Η Τουρκία ανακοίνωσε πως προχωρά στην αύξηση της φορολόγησης των εισαγόμενων αυτοκινήτων, μια κίνηση που έχει ως στόχο στη τόνωση της εγχώριας παραγωγής αυτοκινήτων, η οποία έχει πληγεί από την πανδημία.

Για τα περισσότερα αυτοκίνητα των 1.600 κυβικών, που αποτελούν και την πλειοψηφία των εισαγόμενων αυτοκινήτων στη γειτονική χώρα, ο αποκαλούμενος ειδικός φόρος κατανάλωσης αυξήθηκε στο 80% από 60%, σύμφωνα με προεδρικό διάταγμα που δημοσιεύθηκε στην Επίσημη Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, την Κυριακή 30 Αυγούστου.

Για τα αυτοκίνητα άνω των 2.000 κυβικών, ο φόρος αυξήθηκε στο 130% από 100%, ενώ στα αυτοκίνητα με μεγαλύτερο κυβισμό ο φόρος πηγαίνει από το 160% στο 220%. Στα αυτοκίνητα με λιγότερα κυβικά, ο ειδικό φόρος κατανάλωσης διατηρείται στο 45% με 50%, ανάλογα με τα κυβικά, ενώ ο ΦΠΑ παρέμεινε αμετάβλητος στο 18%, ανεξαρτήτου κυβικών.

Αν και οι αυξήσεις δεν επιβάλλονται σε εγχώριας κατασκευής οχήματα, οι εγχώριες αυτοκινητοβιομηχανίες θα δυσκολευτούν να επωφεληθούν αφού και οι ίδιες βασίζονται σε εισαγόμενα προϊόντα. Στη Τουρκία έχουν εργοστάσια μεταξύ άλλων η Fiat, η Ford, η Hyundai, η Renault και η Toyota.

Τα μέτρα που λαμβάνει η κυβέρνηση Ερντογάν έρχονται μετά από σειρά φορολογικών αυξήσεων που έχει ανακοινώσει η Τουρκία από την αρχή της πανδημίας για να αποθαρρύνει τις εισαγωγές και να στηρίξει τις τουρκικές βιομηχανίες.

Η παγκόσμια οικονομική ύφεση έχει χτυπήσει βασικές αγορές εξαγωγών για την Τουρκία, όπως η ΕΕ, ενώ η επιβράδυνση του τουρισμού ενίσχυσε την επιδείνωση των κρατικών εσόδων. Η Τουρκία σημείωσε για έβδομη συνεχόμενη φορά έλλειμμα τρεχουσών συναλλαγών τον Ιούνιο, ενώ οι ετήσιες εισαγωγές αυτοκινήτων ανήλθαν σε 5,2 δισ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 16% από το 2019.