Αυτό ισχυρίζεται μια ανάλυση που δημοσιεύεται από το Bloomberg, η οποία ανέλυσε την απασχόληση και άλλα στοιχεία από τις 13 αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν τουλάχιστον 100.000 εργαζόμενους στο τέλος των πιο πρόσφατων οικονομικών ετών τους. Πιο συγκεκριμένα, διαπιστώνεται ότι από το τέλος του 2013 έως το 2017, 11 από τις 13 εταιρείες είχαν αυξήσει το προσωπικό τους συνολικά κατά 3,1 εκατομμύρια εργαζομένους, μια αύξηση 11%. Η Nissan και η General Motors ήταν οι μοναδικές δύο που μείωσαν το εργατικό τους δυναμικό κατά 2,8% και 18% αντιστοίχως, με τα νούμερα της GM να επηρεάζονται σφόδρα από την πώληση της Opel το 2017 στο PSA Group.

Η ανάλυση περιελάμβανε τρεις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, την BYD, τη SAIC Motor Corp. και τη Dongfeng Motor Group. Ο Steve Man, αναλυτής του Bloomberg Intelligence στο Hong Kong, δήλωσε ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα και σε άλλες ταχύτατα αναπτυσσόμενες αγορές ευνοούν την ανθρώπινη εργασία επειδή απαιτούν λιγότερες αρχικές επενδύσεις. Στα εργοστάσια σε ανεπτυγμένες αγορές, όπως οι ΗΠΑ, η αυτοματοποίηση είναι ήδη καθιερωμένη, αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσλαμβάνουν κόσμο για τα τμήματα έρευνας και ανάπτυξης, καθώς και την ανάπτυξη λογισμικού. Και αυτό γιατί η βιομηχανία μετατοπίζεται προς ηλεκτρικά, αυτόνομα και συνδεδεμένα οχήματα.

Περίπου το 40% των εργαζομένων στις αυτοκινητοβιομηχανίες ήταν γυναίκες το 2017, σε σύγκριση με το 38% τέσσερα χρόνια νωρίτερα, βάσει στοιχείων από περίπου 30 εταιριών παγκοσμίως, αλλά δυστυχώς στην ανάλυση δεν ελήφθησαν υπόψη οι μισθοί ή η θέση των εργαζομένων. Η συνολική παραγωγή οχημάτων παγκοσμίως το 2017 αυξήθηκε κατά 11%, φτάνοντας τα 97 εκατομμύρια μονάδες σε σύγκριση με το 2013.

Τα κινεζικά εργοστάσια παρήγαγαν το 30% όλων των οχημάτων της προηγούμενης χρονιάς παγκοσμίως, για τα ακολουθηθούν από αυτά στις ΗΠΑ (12%), στην Ιαπωνία (10%), στη Γερμανία (6%) και στην Ινδία (5%).