Τη Δευτέρα, μετά το Πορτογαλικό Grand Prix στα τέλη Οκτωβρίου, στη συνεδρίαση της Επιτροπής της F1 συζητήθηκαν θέματα για το μέλλον του αθλήματος.

Μία από τις ιδέες που παρουσιάστηκαν σε αυτήν τη συνάντηση για τη μείωση όχι μόνο του κόστους για τις ομάδες, αλλά και για την κάλυψη των αναγκών του αθλήματος για την επίτευξη των στόχων βιωσιμότητας, ήταν η απαγόρευση της χρήσης των αεροδυναμικών σηράγγων, καθώς αυτές χρειάζονται πάρα πολλή ενέργεια για να λειτουργήσουν. Σημαντικά περισσότερη από τη χρήση των υπερυπολογιστών των ομάδων για τα συγκρίσιμα σχέδια που παράγονται μέσω υπολογιστικής ρευστοδυναμικής (CFD).

Το εν λόγω θέμα συζητήθηκε αρκετά και στα paddocks της Κωνσταντινούπολης, με τον επικεφαλής της Haas, Gunther Steiner, να δηλώνει:

Νομίζω ότι όλα είναι δυνατά καθώς η τεχνολογία βελτιώνεται, οπότε νομίζω ότι ίσως θα ήταν το σωστό να το κάνουμε. Νομίζω ότι είναι πολύ νωρίς για να καταλήξουμε σε ένα ολοκληρωμένο συμπέρασμα, αλλά αν αυτό πρόκειται να κάνουμε, θα το υποστηρίξω.

Ο Toto Wolff της Mercedes επιβεβαίωσε ότι υπάρχει “ευρεία συμφωνία” σχετικά με την απαγόρευσης της χρήσης των αεροδυναμικών σηράγγων, αλλά πρέπει ακόμη να αξιολογηθεί διεξοδικά, όντας επιφυλακτικός στο ότι ο σχεδιασμός των μονοθέσιων να βασίζεται αποκλειστικά στους υπολογιστές, τονίζοντας:

Νομίζω ότι υπήρχε ευρεία συμφωνία ότι μακροπρόθεσμα αυτό θα συμβεί. Αλλά είναι μια τόσο μεγάλη αλλαγή των κανονισμών, που περιλαμβάνει επίσης ορισμένες πτυχές ασφάλειας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι αυτά τα αυτοκίνητα είναι τα γρηγορότερα στον πλανήτη, με την περισσότερη δύναμη και δεν θέλουμε να πειραματιστούμε ζωντανά με οδηγούς στα αυτοκίνητα με βάση το CFD.

Αν δεν κάνω λάθος, το μοναδικό μονοθέσιο της F1 μέχρι σήμερα που είχε σχεδιαστεί χωρίς τη βοήθεια μιας αεροδυναμικής σήραγγας ήταν το 2010 και η Virgin Racing VR-01.