Σήμερα οι τέσσερις βασικότεροι λόγοι -τουλάχιστον για την Ελλάδα- που η κατοχή ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου δεν είναι η καλύτερη/σοφή επιλογή για πρώτο όχημα είναι οι εξής: μικρή σχετικά αυτονομία, περιορισμένο δίκτυο φόρτισης, μεγάλοι χρόνοι φόρτισης, και -κυρίως- η υψηλή τιμή αγοράς του.

Ωστόσο, η τεχνολογία των μπαταριών προχωρά με αστραπιαία βήματα, ενώ όσο επιτυγχάνονται οικονομίες κλίμακας, η τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα μειώνεται. Πότε, όμως, θα φτάσει στο ίδιο επίπεδο με ένα συμβατικό μοντέλο, με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ΜΕΚ);

1

Μια έρευνα από την ελβετική επενδυτική τράπεζα UBS υποδηλώνει ότι το επιπλέον κόστος κατασκευής ηλεκτρικών οχημάτων σε σύγκριση με τα οχήματα ΜΕΚ θα μειωθεί σε μόλις 1.900 δολάρια (€1.607) ανά αυτοκίνητο έως το 2022, πριν εξαφανιστεί εντελώς το 2024.

Η UBS κατέληξε σε αυτό το συμπέρασμα αναλύοντας τις μπαταρίες από τους επτά μεγαλύτερους κατασκευαστές μπαταριών. Αυτό συμβαίνει επειδή οι μπαταρίες αντιστοιχούν στο 25% έως το 40% του συνολικού κόστους ενός ηλεκτρικού οχήματος. Η επενδυτική τράπεζα πρόσθεσε ότι το κόστος θα μπορούσε να μειωθεί κάτω από τα 100 δολάρια ανά κιλοβατώρα έως το 2022.

2

Η UBS αναμένει επίσης ότι το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα φτάσει το 17% των παγκόσμιων πωλήσεων έως το 2025 και το 40% έως το 2030, με τον αναλυτή της UBS, Tim Bush, να δηλώνει:

Δεν θα έχουν απομείνει πολλοί λόγοι για να αγοράσει κάποιος ένα αυτοκίνητο με ΜΕΚ μετά το 2025.

Για να προσθέσει ότι η μείωση του κόστους των μπαταριών δεν θα χρησιμεύσει μόνο ως το τελευταίο καρφί στο φέρετρο των συμβατικών οχημάτων, αλλά θα εξαλείψει επίσης την οικονομική περίπτωση των υβριδικών οχημάτων.