To 2016 η Μεγάλη Βρετανία ψήφισε να αποχωρήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ώστε να μην είναι υποχρεωμένη να ακολουθεί τις κοινοτικές οδηγίες και κανονισμούς. Ωστόσο, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων που δραστηριοποιούνται στην Αγγλία έχουν δηλώσει ότι δεν θέλουν να ακολουθούν ένα σύστημα με δύο ξεχωριστά σύνολα κανονισμών.

Έτσι, φαίνεται ότι το Ηνωμένο Βασίλειο σκοπεύει να χρησιμοποιήσει (αντιγράψει) τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τους εταιρικούς στόχους των μέσων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τα επιβατικά οχήματα, παρά την έξοδο από την ΕΕ στο τέλος του τρέχοντος έτους.

Έγγραφο διαβούλευσης της βρετανικής κυβέρνησης επισημαίνει τις προτάσεις που θα διατηρήσουν ένα κανονιστικό καθεστώς, το οποίο θα είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά σε ότι έχουν συνηθίσει οι εταιρίες. Πιο συγκεκριμένα, το έγγραφο αναφέρει:

Ο στόλος των αυτοκινήτων του Ηνωμένου Βασιλείου είναι βαρύτερος από αυτόν της Ευρωπαϊκής Ένωσης των 27 και επομένως η μετακίνηση από τον μέσο όρο εκπομπών της ΕΕ σε μια συγκεκριμένη τιμή στο Ηνωμένο Βασίλειο θα καθιστούσε αμέσως τους ρυθμιστικούς στόχους πιο απαιτητικούς για όλους τους κατασκευαστές.

1

Το μέσο βάρος των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν στο Ηνωμένο Βασίλειο το 2018 ήταν 1.466 κιλά, ενώ το αντίστοιχο της ΕΕ ήταν 1.420 κιλά, και όπως γνωρίζεις από το 2021 οι εταιρίες αυτοκινήτων θα πρέπει να πληρώνουν πρόστιμο για κάθε γραμμάριο CO2 πάνω από το μέσο όρο των ρύπων, των 95 γραμμαρίων ανά χιλιόμετρο. Οι μεμονωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες θα εξακολουθήσουν να βασίζουν τους στόχους τους στο μέσο βάρος των οχημάτων που πωλούνται, αλλά αντί να βασίζονται στα βάρη του στόλου για το Ηνωμένο Βασίλειο, το σύστημα θα συνεχίσει να βασίζεται στους μέσους όρους των οχημάτων που πωλούνται σε ολόκληρη την ΕΕ.

2Διάβασε επίσης

Πιθανά πρόστιμα άνω των 14,5 δισ. ευρώ από την Ε.Ε στις αυτοκινητοβιομηχανίες λόγω εκπομπών CO2

Η Βρετανία θα διατηρήσει επίσης τον στόχο μείωσης εκπομπών CO2 της ΕΕ κατά 15% για αυτοκίνητα και φορτηγά από το 2025, και μείωση 37,5% για αυτοκίνητα και 31% για φορτηγά από το 2030. Η βρετανική κυβέρνηση θέλει να ενθαρρύνει τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έχοντας ως στόχο την απαγόρευση της πώληση όλων των οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης (συμπεριλαμβανομένων των plug-in υβριδικών) έως το 2035.

3

Στις σχετικές ειδήσεις, η βρετανική κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να εισαγάγει νέα τεχνολογία αυτοματοποιημένου συστήματος διατήρησης λωρίδας (Automated Lane Keeping System, ALKS) στους δρόμους της χώρας από τις αρχές του επόμενου έτους. Σύμφωνα με το Υπουργείο Μεταφορών (DfT), ένα τέτοιο σύστημα θα επιτρέπει στον υπολογιστή του αυτοκινήτου να το ελέγχει για μεγάλο χρονικό διάστημα, χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να παρέμβει. Ο στόχος είναι να επιτραπεί η χρήση αυτού του συστήματος με ταχύτητες έως 70 mph (112 km / h) στους βρετανικούς δρόμους.