Το 2019 ήταν μια ακόμη πετυχημένη χρονιά για το VW Group όπως προκύπτει από τα τα οικονομικά αποτελέσματα του γερμανικού ομίλου.

Συγκεκριμένα, το VW Group είδε τα συνολικά του έσοδα να αυξάνονται κατά 7,1 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2018, φτάνοντας τα 252,63 δις ευρώ, ενώ τα λειτουργικά του κέρδη άγγιξαν τα 19,3 δισ. ευρώ (17,1 δισ. ευρώ το 2018). H καθαρή ρευστότητα αυξήθηκε στα 21,3 δισ. ευρώ, +9,9% σε σχέση με το 2018 (19,4 δισ. ευρώ).

Τα συνολικά κέρδη του VW Group το 2019 αυξήθηκαν κατά 17,3% στα 18,36 δισ. ευρώ προ φόρων (15,6 δισ. ευρώ το 2018) και στα 13,35 δισ. ευρώ μετά φόρων (+17,3% σε σχέση με το 2018 όπου τα κέρδη ήταν 11,83 δισ. ευρώ), με τις πωλήσεις του VW Group να ξεπερνούν τα 10,9 εκατ. οχήματα. Το περιθώριο κέρδους επί των πωλήσεων φέτος κυμάνθηκε στο 7,6%, (7,3% πέρυσι).

Το Διοικητικό Συμβούλιο και το Εποπτικό Συμβούλιο θα προτείνουν στην Ετήσια Γενική Συνέλευση των μετόχων της Volkswagen να καταβληθεί μέρισμα στους μετόχους της, ύψους 6,5 ευρώ ανά μετοχή (€4,8 πέρυσι) και 6,56 ευρώ ανά προνομιούχο μετοχή (4,86 ευρώ πέρυσι).

Volkswagen Group 2019 2018 %
Volume Data in thousands      
Deliveries to customers (units) 10,975 10,834 +1.3
Vehicle sales (units) 10,956 10,900 +0.5
Production (units) 10,823 11,018 –1.8
Employees at Dec. 31 671.2 664.5 +1.0
Financial Data (IFRSs), € million
Sales revenue 252,632 235,849 +7.1
Operating result before special items 19,296 17,104 +12.8
Operating return on sales before special items (%) 7.6 7.3  
Special items –2,336 –3,184 –26.6
Operating result 16,960 13,920 +21.8
Operating return on sales (%) 6.7 5.9  
Earnings before tax 18,356 15,643 +17.3
Return on sales before tax (%) 7.3 6.6  
Earnings after tax 14,029 12,153 +15.4
of which attributable to Volkswagen AG shareholders 13,346 11,827 +12.8
Basic earnings per share      
ordinary shares 26.60 23.57  
preferred shares 26.66 23.63  
Automotive Division
Cash flows from operating activities 30,733 18,531 +65.8
Cash flows from investing activities attributable to operating activities 19,898 18,837 +5.6
of which: capex 14,007 13,218 +6.0
Net cash flow 10,835 –306 x
Net liquidity at Dec. 31 21,276 19,368 +9.9

Για το 2020 ο γερμανικός όμιλος αναμένει περαιτέρω αύξηση των εσόδων κατά 4%, με το περιθώριο κέρδους να κυμαίνεται μεταξύ 6,5% και 7,5%, ενώ αναμένει οι πωλήσεις να “ευθυγραμμιστούν” με τις πωλήσεις του 2019 των 10.974.600 οχημάτων.

Στις σχετικές ειδήσεις το VW Group έκανε γνωστό πως η Audi αποκτά ενισχυμένο ρόλο εντός του ομίλου, με την εταιρία με σήμα τους τέσσερις κύκλους να αναλαμβάνει τα ηνία του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης του VW Group, ενώ θα αναλάβει και την διαχείρισή του νέου τμήματος Car.Software που θα συγκεντρώνει τις δραστηριότητες ανάπτυξης λογισμικού του VW Group. Στόχος είναι να ενισχυθεί η ανάπτυξη λογισμικού αυτοκινήτων κατά τουλάχιστον 60% μέχρι το 2025.

Επίσης η Volkswagen AG θα αγοράσει και το υπόλοιπο 0,36% των μετοχών της Audi, μιας και η Volkswagen AG κατέχει ήδη το 99,64% των μετοχών της Audi AG.

Τέλος η Volkswagen ανακοίνωσε θα μετατρέψει ένα T1 Samba Bus του 1966 σε αμιγώς ηλεκτρικό. Το project το έχει ονομάσει e-Bulli, τοποθετώντας σε αυτό ξύλινο δάπεδο, πτυσσόμενη οροφή, δερμάτινα καθίσματα, αλλά και ένα tablet στην κονσόλα οροφής προκειμένου να ελέγχονται διάφορες λειτουργίες του οχήματος.

Ο επιλογέας ταχυτήτων πλέον δεν βρίσκεται στο ταμπλό αλλά ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, με την παρουσίασή του να γίνεται στις 25 του Μάρτη στο περιθώριο του Techno Classica, στο Έσεν της Γερμανίας.