Το 2019 ήταν μια ακόμη πετυχημένη χρονιά για το VW Group όπως προκύπτει από τα τα οικονομικά αποτελέσματα του γερμανικού ομίλου.
Συγκεκριμένα, το VW Group είδε τα συνολικά του έσοδα να αυξάνονται κατά 7,1 δισ. ευρώ σε σχέση με το 2018, φτάνοντας τα 252,63 δις ευρώ, ενώ τα λειτουργικά του κέρδη άγγιξαν τα 19,3 δισ. ευρώ (17,1 δισ. ευρώ το 2018). H καθαρή ρευστότητα αυξήθηκε στα 21,3 δισ. ευρώ, +9,9% σε σχέση με το 2018 (19,4 δισ. ευρώ).
Τα συνολικά κέρδη του VW Group το 2019 αυξήθηκαν κατά 17,3% στα 18,36 δισ. ευρώ προ φόρων (15,6 δισ. ευρώ το 2018) και στα 13,35 δισ. ευρώ μετά φόρων (+17,3% σε σχέση με το 2018 όπου τα κέρδη ήταν 11,83 δισ. ευρώ), με τις πωλήσεις του VW Group να ξεπερνούν τα 10,9 εκατ. οχήματα. Το περιθώριο κέρδους επί των πωλήσεων φέτος κυμάνθηκε στο 7,6%, (7,3% πέρυσι).
Το Διοικητικό Συμβούλιο και το Εποπτικό Συμβούλιο θα προτείνουν στην Ετήσια Γενική Συνέλευση των μετόχων της Volkswagen να καταβληθεί μέρισμα στους μετόχους της, ύψους 6,5 ευρώ ανά μετοχή (€4,8 πέρυσι) και 6,56 ευρώ ανά προνομιούχο μετοχή (4,86 ευρώ πέρυσι).
Volkswagen Group | 2019 | 2018 | % |
---|---|---|---|
Volume Data in thousands | |||
Deliveries to customers (units) | 10,975 | 10,834 | +1.3 |
Vehicle sales (units) | 10,956 | 10,900 | +0.5 |
Production (units) | 10,823 | 11,018 | –1.8 |
Employees at Dec. 31 | 671.2 | 664.5 | +1.0 |
Financial Data (IFRSs), € million | |||
Sales revenue | 252,632 | 235,849 | +7.1 |
Operating result before special items | 19,296 | 17,104 | +12.8 |
Operating return on sales before special items (%) | 7.6 | 7.3 | |
Special items | –2,336 | –3,184 | –26.6 |
Operating result | 16,960 | 13,920 | +21.8 |
Operating return on sales (%) | 6.7 | 5.9 | |
Earnings before tax | 18,356 | 15,643 | +17.3 |
Return on sales before tax (%) | 7.3 | 6.6 | |
Earnings after tax | 14,029 | 12,153 | +15.4 |
of which attributable to Volkswagen AG shareholders | 13,346 | 11,827 | +12.8 |
Basic earnings per share | |||
ordinary shares | 26.60 | 23.57 | |
preferred shares | 26.66 | 23.63 | |
Automotive Division | |||
Cash flows from operating activities | 30,733 | 18,531 | +65.8 |
Cash flows from investing activities attributable to operating activities | 19,898 | 18,837 | +5.6 |
of which: capex | 14,007 | 13,218 | +6.0 |
Net cash flow | 10,835 | –306 | x |
Net liquidity at Dec. 31 | 21,276 | 19,368 | +9.9 |
Για το 2020 ο γερμανικός όμιλος αναμένει περαιτέρω αύξηση των εσόδων κατά 4%, με το περιθώριο κέρδους να κυμαίνεται μεταξύ 6,5% και 7,5%, ενώ αναμένει οι πωλήσεις να “ευθυγραμμιστούν” με τις πωλήσεις του 2019 των 10.974.600 οχημάτων.
Στις σχετικές ειδήσεις το VW Group έκανε γνωστό πως η Audi αποκτά ενισχυμένο ρόλο εντός του ομίλου, με την εταιρία με σήμα τους τέσσερις κύκλους να αναλαμβάνει τα ηνία του τμήματος έρευνας και ανάπτυξης του VW Group, ενώ θα αναλάβει και την διαχείρισή του νέου τμήματος Car.Software που θα συγκεντρώνει τις δραστηριότητες ανάπτυξης λογισμικού του VW Group. Στόχος είναι να ενισχυθεί η ανάπτυξη λογισμικού αυτοκινήτων κατά τουλάχιστον 60% μέχρι το 2025.
Επίσης η Volkswagen AG θα αγοράσει και το υπόλοιπο 0,36% των μετοχών της Audi, μιας και η Volkswagen AG κατέχει ήδη το 99,64% των μετοχών της Audi AG.
Τέλος η Volkswagen ανακοίνωσε θα μετατρέψει ένα T1 Samba Bus του 1966 σε αμιγώς ηλεκτρικό. Το project το έχει ονομάσει e-Bulli, τοποθετώντας σε αυτό ξύλινο δάπεδο, πτυσσόμενη οροφή, δερμάτινα καθίσματα, αλλά και ένα tablet στην κονσόλα οροφής προκειμένου να ελέγχονται διάφορες λειτουργίες του οχήματος.
Ο επιλογέας ταχυτήτων πλέον δεν βρίσκεται στο ταμπλό αλλά ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, με την παρουσίασή του να γίνεται στις 25 του Μάρτη στο περιθώριο του Techno Classica, στο Έσεν της Γερμανίας.