Το Toyota Celica έγινε 50 ετών

Σχετικά άρθρα

Πριν από 50 χρόνια, το 1970, η Toyota κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην αγορά τη πρώτη γενιά (A20/A30) του Celica η οποία πωλούνταν έως το 1977 και εξοπλιζόταν με μια σειρά τετρακύλινδρων κινητήρων από 1.400 έως 2.200 κ.εκ που συνδυαζόταν με 4-τάχυτα και 5-τάχυτα χειροκίνητα κιβώτια ενώ υπήρχε διαθέσιμο και ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 3 σχέσεων.

Η δεύτερη γενιά (A40/A50) κυκλοφόρησε από τα τέλη του 1977 έως το 1981, ενώ η τρίτη, η A60, από το 1981 έως το 1985 και φορούσε τον πρώτο 16βάλβιδο ιαπωνικό κινητήρα ευρείας παραγωγής. Επίσης διαθέσιμος ήταν και ένας εξακύλινδρος κινητήρας 170 ίππων στην έκδοση Celica Supra 2.8i.

Η τέταρτη γενιά του μοντέλου (T160) βρισκόταν στην αγορά από το 1985 έως το 1989 και ήταν διαθέσιμη και ως τετρακίνητη (Celica GT-Four), με την συμμετοχή της Toyota στο WRC με την αγωνιστική έκδοση του μοντέλου να αυξάνει κατά πολύ την δημοφιλία του αυτοκινήτου παραγωγής.

Η σημαντικότερη αλλαγή της τέταρτης γενιάς του Celica ήταν πως πλέον η κίνηση δεν μεταφερόταν στον πίσω άξονα, όπως συνέβαινε και στις 3 προηγούμενες γενιάς, αλλά στον μπροστά.

Από το 1989 έως το 1993 κυκλοφόρησε η πέμπτη γενιά (T180), με την αγωνιστική έκδοση να κατακτά 3 παγκόσμια πρωταθλήματα οδηγών και δύο κατασκευαστών στο WRC, από το 1992 έως το 1994.

Το 1993 η έκτη γενιά του Celica (T200) έκανε την εμφάνισή της και έμεινε στην αγορά έως το 1999. Ήταν διαθέσιμη ως προσθιοκίνητη και ως τετρακίνητη.

Το κύκνειο άσμα του μοντέλου, η έβδομη γενιά (T230), ήταν διαθέσιμη αποκλειστικά ως προσθιοκίνητη και με ατμοσφαιρικούς κινητήρες, λόγω της απεμπλοκής της Toyota από το WRC.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ευρωπαϊκά λιμάνια γεμίζουν με απούλητα αυτοκίνητα

Χιλιάδες αυτοκίνητα είναι σήμερα σταθμευμένα σε πολλά ευρωπαϊκά λιμάνια, πολλά από τα οποία προέρχονται από την Κίνα. Αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν μισθώσει μεγάλες εκτάσεις σε...