Το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA επικύρωσε τις προτεινόμενες αλλαγές στους αθλητικούς, τεχνικούς και οικονομικούς κανονισμούς της Formula 1, που αφορούν τη μείωση του προϋπολογισμού (budget cap) των ομάδων, τα όρια τεχνικών ενημερώσεων στα αυτοκίνητα, τους περιορισμούς στις δοκιμές, αλλά και τους κανόνες σε αγώνες χωρίς θεατές.

Το πλαφόν μειώνεται από τα 175 εκατ. δολάρια στα 145 εκατ. δολάρια για το 2021, προκειμένου να μειωθεί το χάσμα μεταξύ των ομάδων. Το 2022 το πλαφόν θα μειωθεί στα 140 εκατ. δολάρια, ενώ για τις σεζόν 2023, 2024 και 2025 στα 135 εκατ. δολάρια. Ωστόσο για την σεζόν του 2025 θα μπορεί να γίνει “διόρθωση” για να ληφθεί υπόψη ο πληθωρισμός. Τα ποσά αυτά αφορούν ένα καλεντάρι με 21 αγώνες ετησίως.

Την επόμενη σεζόν, οι ενημερώσεις των μονοθεσίων θα είναι περιορισμένες, αφού παγώνει η εξέλιξη των μονοθεσίων τόσο για το 2020 όσο και για το 2021, λόγω της πανδημίας, ενώ σε ότι αφορά τις μονάδες ισχύος θα εισαχθεί ένα όριο για την αντικατάσταση των συστημάτων εξάτμισης. Από το πάγωμα της εξέλιξης δεν εξαιρούνται το πλαίσιο, το κιβώτιο ταχυτήτων, άλλα μηχανικά μέρη και οι δομές σύγκρουσης. Η εξέλιξη των κινητήρων παγώνει για το 2020, με τις ομάδες να μπορούν να εξελίξουν συγκεκριμένα μέρη των μονοθεσίων τους μόνο κάνοντας χρήση των tokens.

Επιπλέον εγκρίθηκε το σύστημα που συμφώνησαν ομάδες που θα επιτρέπει στις ασθενέστερες ομάδες να έχουν περισσότερο χρόνο στην αεροδυναμική σήραγγα και στο CFD, σε σύγκριση με τις ομάδες που βρίσκονται στη κορυφή του grid.

Συγκεκριμένα, από το 2022 έως το 2025, η πρώτη ομάδα θα μπορεί χρησιμοποιεί την αεροδυναμική σήραγγα και το CFD στο 70% του κανονικού χρόνου, ενώ κάθε επόμενη ομάδα θα παίρνει επιπλέον 5% ανά θέση. Έτσι η 10η ομάδα θα έχει 45% περισσότερο χρόνο (115% στο σύνολο) για να χρησιμοποιεί την αεροδυναμική σήραγγα και το CFD.

Τα ποσοστά αυτά για την σεζόν του 2021 ξεκινούν από το 90% για την 1η ομάδα και αυξάνονται κατά 2,5% ανά θέση, με την 10η ομάδα να έχει 112,5% του κανονικού χρόνου.

Επίσης οι ομάδες συμφώνησαν να μοιράζονται μεταξύ τους τα σχέδια διαφόρων τυπικών μερών των μονοθεσίων, όπως κολόνες τιμονιού, πεντάλ κτλ, προκειμένου να μειωθούν τα έξοδα για την εξέλιξη και την ανάπτυξή τους.

Παράλληλα, από το 2021 το βάρος των μονοθεσίων θα αυξηθεί στα 749 κιλά, με τα πατώματα τους το 2020 και του 2021 να έχουν πιο απλό σχεδιασμό στο τμήμα μπροστά από τα πίσω ελαστικά, προκειμένου να μετριαστεί η αύξηση της κάθετης παραγόμενης αεροδυναμικής πίεσης.

Οι ομάδες πλέον υποχρεούνται να διεξάγουν δοκιμές των νέων ελαστικών που θα χρησιμοποιηθούν στην σεζόν του 2021, κατά τη διάρκεια των σαββατοκύριακων των αγώνων, αφού δεν θα υπάρξουν φέτος ειδικά σαββατοκύριακα δοκιμών για την εξέλιξη τους. Ειδικότερα, οι ομάδες, το τελευταίο 30λεπτο των δεύτερων ελεύθερων δοκιμών θα κάνουν δοκιμές των νέων ελαστικών που θα φέρνει η Pirelli, με όλες τις ομάδες να πρέπει να κάνουν τον ίδιο αριθμό γύρων. Επίσης, οι rookie πιλότοι θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν δοκιμές μόνο μια ημέρα, αμέσως μετά το GP του Άμπου Ντάμπι. Οι ομάδες θα μπορούν να χρησιμοποιούν δύο μονοθέσια σε αυτό το τεστ, αλλά δεν επιτρέπεται να τα τροποποιήσουν με οποιονδήποτε τρόπο.

Μετά τη διαδικασία ο πρόεδρος της διεθνούς ομοσπονδίας αυτοκινήτου, Jean Todt, υποστήριξε πως “οι αλλαγές που εγκρίθηκαν αποτελούν ένα σημαντικό βήμα προόδου για την βιωσιμότητα του μηχανοκίνητου αθλητισμού σε έναν κόσμο συγκλονισμένο από την πανδημία”.

Οι περιορισμοί που σχετίζονται με την κατάσταση έκτακτης ανάγκης, αναφέρουν ότι για τους αγώνες χωρίς θεατές, κάθε ομάδα θα μπορεί να λειτουργεί το ανώτερο με 80 άτομα, 60 εκ των οποίων θα ασχολούνται μόνο για παροχή βοήθειας.

Το φετινό πρωτάθλημα έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στις 5 Ιουλίου με το GP της Αυστρίας, ενώ στην ίδια πίστα θα διεξαχθεί και το δεύτερο GP της σεζόν. Στις 19 Ιουλίου θα διεξαχθεί το GP της Ουγγαρίας, με το Silverstone να φιλοξενεί δύο GP, ένα στις 2 και ένα στις 9 Αυγούστου. Στις 16 Αυγούστου θα διεξαχθεί το ισπανικό GP, ενώ ο αγώνας του Βελγίου στο Spa θα γίνει στις 30 Αυγούστου, με αυτόν στην Monza της Ιταλίας να ακολουθεί στις 6 Σεπτεμβρίου.

Και τα 8 GP θα διεξαχθούν χωρίς θεατές με την Formula 1 να μην ανακοινώνει τα επόμενα GP, αφού θέλει να πράξει αναλόγως της πορείας της πανδημίας. Στόχος της είναι να διεξάγει τουλάχιστον 15 GP φέτος.