H Mazda συνεχίζει να εξελίσσει τον πρωτοποριακό 2,0-λιτρο SkyActiv-X βενζινοκινητήρα της, που παρουσίασε πριν σχεδόν δύο χρόνια, και σήμερα ανακοίνωσε ότι το Mazda3 με τον εν λόγω κινητήρα θα έχει αυξημένη απόδοση για την αγορά της Ιαπωνίας.

Ο προαναφερθέν ατμοσφαιρικός κινητήρας έκανε το ντεμπούτο του στο μικρομεσαίο μοντέλο, και έγινε διαθέσιμος από το φθινόπωρο του 2019. Η απόδοση του στην Ευρώπη ορίζεται στα 180 άλογα στις 6.000 σ.α.λ., έχοντας ροπή 224 Nm στις 3.000 σ.α.λ., με την σχέση συμπίεσης να φτάνει το 16,3:1.

Ο αναβαθμισμένος κινητήρας για την ιαπωνική αγορά ονομάζεται πλέον e-SkyActiv X, και η ιπποδύναμη του ανέρχεται σε 190 άλογα, με την ροπή του να έχει αυξηθεί στα 240 Nm. H αύξηση ήρθε από την βελτιστοποίηση του ελέγχου τη καύσης και του αναβαθμισμένου ήπιου υβριδικούς συστήματος.

Το τελευταίο, η Mazda το ονομάζει M Hybrid και είναι 24V. Αυτό συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, ενώ βοηθά στην ανάκτηση της ενέργειας που παράγεται κατά την πέδηση. Ο κινητήρας είναι ο πρώτος βενζινοκινητήρας παγκοσμίως που συνδυάζει την ανάφλεξη με σπινθήρα ενός βενζινοκινητήρα με την ανάφλεξη με συμπίεση ενός κινητήρα diesel.

Έχει βελτιωμένη θερμική απόδοση σε επτά βασικούς τομείς, με το σημαντικότερο γεγονός να είναι πως η ανάφλεξη του καυσίμου, καθώς παρότι διαθέτει μπουζί, γίνεται κυρίως μέσω της συμπίεσης. Το σύστημα υπόσχεται και μειωμένους ρύπους, πέραν της μειωμένης κατανάλωσης.

Η Mazda ελέγχει την καύση μέσω του μπουζί με τo σύστημα ανάφλεξης Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI). Όταν το έμβολο ανεβαίνει στο ΑΝΣ, μέσα στον κύλινδρο υπάρχει ένα φτωχό μείγμα βενζίνης. Η Mazda έχει τοποθετήσει ένα υψηλής πίεσης μπεκ δίπλα από το μπουζί, το οποίο αναλαμβάνει να ψεκάσει μια μικρή ποσότητα βενζίνης. Την στιγμή που το μπεκ ψεκάζει, το μπουζί δημιουργεί έναν σπινθήρα το οποίο δημιουργεί ανάφλεξη στο πλούσιο μείγμα που δημιουργήθηκε από τον ψεκασμό. Η αυξημένη συμπίεση που δημιουργείται, έχει ως αποτέλεσμα να αναφλέγεται και το υπόλοιπο φτωχό μείγμα, κάτι που μπορεί να γίνει ακόμη και σε μεγάλο εύρος στροφών και φορτίων.

Εκτός της αυξημένης απόδοσης, το Mazda3 με τον e Skyactiv-X για την Ιαπωνία διαθέτει νέες ρυθμίσεις για τα αμορτισέρ και τα ελατήρια, ενώ αναβαθμισμένο είναι και το adaptive cruise control για να ταιριάζει καλύτερα στα “ανθρώπινα χαρακτηριστικά”.

Η Mazda δεν έχει ακόμη ανακοινώσει πότε θα είναι διαθέσιμη και στις υπόλοιπες αγορές η αναβαθμισμένη έκδοση του κινητήρα.