Η βρετανική Amalgam είναι διεθνώς αναγνωρισμένη για τις εκπληκτικές της μινιατούρες και τώρα παρουσιάζει το πιστό αντίγραφο της αγωνιστικής Ferrari 330 P4 του 1967. Το συγκεκριμένη αγωνιστικό έτρεξε στον 24ωρο αγώνα του Le Mans το 1967, με την μινιατούρα να είναι σε κλίμακα 1:18.

Εκείνη τη χρονιά ήταν η δεύτερη φορά -από τις τρεις συνεχόμενες- που η Ford κέρδισε τον θρυλικό αγώνα αντοχής, με την 330 P4 να τερματίζει στη δεύτερη θέση. Η μινιατούρα θα βγει σε περιορισμένη παραγωγή μόλις 100 κομματιών, με καθένα από αυτά να είναι ζωγραφισμένα προσεκτικά στο χέρι από τους τεχνίτες της Amalgam στο εργαστήριο της στο Μπρίστολ.

1

Αυτά αποκαλύπτουν με εντυπωσιακή λεπτομέρεια την “βιαιότητα” του αγώνα και τη βρωμιά που μαζεύει ένα αγωνιστικό μετά την ολοκλήρωση του αγώνα των 24 ωρών στο Circuit de la Sarthe. Τα παξιμάδα, μπουλόνια, τα πριτσίνια και οτιδήποτε αναπαράχθηκαν με ακρίβεια χρησιμοποιώντας δεδομένα από μια ψηφιακή σάρωση της μοναδικής 330 P4 που διασώζεται, η οποία δεν υπέστη ζημιά από τρακάρισμα ή σημαντικές τροποποιήσεις μετά το πέρας του αγώνα.

Επιπλέον, η Ferrari Classiche εξέτασε το μοντέλο κατά τη φάση του πρωτοτύπου της ανάπτυξής του για να εξασφαλίσει πλήρη ακρίβεια. Η πρώτη παρτίδα των 25 μοντέλων αναμένεται να ολοκληρωθεί και να αποσταλεί πριν από τα Χριστούγεννα, με το κόστος της κάθε μινιατούρας να ανέρχεται στα €1.232, νούμερο σχετικά “προσιτό” σε σχέση με άλλες μινιατούρες της Amalgam.

2Η ιστορία του αγωνιστικού

Πίσω στα ’60s, οι αγώνες αντοχής, ήταν σημαντικά γεγονότα, πολλές φορές λάμβαναν χώρα σε δημόσιους δρόμους, όπως το Targa Florio στην Σικελία, και ο κόσμος ακόμη και αν δεν ήταν petrolhead έδειχνε μεγάλο ενδιαφέρον. Τότε το αυτοκίνητο ήταν κάτι εξωτικό για τους περισσότερους, πόσο μάλλον τα σπορ, όπως η Ferrari 330 P4, που ακόμη και σήμερα συνεχίζει να εντυπωσιάζει, παρά το γεγονός πως όλοι είμαστε αρκετά εξοικειωμένοι με την αυτοκίνηση.

3

Ήταν λοιπόν το 1967, τότε που ο μεγάλος Enzo Ferrari παρουσίασε την 330 P4 προσπαθώντας ανεπιτυχώς να αναχαιτίσει τα επελαύνοντα GT40 στο Le Mans. Να σημειώσω εδώ πως η Ferrari έχει αρκετές νίκες στον πιο θρυλικό αγώνα αντοχής, αλλά μέχρι το 1965, καθώς από εκεί και πέρα καμία Ferrari αλλά και κανένα ιταλικό αυτοκίνητο δεν στάθηκε στο ψηλότερο σκαλί του βάθρου. Αυτό βέβαια δεν μειώνει επουδενί την αξία των ιταλικών σπορ πρωτοτύπων.

4

Η 330 P4 ήταν εξέλιξη της P3 και κατ’επέκταση και της 250P του ’62. Τη δεκαετία του ’60 η Ferrari μπήκε στην κεντρομήχανη εποχή, με την Formula 1 να δίνει αρκετή τεχνογνωσία και στα σπορ πρωτότυπα του Maranello, όπως η νέα τριβάλβιδη κεφαλή που υιοθέτησε η P4 στον τετράλιτρο V12 απόδοσης 450 ίππων. Κατασκευάστηκαν 3 P4 συν μια τροποποιημένη P3 και είχαν αρκετές επιτυχίες, νικώντας σε μεγάλους αγώνες όπως τα 1000 χλμ. της Monza και τις 24ώρες της Daytona, αλλά η πολυπόθητη νίκη στο Le Mans δεν ήρθε ποτέ.

Ακολουθώντας τις καταιγιστικές εξελίξεις της τεχνολογίας, σύντομα, το 1969 για την ακρίβεια, η Ferrari την αντικατέστησε με την 312P, και έτσι οι τέσσερις 330 P πέρασαν στα χέρια ιδιωτών αγωνιζόμενων και συλλεκτών, στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.