Μέχρι το 2030 το 1/3 των νέων αυτοκινήτων παγκοσμίως θα είναι ηλεκτρικά

Σχετικά άρθρα

Έως το 2030 το ένα τρίτο όλων των νέων πωλήσεων αυτοκινήτων παγκοσμίως θα είναι ηλεκτρικό, αυξάνοντας τον συνολικό ετήσιο αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων που πωλούνται στα 31,1 εκατομμύρια παγκοσμίως, δηλαδή περίπου δέκα εκατομμύρια οχήματα περισσότερα από τις προβλέψεις που έχουν γίνει το προηγούμενο χρονικό διάστημα.

Παρά τη διακοπή των εργοστασίων τους προηγούμενους μήνες λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού, οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να φτάσουν τα 2,5 εκατομμύρια παγκοσμίως το 2020. Σύμφωνα με έρευνα της Deloitte, εκτιμάται ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα φτάσουν τα 11,2 εκατομμύρια το 2025 και τα 31,1 εκατομμύρια έως το 2030. Τα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα θα αντιπροσωπεύουν το 81% όλων των αυτοκινήτων νέας τεχνολογίας, ξεπερνώντας κατά πολύ τις πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων. Η Deloitte πρόβλεψε, ωστόσο, ότι η αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα επιταχυνθεί επειδή θα υπάρξει επίλυση των περισσοτέρων προβλημάτων που εντοπίζονται σήμερα, ενώ θα υπάρξει αλλαγή της τάσης των καταναλωτών.

Σημαντικό ρόλο για την αύξηση των πωλήσεων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σύμφωνα με επικεφαλής της εταιρείας, είναι ότι θα υπάρξει πριμοδότηση των καταναλωτών για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων, ενώ σύντομα η τιμή τους θα είναι ίδια σχεδόν με αυτές ενός βενζινοκίνητου ή πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου. Τέλος, σημαντικό ρόλο θα παίξει η αύξηση των σημείων φόρτισης παγκοσμίως.

Παράλληλα υπάρχουν πρόσθετοι παράγοντες που οδηγούν στην αύξηση των πωλήσεων όπως είναι η επίτευξη στόχων για τις εκπομπές ρύπων από την πλευρά των αυτοκινητοβιομηχανιών, αλλά και η αύξηση της τεχνολογίας που έχουν τα ηλεκτρικά οχήματα. Η αυξητική τάση επιβεβαιώθηκε και στην περίοδο της πανδημίας όπου οι πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε αντίθεση με τις υπόλοιπες κατηγορίες έδειξαν ισχυρή ανθεκτικότητα.

Ωστόσο, οι συνολικές ετήσιες πωλήσεις αυτοκινήτων είναι απίθανο να επιστρέψουν στα επίπεδα πριν από την πανδημία και αυτή η κατάσταση θα διατηρηθεί έως το 2024. Όμως το γενικότερο πλάνο που προβλέπει μηδενικές εκπομπές ρύπων για τις μετακινήσεις μέχρι το 2050 και η προτεινόμενη απαγόρευση της πώλησης ρυπογόνων οχημάτων έως το 2035, οδηγεί προς αυτή την κατεύθυνση, δηλαδή στην αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων.

Η ανάλυση της Deloitte διαπίστωσε ότι το 50% των καταναλωτών του Ηνωμένου Βασιλείου θεωρούν ότι το επόμενο αυτοκίνητό τους θα είναι ηλεκτρικό, με το 33% να δηλώνει ότι η έλλειψη υποδομής φόρτισης παραμένει η μεγαλύτερη ανησυχία η οποία όμως ξεπερνιέται μήνα με τον μήνα. Όλα αυτά σε μια χώρα που παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο και δείχνει τον δρόμο που θα ακολουθήσει η Ευρώπη τα επόμενα χρόνια στο χώρο της αυτοκίνησης…

Σύμφωνα με τον σύμβουλο Oliver Wyman, το συνολικό κόστος κατασκευής ενός συμπαγούς ηλεκτρικού οχήματος θα μειωθεί κατά περισσότερο από 20% έως το 2030, στα 16.000 ευρώ, αλλά και πάλι αυτό θα είναι κατά 9% ακριβότερο σε σύγκριση με το ίδιο μοντέλο με κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου. Τα ευρήματα της συγκεκριμένης έρευνας υπογραμμίζουν την απειλή για τα περιθώρια κέρδους των αυτοκινητοβιομηχανιών από τα ηλεκτρικά τους μοντέλα, παρότι η τιμή των μπαταριών των αυτοκινήτων αναμένεται να μειωθεί κατά σχεδόν 50% μέσα στα επόμενα χρόνια.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα