Το NTSB, το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ ερευνά το σύστημα ψύξης της μπαταρίας των πρώτων Tesla Model S, προκειμένου να διαπιστώσει για το κατά πόσο ευθύνεται για τις φωτιές που έχουν πάρει ορισμένα Model S.

Σύμφωνα με εκπρόσωπο του NTSB, βρίσκονται στο τελικό στάδιο της ολοκλήρωσης της έρευνας, με την NHTSA να δηλώνει πως διεξάγει τη δική της έρευνα και εάν κριθεί απαραίτητο θα “αναλάβει δράση” χωρίς να ανακοινώνει το τι προτίθεται να κάνει, αλλά το πιθανότερο είναι να ανακοινώσει ανάκληση. Η NHTSA πρόσθεσε πως οι αυτοκινητοβιομηχανίες οφείλουν να την ειδοποιούν εντός πέντε ημερών από την στιγμή που ο κατασκευαστής αντιληφθεί ένα ελάττωμα που σχετίζεται με την ασφάλεια, έτσι ώστε να ανακοινωθεί η ανάκληση.

Σύμφωνα με e-mails που διέρρευσαν, η Tesla εγκατάστησε σωλήνες ψύξης που ήταν επιρρεπείς στη διαρροή ψυκτικού υγρού μέσα στις μπαταρίες των Model S από το 2012 έως και το 2016, όταν η Tesla σταμάτησε να προμηθεύεται το συγκεκριμένο σύστημα ψύξης από έναν κινέζο προμηθευτή και άρχισε να κατασκευάζει τις σωλήνες ψύξης μόνη της.

Σύμφωνα με ειδικούς, το εύφλεκτο ψυκτικό υγρό στο σύστημα ψύξης του Model S, θα μπορούσε να προκαλέσει ή να επιδεινώσει την πυρκαγιά της μπαταρίας εάν το υγρό ή το κατάλοιπό του έρθει σε επαφή με ένα σπασμένο κελί της μπαταρίας μετά από σύγκρουση. Σε ένα φαινόμενο που είναι γνωστό ως θερμική διαφυγή, αν μια μόνο μπαταρία πάρει φωτιά, αυτή μπορεί να εξαπλωθεί και στα κελιά των υπολοίπων μπαταριών ενός οχήματος, προκαλώντας μεγαλύτερη πυρκαγιά.

Τα δημοσιεύματα θέλουν την Tesla να γνώριζε για το ελαττωματικό σύστημα ψύξης της μπαταρίας του Model S, αλλά εξακολουθούσε να πουλά τα μοντέλα, ενώ δεν προχώρησε σε κάποια ανάκληση τους.

Για την ώρα δεν είναι γνωστό εάν το συγκεκριμένο ζήτημα επηρεάζει και το Model X, αλλά είναι βέβαιο πως τα Model 3 και Model Y δεν επηρεάζονται από αυτό, αφού χρησιμοποιούν ένα διαφορετικό, πιο αποτελεσματικό σύστημα ψύξης.