H Maserati αποκάλυψε σήμερα τον κινητήρα που θα φοράει η MC20, η οποία θα παρουσιαστεί στις 9 Σεπτεμβρίου στη Modena της Ιταλίας. Ο νέος 3,0-λιτρος V6 twin-turbo κινητήρας θα παίξει καθοριστικό ρόλο στη μελλοντική γκάμα της εταιρίας, καθώς θα χρησιμοποιηθεί σε τουλάχιστον τέσσερα νέα μοντέλα της.
Ο νέος κινητήρας ονομάζεται Nettuno, με τον σχεδιασμό και την εξέλιξη του να έχει γίνει εξ’ολοκλήρου από την Maserati και θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της FCA, στην πόλη Termoli της Ιταλίας. Η απόδοση του στην MC20 θα φτάνει τα 630 άλογα στις 7.500 σ.α.λ. και τα 730 Nm ροπής, διαθέσιμα από τις 3.000 σ.α.λ., ενώ το όριο περιστροφής του αγγίζει τις 8.000 σ.α.λ.
Η περιεχόμενη γωνία μεταξύ των δύο σειρών των εμβόλων είναι 90 μοίρες, η διάμετρος του κάθε εμβόλου είναι 88 χλστ. και η διαδρομή του 82 χλστ. Η σχέση συμπίεσης του κινητήρα ανακοινώνεται στο 11,0:1, και η ειδική ισχύς του συνόλου στα 210 άλογα ανά λίτρο. Το πλάτος του κινητήρα είναι 1.000 χλστ., το ύψος του 650 χλστ., ενώ το μήκος 600 χλστ., με το συνολικό του βάρος να μην ξεπερνά τα 220 κιλά.
Αυτό που τον κάνει να ξεχωρίζει είναι η “turbulent jet” ανάφλεξη που διαθέτει, μια τεχνολογία που η γερμανική Mahle χρησιμοποίησε για πρώτη φορά στα μονοθέσια της Ferrari στην Formula 1. Αυτό το σύστημα αντικαθιστά το “παραδοσιακό” μπουζί με ένα module, το οποίο περιλαμβάνει στο εσωτερικό του ένα μικρό μπεκ άμεσου ψεκασμού και ένα μπουζί.
Στην άκρη του module βρίσκεται ένας “προθάλαμος” καύσης, ο οποίος αντιστοιχεί στο 2-5% της συνολικής ενέργειας του θαλάμου καύσης. Το σύστημα αυτό παρέχει μία μικρή ποσότητα επιπλέον καυσίμου, η οποία αναφλέγεται αρχικά στον προθάλαμο και έπειτα στον θάλαμο καύσης, όταν αυτός λειτουργεί σε συνθήκες φτωχού μείγματος. Το σύστημα turbulent jet ignition δίνει τη δυνατότητα στον κινητήρα να λειτουργεί με αρκετά πιο φτωχό μείγμα, χωρίς όμως να δημιουργείται το φαινόμενο της προανάφλεξης και κρουστικής καύσης (πειράκια). Σαν αποτέλεσμα έχουμε σημαντική μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, των εκπομπών ρύπων, όπως τα οξείδια του αζώτου και τα σωματίδια.
Ο κινητήρας μπορεί δεχτεί ηλεκτρική “υποβοήθηση”, και στην MC20 εικάζεται ότι θα συνδυάζεται με ένα 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Getrag, που θα στέλνει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Ακόμα, αναμένεται μέσα στον κύκλο ζωής του μοντέλου να υπάρξει μια plug-in υβριδική και μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, ενώ αργότερα θα ακολουθήσει και η cabrio έκδοση του.
Το νέο super sport αυτοκίνητο της Maserati είναι η φυσική εξέλιξη της MC12, με την Maserati να έχει ανακοινώσει πως θα επιστρέψει επίσημα στους αγώνες, με την αγωνιστική έκδοση της νέας MC20. Τα αρχικά MC προέρχονται από τις λέξεις Maserati Corse, ενώ το 20 αναφέρεται στο 2020, το έτος που σηματοδοτεί την έναρξη της νέας σελίδας στην ιστορία της Maserati.