H Renault Sport έχει αξιοθαύμαστη ιστορία και όπως πιθανώς να γνωρίζεις, το αγωνιστικό τμήμα της γαλλικής εταιρίας έχει βάλει το χεράκι της σε ορισμένα “πολιτικά” αυτοκίνητα. Αυτοκίνητα που λίγο ή πολύ, άντεξαν στον χρόνο και καθιέρωσαν την εταιρία.

Στα 122 χρόνια της, η Renault μας έχει δείξει εντυπωσιακά αυτοκίνητα, έχοντας πειραματιστεί με κάθε λογής αμάξωμα. Λίγα, όμως, ήταν τόσο εκκεντρικά όσο το Sport Spider, το οποίο παρουσιάστηκε το 1996 στην έκθεση της Γενεύης και αποτελούσε την έκδοση παραγωγής του αντίστοιχου concept που είχε παρουσιαστεί ένα χρόνο νωρίτερα.

Το Spider είναι το πρώτο street-legal μοντέλο, που φέρει επίσημα την επωνυμία της Renault sport και η ιδέα του ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του ’90, όταν η Renault ήθελε να βρει ένα νέο μοντέλο να προμοτάρει το αγωνιστικό της τμήμα.

Το αυτοκίνητο προοριζόταν ως αγωνιστικό για το ενιαίο πρωτάθλημα που διοργάνωνε η Renault, αλλά ως “πολιτικό” αυτοκίνητο. Τα πρώτα πρωτότυπα για το Project W94, όπως ήταν τότε γνωστό, ολοκληρώθηκαν στα μέσα του 1994, με το concept να κάνει το ντεμπούτο του στην έκθεση της Γενεύης ένα χρόνο αργότερα.

Το Spider φέρει τεχνολογία Formula 1 και πρόσφατα έσβησε 25 κεράκια στην τούρτα γενεθλίων του. To παρμπρίζ ήταν προαιρετικό, ενώ έλαμπαν δια τις απουσίας τους όλες οι ανέσεις ενός συμβατικού αυτοκινήτου, όπως το υδραυλικό τιμόνι, το ραδιόφωνο, ακόμη και το σύστημα θέρμανσης, ούτε προαιρετικά.

Η παραγωγή του γινόταν στο εργοστάσιο της Διέπης στη Γαλλίας, εκεί όπου σήμερα παράγεται το Alpine A110. Μεταξύ 1995 και 1999, βγήκαν από το εν λόγω εργοστάσιο 1.493 μονάδες, με το αυτοκίνητο να έχει βασιστεί πάνω σε αλουμινένιο πλαίσιο, ενώ το αμάξωμα του να είναι από συνθετικά υλικά (πλαστικό), το οποίο είχε σχεδιαστεί από τον Patrick Le Quement.

Με αυτόν τον τρόπο, το βάρος του περιοριζόταν στα μόλις 930 κιλά, με την εταιρία να ανέφερε τότε ότι η διάβρωση σε βάθος χρόνου δεν θα είναι ποτέ πρόβλημα. Το μήκος του αγγίζει τα 3.795 χλστ., το πλάτος του τα 1.830 χλστ. και το ύψος του τα μόλις 1.250 χλστ., συμπεριλαμβανομένου του roll-bar. Το μεταξόνιο ήταν 2.343 χλστ., με το χώρο αποσκευών να περιορίζεται στα μόλις 78 λίτρα.

Διέθετε διπλά ψαλίδια σε όλα τα άκρα και μηχανικά το Spider φορούσε έναν 2,0-λιτρο ατμοσφαιρικό τετρακύλινδρο κινητήρα, τοποθετημένο εγκάρσια πίσω από τα καθίσματα. Η απόδοση του άγγιζε τα 150 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και η ροπή του τα 185 Nm στις 4.500 σ.α.λ. Η κίνησή περνούσε στον πίσω άξονα, μέσω του χειροκίνητου κιβωτίου πέντε ταχυτήτων και για το 0-100 χλμ/ώρα χρειαζόταν μόλις 6,9 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα άγγιζε τα 215 χλμ/ώρα.