην Continental R.

Κάπως έτσι η Bentley δημιούργησε το Continental R Project 116 που ζύγιζε 200 κιλά λιγότερα από το μοντέλο παραγωγής. Το αυτοκίνητο ξεχώριζε από το άβαφο αλουμινένιο καπό με NACA αεραγωγούς, αλλά και μια τρύπα για την εισαγωγή λαδιού στον κινητήρα. Δύο από τα τέσσερα φωτιστικά σώματα αφαιρέθηκαν, με τα πάνελ της γρίλιας να ήταν νέα, όπως και τα φτερά, με τις φτερωτές του συστήματος ψύξης του κινητήρα να βάφονται σε κίτρινο χρώμα.

Κάτω από το αλουμινένιο καπό βρίσκεται ένας V8 6,7-λίτρων κινητήρας με μεγαλύτερο turbo, νέα εισαγωγή αέρα και πιο επιθετικούς εκκεντροφόρους, που τον κάνουν να αποδίδει 425 άλογα και 908 Nm ροπής. Από το εσωτερικό αφαιρέθηκαν τα πίσω καθίσματα ώστε να χωρέσει το roll cage, ενώ τοποθετήθηκαν και αγωνιστικού τύπου ζώνες ασφαλείας.