Η “εταιρική ομολογία” της Continental ρίχνει φως στο ναζιστικό παρελθόν της

Σχετικά άρθρα

Ακόμη μια γερμανική εταιρία, η Continental, έδωσε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα μιας εκτεταμένης έρευνας, καθιστώντας την μια ακόμη γερμανική εταιρεία που αντιμετωπίζει το σκοτεινό της παρελθόν που εμπλέκεται με τους Ναζί.

Η Continental, ο τρίτος μεγαλύτερος προμηθευτής ανταλλακτικών αυτοκινήτου στον κόσμο, διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην οικονομία πολέμου των Ναζί, χρησιμοποιώντας εργάτες σε καθεστώς καταναγκαστικής εργασίας για την παραγωγή ελαστικών, ανταλλακτικά αυτοκινήτων, λαστιχένιες σόλες για μπότες στρατιωτών, αλλά και μάσκες αερίων, αποκαλύπτει η έρευνα 800 σελίδων που παρουσίασε η ίδια η εταιρεία και την ονόμασε “Προμηθευτές του πολέμου του Χίτλερ. Ο όμιλος Continental την εποχή των Ναζί”.

Η Continental ανέθεσε την ανεξάρτητη έρευνα στον ιστορικό Paul Erker, έναν ειδικό στην εταιρική ιστορία κατά τη διάρκεια του ναζιστικού καθεστώτος, προκειμένου να φωτιστεί το σκοτεινότερο κεφάλαιο της ιστορίας της. Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, δίνεται έτσι μια ευκαιρία σε όλους να μάθουν από το παρελθόν και να δημιουργήσουν ένα καλύτερο μέλλον.

Η έρευνα, που αφορούσε και τις μονάδες VDO, Teves, Phoenix και Semperit, που δεν ανήκαν στην Continental εκείνη την εποχή, αποκαλύπτει τη μετάβαση της εταιρείας από την παραγωγή καταναλωτικών προϊόντων στον πολεμικό εξοπλισμό.

Η Continental χρησιμοποιούσε 10.000 άτομα σε καθεστώς καταναγκαστικής εργασίας κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, τόσο από τις υπό κατοχή περιοχές του Βελγίου και της Γαλλίας όσο και Σοβιετικούς αιχμαλώτους πολέμου. Κατά τα τελευταία χρόνια του πολέμου, κρατούμενοι σε στρατόπεδα συγκέντρωσης κατασκεύαζαν μάσκες αερίων και η παραγωγή είχε μεταφερθεί σε υπόγειες εγκαταστάσεις με απάνθρωπες συνθήκες εργασίας και διαβίωσης.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι φυλακισμένοι αναγκαζόταν να βαδίζουν 30-40 χιλιόμετρα καθημερινά γύρω από την αυλή των στρατοπέδων συγκέντρωσης, ενώ η Continental διέταξε επίσης ειδικές δοκιμές που αφορούσαν αναγκαστικές πορείες στο χιόνι και στον πάγο, με πολλούς κρατούμενους να βαδίζουν χωρίς κάλτσες και μερικούς να περπατούν έως και 2.200 χιλιόμετρα.

Πολλές γερμανικές επιχειρήσεις επωφελήθηκαν από αυτό το καθεστώς, ενώ χρειάστηκε να φτάσουμε στο έτος 2000 μέχρι να δημιουργήσει η Γερμανία ένα ταμείο αποζημιώσεων για την καταναγκαστική εργασία. Έως το 2007, το ταμείο είχε πληρώσει αποζημιώσεις ύψους 4,75 δις. ευρώ σε περίπου 1,7 εκατ. θύματα. Στη χρηματοδότηση του ταμείου συμμετείχαν, μεταξύ άλλων, η Volkswagen, η Deutsche Bank και η Bayer.

Χιλιάδες επιχειρήσεις υποστήριξαν την οικονομία πολέμου του Χίτλερ. Κάποιες χρηματοδοτούσαν τις πολεμικές προσπάθειες, άλλες κατασκεύαζαν όπλα, ή ακόμα και χημικά όπως το Zyklon B, που χρησιμοποιήθηκε στους θαλάμους αερίων.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ξεκάθαρα ότι η Continental ήταν ένα σημαντικό μέρος της πολεμικής μηχανής του Χίτλερ.

Η μελέτη είναι μια ευκαιρία που επιλέξαμε συνειδητά για να αντιμετωπίσουμε την ευθύνη μας. Οι επιχειρήσεις έχουν την ευθύνη να βοηθούν στην διατήρηση της δημοκρατίας.

δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Elmar Degenhart, προσθέτοντας ότι η έρευνα θα αποτελέσει βάση για εκπαιδευτικά προγράμματα προώθησης της κοινωνικής ευθύνης και αντιμετώπισης ρατσιστικών και ακραίων απόψεων.

Στο μέλλον, η Continental σχεδιάζει να ενσωματώσει τα αποτελέσματα της μελέτης στα προγράμματα επαγγελματικής ανάπτυξης και κατάρτισης, προκειμένου να ενημερώσει ενεργά τους υπαλλήλους της για το παρελθόν της.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Suzuki: Παραγωγή 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ινδία

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι η συσσωρευμένη παραγωγή αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 30 εκατομμύρια μονάδες στην Ινδία στο τέλος Μαρτίου. Η Ινδία γίνεται η δεύτερη χώρα -μετά...

Η BYD έλαβε 3,4 δισ, ευρώ από τη κινεζική κυβέρνηση για να κυριαρχήσει στα EV

Η BYD έλαβε τουλάχιστον 3,4 δισ. ευρώ με τη μορφή άμεσων κρατικών επιδοτήσεων στο πλαίσιο της πολιτικής του Πεκίνου να κυριαρχήσει στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα...

Γερμανία: Πιθανή απαγόρευση κυκλοφορίας αυτοκινήτων τα Σαββατοκύριακα για να πιαστούν οι στόχοι για το κλίμα

Ακόμη και με απαγόρευση της κυκλοφορίας αυτοκινήτων τα Σαββατοκύριακα "απειλεί" το ομοσπονδιακό υπουργείο Μεταφορών, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι για το κλίμα. Για "ελιγμό"...