Η VW ζητά από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΤΚ) να αρχίσει να αγοράζει εταιρικά ομόλογα βραχυπρόθεσμης λήξης (commercial paper) απευθείας από τις μεγάλες εταιρείες προκειμένου να τις βοηθήσει να αντιμετωπίσουν την κρίση που προκλήθηκε λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Τα commercial paper είναι βραχυπρόθεσμος δανεισμός με τον οποίο οι μεγάλες εταιρείες χρηματοδοτούν τη λειτουργία τους. Πρακτικά, το αίτημα της VW είναι η ΕΚΤ να χρηματοδοτήσει απευθείας τη λειτουργία των βιομηχανιών.

O Frank Witter, CFO της VW δήλωσε σε συνέντευξή του στους The Financial Times πως η ΕΚΤ θα πρέπει να δώσει ξεκάθαρο σήμα προθέσεων αγοράς βραχυπρόθεσμου χρέους (6-9 μήνες) “το συντομότερο δυνατόν”.

1

Η VW έχει κλείσει όλα της τα εργοστάσια στην Ευρώπη από τη περασμένη εβδομάδα, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία, και όχι μόνο, παγκοσμίως έχει κατεβάσει ρολά.

Υπάρχει πολύ μεγάλη πίεση στις χρηματοροές από εδώ και στο εξής. Έχουμε αρκετές διαφορετικές πηγές χρηματοδότησής μας αλλά δεν είναι πλέον τόσο ρευστές όσο ήταν,

είπε ο Witter στη συνέντευξή του.

Η VW μπορεί να εκδώσει ως 15 δισ. ευρώ βραχυπρόθεσμα ομόλογα στη Γερμανία και άλλα 5 δισ. ευρώ στο Βέλγιο. Η συνολική αγορά commercial paper στην Ευρωζώνη φτάνει τα 1,4 τρισ. ευρώ – και την αξιοποιούν κυρίως οι τράπεζες. Η VW έχει επιπλέον πιστωτική γραμμή από τράπεζες ύψους 20 δισ. ευρώ, ενώ έως τα τέλη του 2019 είχε καθαρή ρευστότητα 21,3 δισ. ευρώ.

Η ΕΚΤ έχει ξεκινήσεις από την Πέμπτη να κάνει αγορές ομολόγων κυρίως κρατικών και εταιρικών μεγαλύτερης διάρκειας. Ωστόσο δεν έχει κάνει ακόμα συγκεκριμένες ανακοινώσεις για τα commercial paper μικρότερης ωρίμανσης.

Η VW έχει θέσει σε αναγκαστική άδεια 80.000 εργαζόμενους της στη Γερμανία λόγω κορωνοϊού, με τον Διευθύνων Σύμβουλο της, Herbert Diess, να δηλώνει πως η πανδημία δημιουργεί πρωτοφανείς επιχειρησιακές και οικονομικές προκλήσεις, λέγοντας μάλιστα πως η κατάσταση θα μπορούσε να γίνει πιο δραματική για τις εταιρείες ακόμη και από αυτή που αντιμετώπισαν κατά τη διάρκεια της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης το 2008 και το 2009.

2

Ο CEO της VW είπε πως η κρίση που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορωνοϊού, κοστίζει στο VW Group 2 δισ. ευρώ εβδομαδιαίως, με τον γερμανικό κολοσσό να χρειάζεται να προβεί “σε σημαντικές αναθεωρήσεις” στην παραγωγική διαδικασία για να διαφυλαχθούν οι θέσεις εργασίας. Η VW απασχολεί περισσότερους από 670.000 εργαζομένους παγκοσμίως, που απασχολούνται στα 124 εργοστάσιά της που έχει παγκοσμίως. Τα 72 βρίσκονται εξ’αυτών βρίσκονται στην Ευρώπη, με τα 28 από αυτά να βρίσκονται στη Γερμανία.

Ο Diess δήλωσε μεταξύ άλλων.

Δεν έχουμε πωλήσεις και έσοδα εκτός Κίνας. Η εταιρεία πρέπει να καλύπτει παγκοσμίως πάγια έξοδα περίπου στα 2 δισ. ευρώ την εβδομάδα.

Πρέπει να επανεξετάσουμε το θέμα της παραγωγής. Η πειθαρχία που είχαμε στην Κίνα δεν υπάρχει στα εργοστάσιά μας στη Γερμανία. Μόνο αν καταφέρουμε, όπως η Κίνα, η Κορέα και άλλα ασιατικά κράτη, να θέσουμε το πρόβλημα υπό έλεγχο, θα έχουμε την ευκαιρία να βγούμε από αυτή την κρίση χωρίς απώλειες θέσεων εργασίας. Απαιτούνται άμεσες παρεμβάσεις.

Οι παγκόσμιες πωλήσεις του VW Group τον Μάρτιο θα είναι μειωμένες κατά περίπου 40% σε σύγκριση με τις πωλήσεις των προηγούμενων μηνών.

3

Σύμφωνα με τον επικεφαλής πωλήσεων και μάρκετινγκ της VW, Juergen Stackmann, η γερμανική αγορά αυτοκινήτων θα ανακάμψει το καλοκαίρι, λέγοντας πως η κινέζικη αγορά έχει ήδη αρχίσει να επανέρχεται στους φυσιολογικούς της ρυθμούς. Συγκεκριμένα είπε:

Υποθέτουμε πως η γερμανική αγορά θα επανέλθει στο φυσιολογικό το καλοκαίρι. Η σημερινή κατάσταση με το κλείσιμο των εργοστασίων δεν μπορεί να συνεχιστεί περισσότερο και πέρα από το καλοκαίρι. Η κοινωνία και η οικονομία δεν μπορούν να το αντέξουν αυτό.

Θα πρέπει να μάθουμε να ζούμε με τον ιό. Ετοιμαζόμαστε ώστε να είμαστε έτοιμη να ανοίξουμε ξανά τα εργοστάσιά μας.

Η Volkswagen εξετάζει επίσης νέους κανόνες για να εξασφαλίσει ότι οι εργαζόμενοι της στα εργοστάσια θα διατηρούν την απαιτούμενη απόστασή ο ένας από τον άλλο στις γραμμές παραγωγής.

Πρόσθεσε ότι ένα από τα διδάγματα από την κρίση ήταν η ανάγκη να επενδύσει η εταιρία περισσότερο στο ηλεκτρονικό εμπόριο, λέγοντας ότι η Volkswagen είχε ήδη ξεκινήσει να πουλά μέσω internet τα αυτοκίνητά της, ένα μέτρο που θα επιταχυνθεί μετά την πανδημία.