Η πανδημία του κορωνοϊού οδήγησε στο VW Group να ανακοινώσει πως όλα τα εργοστάσιά του στη Γερμανία θα παραμείνουν κλειστά τουλάχιστον έως τις 9 Απριλίου, με την γερμανική εταιρία να αναφέρει στην ανακοίνωσή της πως ο κύριος λόγος της επέκτασης του κλεισίματος των εργοστασίων της είναι η συνεχιζόμενη πτώση της ζήτησης νέων οχημάτων και των προκλήσεων που αντιμετωπίζει η αλυσίδα εφοδιασμού.

Η εταιρία έχει θέσει σε αναγκαστική άδεια 80.000 εργαζόμενους της στη Γερμανία λόγω κορωνοϊού, ενώ από τις 9 έως τις 10 Απριλίου, στη περίπτωση που τα εργοστάσιά της θα ξεκινήσουν να λειτουργούν, στη βραδινή βάρδια δεν θα απασχολούνται εργάτες με συμβάσεις μειωμένου χρόνου. Τα επηρεαζόμενα εργοστάσια είναι αυτά της Δρέσδης, του Έμντεν, του Όσναμπρουκ, του Βόλφσμπουργκ, του Τσβικάου, του Ανόβερο, του Brunswick, του Κάσσελ, του Σάλτσγκιτερ και του Κέμνιτς.

Στην απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, η Toyota θέλει να επαναναλειτουργήσει τα εργοστάσιά της στις ΗΠΑ στις 20 του Απρίλη, με την FCA και την Ford να ανακοινώνουν χθες πως ευελπιστούν πως θα θέσουν ξανά σε λειτουργία τα εργοστάσιά τους στις ΗΠΑ και στον Καναδά από τις 14 του Απρίλη. Το εργοστάσιο της Ford στο Μεξικό έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει ξανά την κατασκευή αυτοκινήτων από τις 6 του Απρίλη, με εκπρόσωπο της Μπλε Οβάλ εταιρίας να αναφέρει:

Θα συνεχίσουμε να αξιολογούμε τους όρους δημόσιας υγείας καθώς και την ετοιμότητα των προμηθευτών μας και θα προσαρμόσουμε τα σχέδιά μας εάν είναι απαραίτητο.

Η Ford θέλει να θέσει γρήγορα τα εργοστάσιά της σε λειτουργία, ειδικά μετά την υποβάθμιση της πιστοληπτικής αξιολόγησης των ομολόγων της τόσο από τον οίκο πιστοληπτικής αξιολόγησης Standard & Poor’s, όσο και από την Moody’s, με τους οίκους να υποβαθμίζουν το χρέος της Ford στη κατηγορία “σκουπίδια”, τονίζοντας πως οι πιστωτικές μετρήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας και η ανταγωνιστική της θέση ήταν ήδη σε οριακή γραμμή για επενδυτική βαθμίδα πριν το ξέσπασμα της πανδημίας του νέου κορονοϊού.

Αναφέρει ακόμα ότι η “αναμενόμενη υποχώρηση της ζήτησης στα ελαφρά οχήματα καθιστά απίθανη τη διατήρηση των αναγκαίων μετρήσεων από την εταιρεία“. Ο οίκος υποβάθμισε την πιστοληπτική αξιολόγηση της Ford στο BB+ από BBB- προηγουμένως, με αρνητικές προοπτικές, που σημαίνει ότι υπάρχει πιθανότητα 50% να προχωρήσει σύντομα και σε νέα υποβάθμιση.

Την περασμένη εβδομάδα η Ford άντλησε 13,4 δισεκατομμύρια δολάρια από την πιστωτική της γραμμή και 2 δισεκατομμύρια δολάρια από τη συμπληρωματική πιστωτική της γραμμή. Όπως, λοιπόν, εκτιμάται, η τρέχουσα ταμειακή θέση της εταιρείας ανέρχεται σε περίπου 36 δισεκατομμύρια δολάρια.

Δίνουμε αρνητικό outlook, κάτι που αντανακλά την πιθανότητα 50% ότι θα μπορούσαμε να προβούμε σε νέα υποβάθμιση, ανάλογα με παράγοντες όπως είναι η διάρκεια των διακοπών στην αλυσίδα παραγωγής, το ποσοστό καύσης μετρητών και η επάρκεια των ρευστών διαθεσίμων,

καταλήγει η ανακοίνωση της Standard & Poor’s.

Τέλος, η Tesla είπε πως θα ξεκινήσει την παραγωγή αναπνευστήρων στο εργοστάσιό της στη Νέα Υόρκη, ενώ σχεδιάζει να κατασκευάσει αναπνευστήρες και στο εργοστάσιό της στο Fremont της Καλιφόρνια.