Την Τρίτη, 4 Αυγούστου στις 19:00 ώρα, η Gordon Murray Automotive θα πραγματοποιήσει τα επίσημα αποκαλυπτήρια του T.50, και γι’αυτό σήμερα η βρετανική εταιρία έδωσε τις αναλυτικές λεπτομέρειες του κινητήρα που θα φοράει το supercar της.

Η μονάδα εξελίχθηκε από λευκό χαρτί σε συνεργασία με την Cosworth, και θα είναι ο κινητήρας με τον υψηλότερο ρυθμό περιστροφής, την ταχύτερη απόκριση, την μεγαλύτερη ειδική ισχύ και ο πιο ελαφρύς V12 ατμοσφαιρικός κινητήρας που έχει μπει σε αυτοκίνητο δρόμου.

Ο κινητήρας συνδυάζει την τεράστια εμπειρία των Cosworth και Murray για να γίνει ο πιο ελκυστικός, ο πιο χαρακτηριστικός και ο πιο επικεντρωμένος στον οδηγό V12 κινητήρας που έχει παραχθεί ποτέ. Η εταιρία ήθελε να διατηρηθεί η χωρητικότητα του κινητήρα όσο το δυνατόν μικρότερη και η αρχική έμπνευση για τον κινητήρα προήλθε από το 3,3-λίτρων V12 που κινεί την θρυλική Ferrari 250 GTO, ήτοι κινητήρας με μικρή χωρητικότητα, με χαρακτήρα και αρκετά δυνατός.

Η χωρητικότητα του είναι 3.994 κ.εκ., και αποδίδει 663 άλογα στις 11.500 σ.α.λ. με την ροπή να φτάνει τα 467 Nm στις 9.000 σ.α.λ. Ωστόσο, το 71% της ροπής είναι διαθέσιμο από τις μόλις 2.500 σ.α.λ., κάτι που εξασφαλίζει την απαραίτητη “οδηγησιμότητα” σε καθημερινή χρήση. Η σχέση συμπίεσης είναι στο 14,0:1, οι δύο σειρές των κυλίνδρων σχηματίζουν γωνία 65 μοιρών, με τη διάμετρο των κυλίνδρων να είναι 81,5 χλστ. και η διαδρομή τους στα 63,8 χλστ., γι’αυτό και ο κόφτης στροφών αγγίζει τις 12.100 σ.α.λ.. Αυτό, τον καθιστά τον κινητήρα με το υψηλότερο όριο περιστροφής που χρησιμοποιήθηκε ποτέ σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής.

Όντας είναι ενεργοποιημένη η πιο ακραία αεροδυναμική ρύθμιση (Vmax mode), το T.50 προσαρμόζεται για την βελτιστοποίηση της απόλυτης απόδοσης. Έτσι, η απόδοση του συνόλου αυξάνεται κατά περίπου 50 άλογα από την ενσωματωμένη γεννήτρια 48 volt του αυτοκινήτου, με το αυτοκίνητο να συνδυάζει τεχνολογία slipstream και ram air.

Η ειδική ισχύς του ανέρχεται σε 166 άλογα ανά λίτρο, που τον καθιστά τον ατμοσφαιρικό κινητήρα με την μεγαλύτερη απόδοση, ανεξαρτήτως κυβισμού. Για να επιτευχθεί το χαμηλότερο δυνατό βάρος, το μπλοκ και η κεφαλή του κινητήρα του T.50 είναι κατασκευασμένο από κράμα αλουμινίου υψηλής αντοχής, ο στροφαλοφόρος άξονας είναι κατασκευασμένος από χάλυβα και ζυγίζει μόνο 13 κιλά, ενώ οι μπιέλες και οι βαλβίδες είναι κατασκευασμένες από τιτάνιο, όπως και το “καβούκι” του συμπλέκτη. Έτσι, συνολικά το βάρος του κινητήρα είναι μόλις 178 κιλά.

Το νούμερο αυτό τον καθιστά ως τον πιο ελαφρύ V12 κινητήρα που έχει κατασκευαστεί ποτέ για αυτοκίνητο παραγωγής, καθώς ζυγίζει 62 κιλά λιγότερα από τον S70/2 V12 της BMW, που φορούσε η McLaren F1, και απέδιδε τα ίδια άλογα. Ο κινητήρας συνεργάζεται αποκλειστικά με ένα bespoke μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων της Xtrac, το οποίο ζυγίζει 80,5 κιλά, και στέλνει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Τέλος, η εξάτμιση του αυτοκινήτου είναι κατασκευασμένη από inconel και τιτάνιο.

