Μια νέα έρευνα του Ινστιτούτου Ασφάλειας Οδικής Ασφάλειας (IIHS) των ΗΠΑ (PDF) αναφέρει πως μερικές μικρές αλλαγές στις υποδομές των διασταυρώσεων, θα μπορούσαν να συμβάλουν στη μείωση του αριθμού των πεζών που τραυματίζονται, κυρίως από ατυχήματα που δημιουργούνται από οχήματα που στρίβουν αριστερά.

Όπως έδειξε η έρευνα, στις διασταυρώσεις που χρησιμοποιήθηκαν ειδικές σημάνσεις και εμπόδια που εμποδίζουν τον οδηγό να “κόψει” διαγώνια την στροφή, αλλά τον αναγκαστεί να πάρει την στροφή με γωνία σχεδόν 90 μοιρών, είχαν ως αποτέλεσμα να μειωθούν τα ατυχήματα ανάμεσα σε πεζούς και οχήματα έως και 70%. Επιπλέον στις διασταυρώσεις εκείνες που υπήρχαν σαμαράκια αντί για τα εμπόδια, το ποσοστό ατυχημάτων μειώθηκε κατά 36%.

Η μελέτη επισημαίνει πως οι πιθανότητες σοβαρού τραυματισμού ενός ατόμου αυξάνοντα από 10% στο 25%, όσο αυξάνεται και η ταχύτητα του οχήματος που στρίβει αριστερά, από τα 27 χλμ/ώρα σε 40 χλμ/ώρα.

Σύμφωνα με το IIHS, άνω των μισών τροχαίων ατυχημάτων που έγιναν στις ΗΠΑ το 2018, σημειώθηκαν σε διασταυρώσεις. Από αυτά, προκλήθηκαν περισσότεροι από 6.700 σοβαροί τραυματισμοί, ενώ περισσότεροι από 1.500 πεζοί έχασαν την ζωή τους. Μάλιστα, το 33% των τροχαίων ατυχημάτων μεταξύ οχημάτων και πεζού, συνέβη από όχημα που έκανε μια αριστερή στροφή.