Η Daimler Truck και το Volvo Group ανακοίνωσαν την ίδρυση μιας νέας κοινοπραξίας με σκοπό την εξέλιξη και την μαζική παραγωγή κυψελών καυσίμου με καύσιμο το υδρογόνο, για την τοποθέτηση τους σε φορτηγά βαρέως τύπου, καθώς και για άλλες χρήσεις.

Κάθε μια από τις δύο εταιρίες κατέχει το 50% των μετοχών της κοινοπραξίας, έναντι της επένδυσης του ποσού των €600 εκατομμυρίων έκαστη. Η κοινοπραξία θα λειτουργεί ξεχωριστά, ως εκ τούτου η Daimler και η Volvo θα εξακολουθήσουν να είναι ανταγωνιστές σε όλους τους άλλους τομείς.

Η συνεργασία τους θα μειώσει το κόστος ανάπτυξης και παραγωγής και για να υποστηρίξει την κοινοπραξία, η Daimler Trucks θα συγκεντρώσει όλες τις δραστηριότητες κυψελών καυσίμου του ομίλου σε μια νέα εγκατάσταση, ενώ θα επωφεληθεί επίσης από την εξειδίκευση της Mercedes-Benz Fuel Cell GmbH, η οποία έχει δύο δεκαετίες εμπειρίας στον τομέα.

Η τελική συμφωνία αναμένεται να υπογραφεί στο τρίτο τρίμηνο του έτους και το στήσιμο της κοινοπραξίας να ολοκληρωθεί πριν από το τέλος του έτους. Έπειτα, η κοινοπραξία θα έχει το κέντρο εξέλιξης στο Nabern της Γερμανίας, ενώ οι εγκαταστάσεις παραγωγής θα βρίσκονται στη Γερμανία και στον Καναδά.

Το αποτέλεσμα της κοινοπραξίας θα είναι φορτηγά και λεωφορεία με χρήση υδρογόνου ως καύσιμο, τα οποία θα μπουν σε μαζική παραγωγή μετά το 2025, και θα είναι σύμφωνα με την Πράσινη Συμφωνία, που θα καταστήσει την Ευρώπη ουδέτερη στο ισοζύγιο άνθρακα έως το 2050.