Με την εισαγωγή του Model 3 στην γκάμα της Tesla το καλοκαίρι του 2017, η αμερικάνικη εταιρία είχε λανσάρει ένα νέο τρόπο παραγωγής του entry-level μοντέλου της, όπου η ανθρώπινη επέμβαση στην γραμμή παραγωγής ήταν η ελάχιστη. Αυτό, όμως, προκάλεσε πολλά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία του εργοστασίου και στην μαζικοποίηση της παραγωγής, καθώς απλές ενέργειες -όπου ένας εργαζόμενος θα χρειαζόταν μια απλή κίνηση για να ολοκληρώσει- τα robots συναντούσαν δυσκολίες ή απαιτούσαν περισσότερο χρόνο.
Όπως γνωρίζεις, ήταν το 1913 όταν η Ford έκανε το ντεμπούτο της πρωτοποριακής γραμμής συναρμολόγησης, όπου άλλαξε για πάντα την μαζική παραγωγή προϊόντων. Ο λόγος ήταν να επιταχύνει τη διαδικασία παραγωγής του Model T, με τον νέο -τότε- τρόπο παραγωγής να μειώνει τον χρόνο συναρμολόγησης ενός αυτοκινήτου από τις 12 ώρες σε μόλις 90 λεπτά. Επίσης, μείωσε σημαντικά το κόστος παραγωγής και αυτό συνέβαλε και στη μείωση της τιμής του Ford Model T.
Τα τελευταία χρόνια, τα ρομπότ συμβάλλουν και βοηθούν στην ανύψωση και μεταφορά βαριών αντικειμένων και μερών και αναλαμβάνουν εργασίες που ταιριάζουν περισσότερο σε ένα μηχάνημα, ειδικά όταν πρόκειται για ασφάλεια.
Αλλά η Ford λέει ότι το ανθρώπινο στοιχείο θα είναι πάντα χρήσιμο κατά τη διάρκεια των περισσότερων διαδικασιών της συναρμολόγησης. Ο επικεφαλής της Ford για την παραγωγή και τα εργασιακά, Gary Johnson, δήλωσε:
Νομίζω ότι θα χρειαζόμαστε πάντα το ανθρώπινο άγγιγμα, με τους ανθρώπους να μπαίνουν στο όχημα και να κάνουν ορισμένα πράγματα.
Διάβασε ακόμα
Παρότι τα εργοστάσια αυτοματοποιούνται, οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσλαμβάνουν εργαζόμενους