Tο βάρος του Τ.50 είναι μόλις 980 κιλά, όταν ο μέσος όρος των σημερινών supercars είναι κοντά στα 1.430 κιλά, ήτοι 40% βαρύτερα. Η βρετανική εταιρία υπόσχεται πως το supercar της θα είναι τόσο ξεχωριστό, τόσο από πλευράς σχεδιασμού, όσο και από πλευράς επιδόσεων, όσο ήταν η McLaren F1 όταν πρωτοπαρουσιάστηκε. Το T.50 βασίζεται σε monocoque carbon πλαίσιο, όπου μαζί με το carbon αμάξωμα συνολικά ζυγίζουν 150 κιλά.

Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι αρκετά συμπαγείς, με τον όγκο του να είναι μικρότερος από την Porsche 911. Η καμπίνα θα μπορεί να φιλοξενήσει τρεις ενήλικες, με τον οδηγό να κάθεται στο κέντρο, και τους άλλους δύο επιβάτες πίσω του, όπως ακριβώς και στην McLaren F1. To βάρος του καθίσματος του οδηγού είναι μικρότερο από 7 κιλά, ενώ τα άλλα δύο κάτω από 3 κιλά.

Το μήκος του T.50 αγγίζει τα 4.349 χλστ., το πλάτος τα 1.850 χλστ., το ύψος τα 1.152 χλστ., ενώ το μεταξόνιο ανέρχεται σε 2.700 χλστ., και η αναλογία βάρους είναι 50:50. Ο Βρετανός αναφέρει ότι ένα βαρύ αυτοκίνητο δεν μπορεί ποτέ να προσφέρει τις δυναμικές ιδιότητες ενός ελαφρύτερου αυτοκινήτου, ακόμη και αν αυτό έχει την ίδια αναλογία κιλών ανά ίππο. Παρότι σήμερα είναι δυνατό τα βαριά supercars να “καμουφλάρουν” τα δυναμικά τους χαρακτηριστικά με τη τοποθέτηση πολύπλοκης ενεργής ανάρτησης και εξελιγμένων ηλεκτρονικών, η ευελιξία, η απόκριση και η ανταμοιβή του οδηγού μέσα σε ένα ελαφρύ όχημα είναι κάτι που δεν μπορούν ποτέ να πλησιάσουν.

Σύμφωνα με τον Murray, το νέο του supercar αντλεί έμπνευση “από την αγνότητα και την απλότητα” της McLaren F1, καθώς κανένα μοντέλο από τότε δεν έχει καταφέρει να γίνει ο πραγματικός διάδοχός της. Παράλληλα θα είναι το πιο αγνό, ελαφρύ και το πιο επικεντρωμένο στον οδηγό supercar που κατασκευάστηκε ποτέ. Η προσοχή στη λεπτομέρεια και ότι καμία εξοικονόμηση βάρους δεν θεωρείται ασήμαντη, φαίνεται στο ότι η “πενταλιέρα” είναι 300 γρ. ελαφρύτερη από αυτήν των μονοθέσιων της F1, ενώ το παρμπρίζ είναι 28% πιο λεπτό από τα συνηθισμένο, αλλά παραμένει ένα ισχυρό δομικό στοιχείο.

Η αεροδυναμική του T.50 είναι εμπνευσμένη από την McLaren F1 και διαθέτει ένα καινοτόμο σύστημα διαχείρισης ροής αέρα στο κάτω μέρος του οχήματος, καθώς και έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ανεμιστήρα 400 mm στο πίσω μέρος, ο οποίος επίσης βοηθάει στην ροή του αέρα στο κάτω μέρους του οχήματος. Σύμφωνα με τον Murray, το Τ.50 θα έχει την πιο προηγμένη αεροδυναμική αυτοκινήτου που μπορεί να κινηθεί νόμιμα σε δημόσιους δρόμους. Τα φρένα αποτελούνται από carbon-κεραμικούς δίσκους με πολυπίστονες δαγκάνες.

Η εταιρία βρίσκεται σε προχωρημένα στάδια ανάπτυξης, με το T.50 να κατασκευάζεται στο Ηνωμένο Βασίλειο. Μόλις 100 μονάδες του θα κατασκευαστούν, με τις πρώτες παραδόσεις να ξεκινούν από τις αρχές του 2022. Η αρχική τιμή του ξεπερνά τα 2 εκατ. λίρες (2,26 εκατ. ευρώ) χωρίς φόρους.