Η McLaren ψάχνει να πουλήσει το 30% της ομάδας της Formula 1

Σχετικά άρθρα

Το McLaren Group έχει πληγεί σημαντικά από την πανδημία του κορωνοϊού, πουλώντας μόλις 307 αυτοκίνητα το πρώτο τρίμηνο του έτους, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την απόλυση 1.200 υπαλλήλων της. Έτσι η εταιρία έκανε γνωστό πως θέλει να πουλήσει το 30% των μετοχών της McLaren Racing που κατέχει την ομάδα της Formula 1 και την ομάδα του Indycar, προκειμένου να αυξήσει την ρευστότητα της κατά 275 εκατ. λίρες (306 εκατ. ευρώ), αλλά και να γίνει ανταγωνιστικότερη στην F1.

Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2020, τα έσοδα του McLaren Group μειώθηκαν από τα 284 εκατ. λίρες (316 εκατ. ευρώ) σε 109 εκατ. λίρες (121 εκατ. ευρώ). Η εταιρία παρουσίασε απώλειες προ φόρων 133 εκατ. λιρών (148, εκατ. ευρώ), ενώ εξετάζει μια σειρά πιθανών εναλλακτικών χρηματοδοτήσεων, για την ενίσχυση της ρευστότητας.

Η McLaren εκτιμά πως τα στοιχεία του δευτέρου τριμήνου θα είναι παρόμοια με αυτά του πρώτου, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, ενώ πιστεύει πως κατά το δεύτερο εξάμηνο θα υπάρξει “ισχυρή αύξηση”, με τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης να άρχισαν να διαφαίνονται τον Μάιο, ιδιαίτερα στη Κίνα, λόγω της χαλάρωσης των περιορισμών.

Η McLaren θα απολύσει περίπου 70 από τους 800 υπαλλήλους της στη Formula 1, λόγω του budget cap των 145 εκατ. δολαρίων που θα τεθεί σε ισχύ από το 2021, ενώ βρίσκει το budget cap ως την ευκαιρία για να προσελκύσει νέους επενδυτές που θα την βοηθήσουν να ανταγωνιστεί καλύτερα της Ferrari, Red Bull και Mercedes. Η ομάδα της McLaren στην Formula 1 πέρυσι είχε budget 296 εκατ. δολαρίων, σχεδόν τα μισά χρήματα από όσα ξοδεύουν οι Ferrari, Mercedes και Red Bull.

Τα έσοδα της McLaren από τους αγώνες ήταν μειωμένα κατά 4,4 εκατ. λίρες (4,9 εκατ. ευρώ) το πρώτο τρίμηνο του 2019, λόγω της μη έναρξης της σεζόν της F1, αλλά η εταιρία αναφέρει πως αυτά αντισταθμίστηκαν εν μέρει από τα 4,1 εκατ. λίρες (4,57 εκατ. ευρώ). που προήλθαν από χορηγίες.

Σήμερα, το 56% των μετοχών τόσο του McLaren Group, όσο και της McLaren Racing, ανήκουν στην Mumtalakat Holding Company του κρατικού ταμείου πλούτου του Μπαχρέιν. Το 14% ανήκει στον Mansour Ojjeh, το 10% στον Michael Latifi, πατέρας του οδηγού της Williams Nicholas Latifi, και το υπόλοιπο 20% σε άλλους μικρότερους μετόχους.

ΠηγήSky News

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Αποχωρεί από τη Red Bull ο Adrian Newey

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Red Bull, Adrian Newey, πρόκειται να αποχωρήσει από την ομάδα μετά τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει εντός της αυστριακής ομάδας...